Presentació del Kia Sportage 2016

| 05/02/2016 a les 10:27h
Arxivat a: 1er contacte

Ara tot just fa una setmana la marca coreana Kia ens va convocar per la presentació internacional de la quarta generació del Sportage, el vehicle amb més èxit comercial del grup asiàtic al vell continent. Val la pena dir que aquesta generació és eminentment europea, ja que va ser dissenyada a les oficines de Kia a Frankfurt i serà fabricat a la planta que la marca té a Eslovàquia.

KIA Sportage8515

Ràpid, segur, polivalent i versàtil. Aquestes són les sensacions que ens ha deixat la presa de contacte durant la presentació de la quarta generació del Kia Sportage celebrada a l'Hotel La Mola, a Terrassa. Durant la presentació internacional , els mitjans de diversos països van poder fer una primera presa de contacte amb la nova generació del Sportage, el buc insígnia de la marca a Europa, i gran artífex del seu espectacular creixement els darrers anys.

Aquesta nova generació estarà disponible amb dues possibles mecàniques (dièsel i benzina), i de moment no està previst que desenvolupi sistemes híbrids i/o endollables. A més, la nova plataforma permet dos sistemes de tracció: un de tracció davantera, per les motoritzacions menys potents, o total, associat als motors més capaços i als acabats “GTLine”.

KIA Sportage8513

Totes dues mecàniques (dièsel o benzina) i sistemes de tracció (davantera o total) es poden associar a un canvi manual de sis velocitats –més econòmic- o a un canvi automatitzat de set velocitats, més car però que homologa millors xifres d'emissions i de consums, i que esdevé més pràctic, ràpid, versàtil i útil per un ús diari.

Estèticament, aquest nou Sportage està molt ben aconseguit. Fa gala d'un disseny elegant, però amb suficient personalitat i distinció, amb un toc esportiu que li atorga un frontal estilitzat, presidit per la calandra “nas de tigre” marca de la casa, i uns grups òptics afilats, dotats amb tecnologia LED. Es nota, i de quina manera, que aquest cotxe ha estat fabricat per europeus, pensant en el mercat europeu.

KIA Sportage8501

La tres quarts i la vista posterior del vehicle no desentonen amb l'aspecte dinàmic, atractiu i intel·ligent de la resta del vehicle. Els passos de roda darrers sobredimensionats i eixamplats, conjuntament amb les òptiques darreres aporten un disseny desenfadat i juvenil al producte, coronat per un aleró posterior que emana dinamisme fins i tot amb el vehicle aturat.

KIA Sportage8500

Un Sportage sorprenent

Vam poder provar breument la versió amb motor de benzina 1.6 turboalimentada que eroga una potència de 177 cavalls, equipada amb un canvi automatitzat (amb lleves al volant) de set velocitats i sistema de tracció total. Estèticament, el nou Sportage llueix esplendorós gràcies als acabats «GTLine», consistents en un específic sistema de doble sortida de tubs d'escapament, abundants detalls cromats al frontal,  part posterior i visió lateral del vehicle, nous fars adaptatius dotats amb tecnologia LED, llandes de dinou polsades i un sostre solar que aportava una sensació d'amplitud extra a l'habitacle.

KIA Sportage8510

Els interiors també han estat actualitzats, atorgant al cotxe una categoria visual molt major, gràcies a l'ús de millors materials a l'habitacle i una posició de conducció pensada en el gaudir del conductor. De fet, tota la consola i els comandaments del tauler estan pensats per una major interacció del conductor i l'acompanyant, amb disseny més racional i senzill. Per sort, lluny queden els interiors amb excés de botons i controls d'anteriors generacions dels vehicles coreans.

L'habitabilitat i accessibilitat és prou bona, ja que dos adults poden viatjar molt còmodament sense cap mena de problema (ni d'alçada ni de posició de les cames) gràcies a la comoditat dels seients i l'habitabilitat del conjunt. A més, la llum aportada pel sostre solar fa dels interiors un espai més diàfan, accentuant la sensació de benestar.

2T3A2411

Dinàmicament, aquesta nova generació aporta millores molt importants que contribueixen a una experiència al volant molt més satisfactòria. Les suspensions i la direcció han estat revisats per proporcionar una major sensació d' interacció amb el vehicle i millorar les sensacions al volant.

El motor és ràpid, silenciós i agradable,  prou elàstic i estalviador. Els 177 cavalls que eroga són suficients per gaudir d'una conducció dinàmica i moure el conjunt amb agilitat en qualsevol condició, dins o fora de la ciutat. A més, el maridatge que realitza la caixa automàtica de set velocitats amb el motor és excel·lent, i permet un rang d'ús molt ample i alhora que permet un estalvi de combustible rellevant.

KIA Sportage8631

Tot i ser un totcamí amb tracció a les quatre rodes, aquesta quarta generació del coreà no és un vehicle amb massa vocació «off-road». I és que el tarat de les suspensions, els baixos i els cromats o les llandes de dinou polsades no conviden precisament a viure grans experiències fora de l'asfalt.

KIA Sportage8532

Amb tot, és possible fer algunes excursions per zones allunyades de l'asfalt, per bé que tot i no ser el seu hàbitat natural, les unitats equipades amb el sistema de tracció total bé poden superar petits obstacles o pistes en un estat regular.

contacto-kia-sportage-238

En definitiva, aquesta quarta generació del Sportage ens ha deixat un bon gust de boca. Kia apunta als reis del segment, i té prou arguments per consolidar-se com una de les marques més venudes als mercats europeu, espanyol i català.

Fotos: Ferran Boada / KIA

Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.