Cotxes Clàssics

Jaguar fabricarà l'impressionant XKSS com a rèplica ultra exclusiva.

L'equip de Jaguar Classic fabricarà, a mà,amb les especificacions exactes de 1957 els nou vehicles que es van perdre a l'incendi de Browns Lane.

| 23/03/2016 a les 15:38h
Arxivat a: Histories del Motor
Imatge il·lustrativa

Els experts consideren al XKSS el "primer super-cotxe del món", i l'equip de Jaguar Classic fabricarà a mà nou unitats d'aquest model, segons les especificacions exactes en el seu llançament en 1957, les quals ocuparan el lloc d'aquells que es van perdre en el famós incendi de la planta de Browns Lane.

Tim Hannig, Director de Jaguar Land Rover Classic, va declarar: "El XKSS marca una pàgina molt especial en la història de Jaguar i és un vehicle molt cobejat per col·leccionistes de tot el món per la seva exclusivitat i inconfusible disseny".

"L'experimentat equip d'enginyers i tècnics de Jaguar Classic es basarà en dècades de coneixement acumulat per garantir que cada un d'aquests nou vehicles sigui totalment autèntic i fabricat amb la màxima qualitat.

"Aquests XKSS reafirmen el nostre compromís de fomentar la passió i l'entusiasme per l'il·lustre passat de Jaguar oferint excepcionals vehicles, serveis, peces i experiències"
.
 

Jaguar XKSS Foto: Jaguar


Els vehicles originals s'havien d'haver exportat a EUA, però quan va ocórrer la tragèdia només s'havien finalitzat 16. Ara, 59 anys després, Jaguar es disposa a fabricar els nou esportius XKSS `perduts per a un selecte grup de clients i col·leccionistes consolidats. 


Els coneixements adquirits en el projecte de l'E-TYPE «Lightweight» es traslladaran a la construcció d'aquestes nou rèpliques ultra exclusives. Cada un es fabricarà a mà en la nova Experimental Shop de Jaguar, situada a Warwick.

Els vehicles es construiran amb les mateixes especificacions dels primers 16 vehicles fabricats el 1957 i Jaguar certificarà cada detall al 100%. El seu preu superarà el milió de lliures.

La història del XKSS comença amb les tres glorioses victòries consecutives de Jaguar a Le Mans en 1955, 1956 i 1957 amb el totpoderós D-Type.

Jaguar D-Type Foto: Jaguar


Després d'aquest hat-trick de triomfs, el 14 gener 1957 Sir Williams Lyons pren la decisió de convertir els 25 vehicles D-Type restants en versions de carretera amb diverses modificacions externes, el que va suposar la creació del primer super-cotxe del món.

Entre aquestes modificacions incloïen un nou parabrisa més alt, una porta addicional en el costat del passatger, la desaparició de la divisió entre conductor i passatger, així com la supressió del famós aleró situat darrere del seient del conductor.

El Jaguar XKSS muntava un motor 6 cilindres en línia de 3.442 centímetres cúbics que entregava una potència màxima de 250 Cv a 5.750 rpm. La seva velocitat màxima era de 230 Km/h i accelerava de 0 a 100 km/h en només 5.5 seg.
 

Jaguar XKSS Foto: Jaguar


Els primers lliuraments de les noves rèpliques del Jaguar XKSS estan programades per a principis de 2017.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides