Proves Cotxes

Volkswagen Golf GTE

Prestacions d'autèntic GTi en un híbrid endollable. Potser, finalment, no cal renunciar a res

| 12/08/2016 a les 06:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, Mobilitat Elèctrica, Compacte, Esportiu, Híbrid, GTE, Golf, Volkswasgen, Proves Cotxes
El Golf GTE,  la solució híbrida de Volkswagen per gaudir d'un GTI
El Golf GTE, la solució híbrida de Volkswagen per gaudir d'un GTI | F.Boada

Fa ara quaranta anys que Volkswagen va sorprendre el món en presentar un petit utilitari mogut per un potent motor de 110 Cv era Golf Gti. Aquell Golf Gti va ser (i encara ho és) un èxit fulgurant de vendes i va esdevenir objecte de desig per a mitja Europa. Ara les sigles Gti ja són un mite.

Arribats al 2016, i amb l'indústria de l'automoció buscant quin ha de ser el seu motor de futur, Volkswagen repeteix la fórmula i ens presenta un autèntic GTi per endollar. Sense cap mena de dubte l'Híbrid de tarannà més esportiu que pots comprar ara mateix. Potser doncs, finalment no cal renunciar a res.

Posem a prova el Volkswagen Golf GTE. Un cotxe que ens ofereix la possibilitat de viure el millor de dos mons que fins ara semblaven contraposats, el de l'ecologia i el de les prestacions esportives.
 

Des de tots els angles l'ADN GTI del GTE es inconfusible Foto: F.Boada
 

El Golf GTE és un híbrid endollable. És a dir, al contrari que un Híbrid "tradicional" que utilitza el motor de benzina com a única font d'energia per recarregar les seves bateries, el Golf GTE pots endollar-lo a la xarxa elèctrica de casa teva. Per carregar la bateria al 100% el Volkswagen Golf GTE necessita tres hores i 45 minuts, encara que amb un carregador ràpid (wallbox) es queda en només 2,5. A plena càrrega, la bateria de 8 kWh et permet fer, segons la marca, 50 quilòmetres.

 

El VW Golf GTE es pot endollar a qualsevol presa de corrent domèstica Foto: F.Boada
 

Aquest motor elèctric entrega 102 Cv de potència màxima i pot treballar absolutament sol o sumant esforços amb el motor de gasolina 1.4 TSI de 150 CV. La potència màxima combinada és de 204 CV i el parell de 350 Nm, el que li permet oferir prestacions de veritable GTi amb una acceleració de 0 a 100 km / h en 7,6 segons i una velocitat màxima de 217 km/h.

Bàsicament la combinació d'aquests 2 motors ens ofereixen cinc modes d'ús:

El sistema ofereix cinc programes d'ús:

-GTE Mode: És el més esportiu i posa a treballar a màxima potència als dos motors.

-Hybrid Auto: Funciona en mode híbrid normal, és a dir, segons l'exigència de l'accelerador connecta un o els dos motors.

-Battery Hold : Funciona preferiblement en mode elèctric però manté el nivell de càrrega de l'elèctric, compensant amb el motor de benzina quan és necessari.

-E-Mode: Funciona només amb el motor elèctric, el mode ideal per circulació urbana

-Battery Charge: Recàrrega en marxa el motor elèctric 'tirant' del de gasolina. Evidentment és el mode menys eficient de tots junt amb el GTE.

A l'interior del Golf GTE diversos detalls tenyits de color blau (costures dels seients, rivets del volant i canvi, estores) ens recorden que estem asseguts a la versió híbrida. Pel que fa a la resta de la presentació interior, aquest manté tot l'ADN esportiu present en els GTI i GTD. La personalitat esportiva de l'interior el marquen per sobre de tot la presència dels seients esportius amb la tapisseria a quadres molt semblant a l'original i icònica "Jacky" però amb el necessari toc blau.

 

El davantal del VW GTE té una imatge molt esportiva amb detalls Foto: F.Boada
 

La resta de la presentació, qualitat de materials i habitabilitat és idèntica als seus germans, excepte el maleter. Aquest es queda en 272 litres enfront dels 380 litres d'una versió "normal".

Sortint a la carretera el millor que podem dir és que el seu comportament es correspon a la seva imatge. El Golf GTE comença a moure's per defecte en mode 100% elèctric, així que iniciem la nostra marxa en el més absolut dels silencis i amb suavitat extrema. Si el nostre recorregut no fos exigent amb les prestacions, podríem continuar en mode elèctric fins a esgotar la càrrega de les bateries. La marca assegura que n'hi ha per uns 50 km. Nosaltres no hem aconseguit passar de 37.

En tot cas és segur que per a molta gent és més que suficient per afrontar el seu recorregut quotidià d'anada i tornada a la feina. De fet nosaltres hem aconseguit fer u recorregut enterament urbà de 10 quilòmetres amb un resultat de 0'7 litres als 100Km.
 

El VW GTE ens regala prestacions d'autèntic esportiu Foto: F.Boada
 

Si l'exigència sobre el peu dret és més gran, el GTE començarà a fer demanda del motor d'explosió que conjugarà amb l'elèctric per oferir-nos la màxima eficiència possible. Volkswagen declara un consum de tan sols 1,7 litres cada 100 km amb el cicle d'Homologació NEDC.

Però com ja sabem que passa sempre en condicions reals els consums es mouen entorn dels 5 litres en conducció mixta i eficient arribant a uns màxims del voltant de 8 litres en conducció esportiva. Un aspecte extremadament variable que depèn en gran mesura dels punts de recàrrega, la distància que hàgim de recórrer, i el pesat que tinguem el peu dret.

El problema és que si et compres un híbrid esportiu, és perquè, és de suposar que t'agrada córrer i en això el GTE és tan bo com el GTI. Al costat del canvi DSG, aquesta també és tota una diferència respecte als competidors, trobem el botó "GTE" l'encarregat de fer treballar els dos motors a l'hora i oferir-nos les màximes prestacions. Els 204 Cv del GTE s'entreguen de manera quasi instantània per l'aportació immediata de parell que fa el motor elèctric. L'acceleració 0-100 del GTE en 7,6 segons deixa clar quin és el seu potencial.
 

Malgrat el sobrepes, el seu comportament es extraordinari Foto: F.Boada
 

El comportament malgrat que l'augment de quasi 200 quilos respecte al GTI continua essent exemplar i passa pels revolts com una exhalació, sense perdre ni un bri de diversió respecte al GTI. En conducció tranquil·la resulta un cotxe fàcil i confortable tot i que es nota més a prop de la duresa d'un GTI que del confort d'un 1,4 TSi.

 

 

 

 

 

Nou Skoda Octavia
Nou Skoda Octavia | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació de la famosa berlina txeca es desmarca del seu passat.
CUPRA León Hybrid 204 Cv
CUPRA León Hybrid 204 Cv | CUPRA
Se suma a la versió e-HYBRID de 245 CV, totes dues amb etiqueta mediambiental ZERO emissions i disponibles tant en carrosseria de 5 portes, com en el familiar Sportstourer
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
Un explosiu motor de 510 cavalls muntat sobre la base d'un X4M per convertir aquest Suv en un dels més ràpids de la seva espècie
Nou Skoda Octavia
Nou Skoda Octavia | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació de la famosa berlina txeca es desmarca del seu passat.
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
Un explosiu motor de 510 cavalls muntat sobre la base d'un X4M per convertir aquest Suv en un dels més ràpids de la seva espècie
Ford Focus Active X
Ford Focus Active X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Una alternativa als SUV, més barat i suficient per la majoria d'usuaris. Ara amb etiqueta ECO.