Novetats Cotxes

Prius Pluig-in Hybrid, el cotxe del futur ja és aquí

Toyota presenta el cotxe més ecològic i menys contaminant de la història.

| 24/03/2016 a les 10:26h
Arxivat a: Novetats Motor, Toyota, Prius, Híbrid, Ecològic, Nova York 2016
Imatge il·lustrativa
Toyota està aprofitant el saló de l’automòbil de Nova York, que s’està celebrant aquests dies, per presentar el flamant Prius Plug-in Hybrid, el nou producte estrella de la casa nipona en la lluita contra les emissions contaminants i l’impacte mediambiental.
 

Els nous LED davanters marquen l'essenica del nou Prius. Foto: Toyota Press.


Estèticament, el nou Prius Plug-in Hybrid és poc diferent al Prius convencional. Les diferències es centren en l’ús de nova il·luminació LED frontal i posterior. El cotxe també esdevé 165 mm més llarg que el model anterior, 15 mm més ample i 20 mm més baix, obtenint un factor de resistència aerodinàmica de 0’24 (cosa que millora els consums, al oferir menor resistència a l’aire).
 

La part posterior evoca a un cupè. Foto: Toyota Press.


Els interiors del nou Prius Plug-in busquen satisfer les exigències dels mercats americà i europeu. En concret els dissenyadors han cercat una posició de conducció més atractiva, una consola central més ample i una disposició dels interiors propis als d'un cupè de luxe, amb quatre places homologades per passatgers, esdevenint un 2+2 al més pur estil cupè.  La consola central quedarà presidida per una pantalla de 8 polsades que s’accionarà com una tauleta, a més de pantalles TFT de 4,2 polzades pel conductor i una safata de càrrega “wireless” pel telèfon mòbil.

 

Interiors de caire Premium. Foto: Toyota Press
 

El cotxe també inclou algunes capacitats que anuncien passos agegantats vers la conducció autònoma. Aquest Prius Plug-in pot aparcar sol, de manera autònoma, fins i tot quan el conductor i els ocupants han baixat del vehicle, cosa que facilita l’aparcament en zones densament poblades i amb pocs espais per l’aparcament.

A més, aquest nou Prius vol tenir un “handling” o plaer de conducció més pur i esportiu, gràcies a nous sistemes de suspensió MacPherson de doble forquilla i un centre de gravetat més baix, que augmenta la tracció del vehicle i disminueix les inèrcies laterals, el balanceig del cos dels ocupants del vehicle, millora l’estabilitat i aguditza el tacte de la direcció del cotxe.
 

Els interiors esdevenen un autèntic 2+2, sense plaça darrera central habitable. Foto: Toyota Press


Funcionament ecològic

El Prius Plug-in utilitza un motor de gasolina de quatre cilindres i  1’8 litres de cilindrada (que ja utilitzava el model estàndard anterior), però inclou novetats importants com el nou sistema de recirculació de gasos d'escapament i millores en la seva combustió interna, que milloren llur eficiència general un 40%, convertint-se de facto, segons afirma Toyota, en el motor de benzina fabricat en sèrie més eficient del món. El que Toyota no ha confirmat encara és la potència real d’aquesta versió actualitzada del motor 1’8, que fins ara erogava 98 cavalls de potència.

El motor de combustió tradicional va associat a un elèctric alimentat per una nova bateria d’ ions de liti i de 8.8 Kwh que, malgrat la seva capacitat addicional, triga només dues hores i 20 minuts en carregar. A més, el sostre del Prius Plug-in inclou uns panells solars que recarreguen la bateria de forma automàtica, i una bomba de calor d’injecció de gas que alimenta el sistema climatitzador i aire acondicionat del vehicle quan aquest circula en mode elèctric.

Gràcies a la suma de totes aquestes novetats tecnològiques, el Prius Plug-in Hybrid homologa un consum mixt de només 1’4 litres de combustible als cent quilòmetres, i unes emissions de CO2 de 32 g/km. Funcionant en mode elèctric, el Prius Plug-in Hybrid té una autonomia de més de cinquanta quilòmetres i pot circular fins arribar al topall de velocitat màxima als 130 km/h. Unes xifres espectaculars, que augura com seran els vehicles en un futur proper.

Amb tot, caldrà veure si realment el Prius Plug-in Hybrid obté l’èxit esperat als mercats americà i europeu, ja que parteix amb el handicap d’un preu alt (cap versió d’accés no baixarà dels 30.000 euros) i el fet de disposar d’una plaça útil menys, degut a la seva composició d’interiors 2+2.

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació del cotxe més venut arriba amb millor disseny, comfort i sense motoritzacions dièsel
Audi A1 Sportback 40 TFSI Competition
Audi A1 Sportback 40 TFSI Competition | Audi
Actualització per al motor 2.0 TFSI, que s'adapta a la norma d'emissions al mateix temps que augmenta la potència fins als 207 Cv
Seat Ateca FR Tsi 190
Seat Ateca FR Tsi 190 | F.Boada
Ferran Boada
Cada cop amb millor aparença, més equipat i amb opció a un motor benzina més potent. L'oferta de l'Ateca pel 2021 és encara molt més atractiva
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació del cotxe més venut arriba amb millor disseny, comfort i sense motoritzacions dièsel
Seat Ateca FR Tsi 190
Seat Ateca FR Tsi 190 | F.Boada
Ferran Boada
Cada cop amb millor aparença, més equipat i amb opció a un motor benzina més potent. L'oferta de l'Ateca pel 2021 és encara molt més atractiva
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
La variant amb la carroseria familiar tipus "Bread Van" és també el més ràpid de tots els signats per John Cooper Works