Proves Motos

Husqvarna 701 Enduro : Diversió sobre tots els terrenys

Una Trail per gaudir de l'Enduro i treure-li el suc també en carretera

| 01/04/2016 a les 12:41h
Arxivat a: Proves Motos, Husqvarna, Trail, Enduro, 701
Provem a fons la Husqvarna 701 Enduro
Provem a fons la Husqvarna 701 Enduro | CS infomotor
D'un temps ençà, sembla que el segment de les motos Trail s'ha tornat més burges.  Els agrada molt més rodar per asfalt que sobre terra. Hem quedat encisats per les qualitats viatgeres i el confort, oblidant el seu autèntic esperit mixte. Abans, eren motos que es defenien per carretera i lluitaven dignament als camins. Amb l'arribada de la Husqvarna 701 enduro, la marca sueca especialista en fora carretera ens proposa tornar al verdader esperit 50/50 de les primeres Trail.
 

Husqvarna 701 Enduro Foto: CS infomotor

Basada en la seva cosina la KTM 690, amb qui comparteix xassís i motor, la 701 mostra la seva clara inspiració enduro. Només cal veure-la: aspecte senzill, instrumentació justa, seient llarg i per cert, molt dur i alt (910 mm a terra), amb l'única concessió dels retrovisors i els intermitents per fer-la més utilitzable. El seu diposit de benzina és de 13 litres, uns pneumàtics mixtes i la relació final del canvi més llarg permetrà el seu us per carretera amb més comoditat que una enduro pura i dura. El pes és de 160 kg, al mateix nivell que les veteranes Dominator, Djebel o XT.


 

Husqvarna 701 Enduro Foto: CSinfomotor


La 701 es mou gràcies a un gegantí monocilíndric de 690cc, que entrega uns bestials 67cv i un parell motor de 68 Nm a 6500 revolucions. Unes xifres que intimiden als més novells si no fos que la seva centraleta Keihin disposa de tres nivells d'entrega de potència. Si també li sumem un comandament de l'accelerador electrònic i un embragatge hidràulic, tindrem una bèstia completament conduïble pel gran públic, alhora que una brutal maquina de descarregar adrenalina si la portem a dalt de tot.
 

Husqvarna 701 Enduro Foto: CSinfomotor


Aquest motor va subjecte a un bastidor tubular d'acer al crom-molibdè, amb un sub-bastidor en poliamida que també fa les funcions de dipòsit de benzina. Aquesta és potser la diferencia més gran amb les enduros de la marca, i motiu fonamental del seu gran comportament en carretera, com les Trails de fa anys.

Les suspensions són unes White Power, amb forquilla invertida de 48 mm de diàmetre i 275 de recorregut davant i un mono amortidor darrere amb bieletes, per aconseguir unes reaccions més suaus. Ambdues són regulables al nostre gust o necessitat. El seu funcionament és excel·lent, sobretot fora de carretera, sent una mica toves si no les modifiquem al entrar a carretera.
 

Husqvarna 701 Enduro Foto: CSinfomotor


Per posar fre a la bèstia, disposem d'un sol disc al davant de 300 mm i un al darrere de 240, que treballen d'allò més bé, complementat per un sistema ABS especific per off road que actua sobre la roda davantera, desconnectable a voluntat del pilot.

En marxa, la 701 enduro, es mostra sorprenent carretera, molt estable i eficaç gràcies a un bastidor que recorda les Nuda que fabricava fa pocs anys Husqvarna. La moto admet portar equipatge, però aventurar-se en grans recorreguts asfàltics amb ella comportarà patir de valent a les nostres parts més nobles: el seient és massa dur i les vibracions no són bones companyes de viatge.
 

Husqvarna 701 Enduro Foto: CSinfomotor


D'altra banda, en deixar la carretera la 701 es transforma en una màquina súper efectiva, capaç de tot el que el seu pilot vulgui fer. Estable, noble, alhora que un xic nerviosa per culpa dels pneumàtics. És una delícia.
 

Husqvarna 701 Enduro Foto: CS infomotor


En resum, la Husqvarna 701 enduro és una Trail orientada directament a fora carretera. És ideal per qui busqui una moto d'excursió sense renunciar a les sensacions d'una moto d'enduro, i que si ha de fer un tros de carretera, no li surtin fulles ni pateixi. Per què els més veterans m'enteneu, és més semblant a les antigues "Honda XR" que a una "Dominator" És una moto excepcional pels amants de la natura i del Trail Enduro.

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment