Formació Viària

Segons els usuaris la formació rebuda a l'autoescola és del tot insuficient

Un de cada dos alumnes reconeix que els cursos a l'autoescola et preparen només per l'examen, però no per conduir, i un de cada tres no estarà preparat per enfrontar-se al trànsit

| 19/04/2016 a les 23:28h
Arxivat a: Noticies Motor, RACE, Formació Viària, Seguretat, Consells Conducció, Drivers Academy, Autoescoles
Cursos de Conducció Segura Drivers Academy
Cursos de Conducció Segura Drivers Academy | RACE
L'Observatori Espanyol de Conductors - DUCIT, un projecte del Reial Automòbil Club d'Espanya (RACE), ha analitzat l'opinió de més de 1.300 joves, amb i sense carnet de conduir, sobre el procés d'obtenció del permís de conduir, la seva formació viària o percepció sobre la seva seguretat en la circulació. 

Els alumnes dels cursos per obtenir el permís no estan prou satisfets amb els mitjans i la formació que reben a les autoescoles. De fet, més del 30% dels joves no estan satisfets amb l'equipament, els mitjans i els cotxes que fan servir en la part pràctica dels cursos. En general les puntuacions que obtenen conviden a reflexionar sobre necessitat de millorar les autoescoles.

¿Es consideren els joves que estan preparats per circular? Si preguntem als alumnes que estan obtenint el permís de conducció, les dades conviden a la reflexió: el 31,3% dels que estan traient el carnet pensa que no sabrà conduir, tot i aprovar l'examen, i un de cada dos reconeix que els cursos que reben a les autoescoles et preparen només per l'examen, però no per conduir.

Un de cada tres joves d'entre 18 i 29 anys reconeixen que, encara que superin el procés de formació establert per obtenir el carnet de conduir, no estaran prou preparats per assumir les diferents situacions a les quals s'hauran d'enfrontar en el trànsit real. Aquest fet pot suposar un increment del risc de patir un accident de trànsit com a conseqüència de la inexperiència al volant, reconeixent una falta de percepció davant possibles situacions perilloses.

La percepció de risc al volant està molt vinculada a la sensació d'inseguretat que manifesten els conductors joves d'entre 18 i 29 anys. Davant determinades situacions, els que ja circulen amb el seu permís, consideren que la sensació més gran d'inseguretat al volant la genera el gel a la carretera. De fet el 81% dels conductors no se sent segur en aquestes circumstàncies; l'existència de boira a la via genera inseguretat per a dos de cada tres conductors, i la tercera en percepció de perill seria circular per carreteres de muntanya.
 

Cursos de Conducció Segura Drivers Academy Foto: RACE


Per contra, la major part dels joves se senten segurs si han de conduir de nit (només un 28% dels enquestats considera aquesta circulació de risc), així com conduir amb trànsit intens per autovia, on sols un 37,8% percep un major risc. En aquest sentit, es produeix una contradicció, ja que on els joves conductors espanyols d'entre 18 i 29 anys consideren que hi ha un menor perill de patir un accident, que és durant la nit, és en realitat el moment on es produeix el nombre més gran de morts en sinistres de trànsit, superant en 22 punts la mitjana respecte a la resta d'edats d'automobilistes. D'aquesta manera, DUCIT ens mostra com els joves conductors moren més a la nit, que és on diuen circular amb major sensació de seguretat.

Si observem les estadístiques de morts per accident de trànsit a Espanya, durant l'any 2014 van morir un total de 233 joves d'entre 18 i 29 anys a la carretera i zona urbana, i 1907 van resultar ferits. Si mirem de manera més concreta el perfil dels sinistrats en aquesta edat, del total de les 233 víctimes mortals, 160 (un 69% del total) van ser joves d'entre els 18 i els 29 anys que anaven conduint el seu vehicle, sobretot quan circulaven per vies interurbanes, amb 118 morts sobre el total.

Davant d'una formació viària amb clars marges de millora, la declarada falsa sensació de seguretat un cop obtingut el permís, l'error en la percepció dels riscos en la circulació, el que unit a la inexperiència en un moment clau de consolidació dels bons hàbits al volant, es requereix un replantejament dels processos pedagògics i de les habilitats que es necessiten per a una conducció segura.

 

COMENTARIS

Conductors novells... i conductors "experts"?
Anònim, 21/04/2016 a les 09:17
+1
-1
D'acord, les proves del carnet cada cop més difícils, però em jugo un pèsol que si agaféssim tots els conductors actuals i els hi féssim passar les proves una altra vegada la immensa majoria suspendria l'examen teòric i un bon nombre també el pràctic, sobretot per no respectar les normes bàsiques de seguretat.
Conclusió
Anònim, 21/04/2016 a les 11:23
+0
-1
Aquest 1 de cada 2 que pensen que a l'autoescola aprenen conduir i els 2 de cada 3 que pensen estar preparats per a conduir no només s'equivoquen sinó que a sobre no ho saben.
És una ovbietat
Anònim, 22/04/2016 a les 12:40
+0
-0
Qualsevol persona, per exemple, que hagi acabat una carrera universitària, no té prou coneixement per a exercir el 100% la seva professió, l'endemà de rebre el títol, cal un període de pràctiques, d'experiència i d'aprendre l'ofici.

Avui dia impera l'immediatesa, alguns pensen que tot és immediat i instantani, i no és pas així, ni de bon tros.

Cal un poc de sentit comú. S'ha d'anar posant en pràctica els coneixements rebuts, en una autoescola, o centre d'ensenyament, amb seny i practicant, a mesura de les possibilitats i anar progressant dia a dia, sense posar ni els altres ni la pròpia vida en cap risc o perill.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La KTM Super Duke 1290 R en acció
La KTM Super Duke 1290 R en acció | F.Boada
Josep Chaume
Els enginyers de Matighoffen li han donat un parell de voltes de rosca més a la seva Brutal SuperDuke . Actualitzada per convertir-la en l'esportiva més radical, amb la que rostir l'asfalt de les carreteres
El nou Léon ofereix onze variants mecàniques diferents, amb potències que van dels 90 als 204 CV
El nou Léon ofereix onze variants mecàniques diferents, amb potències que van dels 90 als 204 CV | SEAT
Gasolina (TSI), Diesel (TDI), Gas Natural Comprimit (TGI), micro híbrid o 'Mild Hybrid' (ETSE), i híbrid endollable PHEV (eHybrid)
El Kuga es renova per complert
El Kuga es renova per complert | Ford
Et mostrem totes les fotos i t'expliquem tot el que en sabem
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat
Nissan Juke 2020 un salt endavant
Nissan Juke 2020 un salt endavant | F.Boada
Ferran Boada
Més modern, elegant, refinat, tecnològic i eficient. El Juke 2020 representa un gran avenç respecte a la generació anterior
El nou BMW Sèrie 1 canvia de presonalitat
El nou BMW Sèrie 1 canvia de presonalitat | F.Boada
Ferran Boada
El primer Sèrie 1 amb tracció davantera | Millora considerablement l'habitabilitat i dóna un important pas endavant pel que fa a la tecnologia