Proves cotxes

Volkswagen Golf Alltrack: Polivalència absoluta

El Golf Variant Alltrack està adreçat a families actives que no volen renunciar a l’essència juvenil del Golf ni a la polivalència d’un cotxe familiar amb certes capacitats fora de l’asfalt

| 11/04/2016 a les 16:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, Alltrack, Golf, Familiar, Off-Road, 4x4, Dièsel, Volkswasgen
El Golf Alltrack al Castell de Gelida
El Golf Alltrack al Castell de Gelida | Ferran Vital
Existeix un tipus de comprador, generalment joves famílies europees aficionades a l’esport, que a banda d’espai busquen poder gaudir de les seves aficions (esquí, bicicleta, córrer o passejades en família) al medi ambient. Pensant en aquest segment de compradors, Volkswagen ha preparat el Golf Variant Alltrack, un vehicle dotat de tracció total en totes les versions, vint mil·límetres més alt que els models convencionals i dotats de protectors de plàstic en els baixos i els passos de roda.
 

La visió frontal no varia d'unGolf convencional Foto: Ferran Vital


En aquest cas Volkswagen ha volgut anar un pas més enllà dotant al seu icònic model compacte d’una carrosseria de tall familiar (anomenada Variant), que permet un maleter més diàfan (605 litres ampliables fins els 1620 litres si reclinem els seients posteriors) mantenint unes dimensions compactes (homologa 4’6 metres de llarg, 1’8 d’ample i 1’5 d’alt).
 

Un maleter ample i diàfan, raó de ser d'un familiar Foto: Ferran Vital


I el que probablement encara és més important, és que aquesta variant familiar manté viva l’essència i l’estètica del Golf convencional. A més l’acabat Alltrack, que permet una alçada lliure dos centímetres més gran i va acompanyada d’un sistema de tracció total, permet realitzar escapades fora de l’asfalt amb seguretat.
 

El Golf Alltrack permet circular fora de l'asfalt Foto: Ferran Vital


Un prodigi de la tècnica

La nostra unitat de proves equipa el motor 2.0 TDI de quatre cilindres que eroga 184 cavalls i ofereix un parell de 350 Nm molt ben aprofitables des de la zona baixa del tacòmetre. Aquesta és, de fet, la versió més potent que comercialitzen els de Wolfsburg pel seu Golf variant Alltrack. Aquesta versió més potent només pot ser associada amb el canvi automatitzat DSG de sis velocitats i doble embragatge banyat en oli.

Igual d’important és el fet que aquesta versió prestacional marida de sèrie amb el sistema de tracció total 4Motion, sistema que empra un diferencial Haldex de cinquena generació. Aquest diferencial de fet envia el parell de forma variable, ja que per defecte envia la potència a les rodes davanteres, però quan detecta situacions de pèrdua d’adherència (com quan les rodes patinen sobre gel o fang, per exemple) també envia parell al tren posterior. Aquest sistema ha arribat a un grau de perfeccionament pràcticament total en aquesta cinquena generació gràcies a un compromís i un equilibri total entre comoditat, eficàcia i eficiència.
 

Visió posterior Golf Alltrack Foto: Ferran Vital


Però l’arsenal tecnològic i tècnic del Golf Variant Alltrack no acaba aquí. Aquest cotxe permet seleccionar entre diversos sistemes de conducció (Eco, Confort, Normal, “Sport”, Individual i “Off-road”). Si bé pràcticament tots aquests modes de conducció també es troben disponibles en altres vehicles de la marca, sorprèn la novetat de la inclusió d’un sistema “Off-road” per un Golf que modifica la resposta del motor i el funcionament de la direcció assistida.

Encara és més sorprenent que si seleccionem aquest mode de conducció muntanyenca, el Golf Variant Alltrack 4Motion ens ofereixi la possibilitat de fer servir un sistema de control de descens. Per activar el sistema de control de descens tan sols hem de seleccionar el mode de conducció “Off-road”, apropar-nos al llindar del desnivell que volem baixar, aturar completament el vehicle i deixar anar poc a poc el pedal del fre: ell sol s’encarregarà d’iniciar un descens controlat amb total seguretat a la velocitat que prèviament haguéssim seleccionat (entre els 2 i els 30 quilòmetres per hora, en funció de la dificultat del desnivell i el seu grau de perillositat).
 

Golf Alltrack Foto: Ferran Vital


Polivalència global
 
Si hi ha un adjectiu que defineix a la perfecció l'esperit i les qualitats d'aquest Golf Variant Alltrack, aquest és el de polivalent. I és que gràcies a les seves capacitats dinàmiques, tant sobre l’asfalt com  «off-road», aquest Golf es converteix en un cotxe pràctic i  funcional, ideal per recollir els nens a l'escola (i si ho necessitem superant voreres i altres obstacles urbans), per circular amb comoditat per autopistes i carreteres ràpides, per afrontar algun tram de carreteres revirades amb cert entusiasme o per fer petites excursions fora de l'asfalt.
 

Els interiors són còmodes i funcionals Foto: Ferran Vital


Tant en conducció urbana com interurbana, la nostra unitat de roves s'ha mostrat capaç i eficaç. Dotada de radar de proximitat i de càmera posterior, estacionar el vehicle no suposa cap dificultat, i gràcies al sistema de detecció de vehicles, fins i tot és capaç de frenar ell sol per mantenir les distàncies de seguretat amb els vehicles que circulen per davant d'ell, o detectar un vianant o bicicleta dins de ciutat.
 

Les places posteriors potser queden una mica curtes i estretes per ser un familiar Foto: Ferran Vital


Dotat del sistema «start-stop», també ens permet estalviar carburant en els trajectes urbans, i si volem intentar apropar-nos a la xifra oficial de consum (uns quatre litres i mig als cent quilòmetres) podem seleccionar el mode de conducció «Eco», que també permet circular a vela, que desacobla el motor de la caixa de canvis (com si circuléssim amb punt mort) quan no pitgem l'accelerador, i permet aprofitar la pròpia energia cinètica del vehicle i les seves inèrcies.
 

El quadre de comandaments barreja esportivitat i funcionalitat Foto: Ferran Vital

 
Però si abandonem la ciutat i les autopistes i ens dirigim a zones muntanyenques, entrem a l'hàbitat on aquest Golf ha de marcar les diferències amb els seus germans de gamma. Encetem un revirada carretera al cor de la serra de l'Ordal, on malgrat mantenir-nos sempre dins els límits de velocitat establerts, detectem el «savoir-faire» de la tracció integral 4Motion (que empra un sistema Haldex 5), mantenint el vehicle estable i amb una gran capacitat de tracció que no permet cap mena d'insinuació de sobreviratge ni de subviratge.
 

El Golf Alltrack també sap circular per carreteres revirades Foto: Ferran Rosàs


El cotxe no presenta cap inèrcia malgrat el seu pes (pràcticament 1.600 quilos), les seves dimensions familiars i les seus dos centímetres d'alçada extra -associades a un recorregut més llarg i tou de les suspensions- gràcies una electrònica subtil i poc intrusiva, i és que el sistema XDS+ de nova generació treball de forma eficaç, fent-nos creure que som millors conductors del que en realitat som.
 

El sistema XDS+ permet creure'ns millors conductors del que som Foto: Ferran Rosàs


A més, les lleves del volant permeten una interacció gairebé total amb el canvi DSG, tot i que si seleccionem el mode de conducció esportiu ell sol ja és capaç d'extreure els 184 cavalls que promet la seva fitxa tècnica estirant les marxes fins més enllà de les 3.500 revolucions per minut i seleccionant sempre la marxa més adequada per aconseguir una conducció dinàmica. De fet, és possible passar-ho molt bé amb aquest cotxe en una carretera de muntanya, tot i no estar específicament preparat pels revolts. L'únic aspecte que hem trobat millorable és el tacte de la seva direcció, massa assistida, desmultiplicada i poc comunicativa fins i tot seleccionant el mode de conducció esportiu.
 

El Golf Alltrack permet sensacions dinàmiques al volant Foto: Ferran Rosàs

 
Iniciem un petit recorregut per una pista en perfectes condicions fins arribar a una petita font habilitada com espai d'esbarjo. Seleccionem el mode «off-road» i de seguida detectem com varia la resposta del motor i el tacte de la direcció. El Golf Variant Alltrack no és un totcamí a l'ús, sinó un compacte capaç de circular modestament fora de l'asfalt. Pot avançar, amb tranquil·litat i de forma eficient tot superant petits obstacles com roques, clots i troncs, malgrat utilitzar pneumàtics d'asfalt de perfil baix i llandes de disset polsades.
 

Malgrat equipar llandes de 17 Foto: Ferran Vital


Ataquem un fort desnivell positiu. El Golf Variant Alltrack, amb el mode de conducció «off-road» activat associa el parell del motor amb la tracció integral i el canvi DSG de forma magistral, permetent un ascens confortable i segur. Fem el mateix recorregut en sentit invers, per provar el sistema de descens, amb un resultat fins i tot millor del què esperàvem. Deixant anar el pedal del fre, el cotxe avança sense dificultats iniciant una baixada segura que garanteix tracció i estabilitat.
 

La nostra unitat de proves després d'un recorregut totcamí Foto: Ferran Vital

[wc_testimonial by="F.Vital" url=""position="left"]

En definitiva, aquest Golf Variant Alltrack ens ha semblat un vehicle complert, l’alternativa sensata als SUV i totcamins que omplen els nostres carrers. Una opció adreçada per compradors de tall familiar amb un estil de vida actiu que no volen renunciar a l’essència juvenil del Golf ni a la polivalència d’un cotxe familiar amb capacitats fora de l’asfalt.

[/wc_testimonial]

PVP unitat de proves: 38.500€ (amb tots els extres), 35.000€ sense extres.
 
M’ha agradat: Polivalència urbana i rural, resposta del motor 2.0 TDI associat a la caixa de canvis DSG de sis velocitats, sistema de descens en mode “off-road”.
 
No m’ha agradat: Seient de l’acompanyant no regulable en alçada, estètica un pèl vista, xifres de consum allunyades de l’homologació oficial.
 

COMENTARIS

38500!
Pepdelabarretina, 19/04/2016 a les 22:03
+0
-0
Doncs a mi el que no m'agrada son els 38500 €.
El cotxe està bé, però per aquest preu en trobes de millors. I per 10K menys també.
Ara, pels incondicionals de la marca doncs deu estar bé.
Jo amb el meu 320d aut. m'enfilo allà on vull, millor que amb aquest.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Toyota Yaris Hybrid 120H Active Tech
Toyota Yaris Hybrid 120H Active Tech | F.Boada
Ferran Boada
El nou Yaris ja només pot ser híbrid i va millor que mai. Afegint un equipament de molt ampli, una imatge esportiva i una dinàmica de conducció millor que mai abans.
El KONA N incorpora diverses funcions de conducció d'alt rendiment exclusives dels models N de Hyundai
El KONA N incorpora diverses funcions de conducció d'alt rendiment exclusives dels models N de Hyundai | Hyundai
El 'hot SUV' oferirà la diversió al volant dels models N de Hyundai amb la versatilitat d'un SUV
Ducati SuperSport 950S
Ducati SuperSport 950S | F.Boada
Josep Chaume
Una moto per al món real que combina la practicitat amb quelcom més que un toc esportiu, a més d'un aspecte increïble
Toyota Yaris Hybrid 120H Active Tech
Toyota Yaris Hybrid 120H Active Tech | F.Boada
Ferran Boada
El nou Yaris ja només pot ser híbrid i va millor que mai. Afegint un equipament de molt ampli, una imatge esportiva i una dinàmica de conducció millor que mai abans.
Nou Skoda Octavia
Nou Skoda Octavia | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació de la famosa berlina txeca es desmarca del seu passat.
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
Un explosiu motor de 510 cavalls muntat sobre la base d'un X4M per convertir aquest Suv en un dels més ràpids de la seva espècie