Llandes d'acer o d'alumini?

| 05/08/2015 a les 17:35h
Arxivat a: Consells de conducció
Malgrat que sovint semblen un element purament decoratiu, les llandes d'alumini són un element capaç de millorar el rendiment d'un vehicle de forma realment significativa.Un vehicle impulsat per rodes (tant se val si parlem de bicicletes, cotxes o trens) necessita la major potència per iniciar un moviment després d'estar absolutament aturat. Per a que les rodes comencin a moure's després d'estar totalment aturades fa falta un gran impuls energètic, i contra més pesades siguin les rodes en qüestió, més energia caldrà per impulsar-les.Per tant, si les llandes i els pneumàtics d'un cotxe són lleugers, menys energia caldrà per posar-los en moviment, però a més, frenar o aturar el vehicle serà també més senzill, augmentant l'eficàcia del sistema de frenada. Evidentment, aquest estalvi d'energia repercuteix de manera directe i concisa al consum de combustible del nostre vehicle, permetent un important estalvi econòmic.El conjunt format pels pneumàtics i llandes s'anomenen “massa no suspesa”, ja que el seu pes no recau en suspensions i amortidors, si no que és impulsada i arrossegada al estar sempre en contacte amb el terra. Si voleu aprofundir el tema, podeu der "click" aquí.Així doncs, les llandes d'alumini (o les encara més lleugeres fabricades a partir de fibra de carboni) proporcionen un avantatge decisiu respecte qualsevol altre material més pesant com ara l'acer, ja que una reducció d'un quilo en massa no suspesa equival a una reducció de quinze quilos de massa suspesa (o suportada per suspensions).Però a més de resultar més lleugeres i eficients, les llandes d'alumini també son millores conductores de la calor i suporten molt millor l'escalfament a l'interior de la roda, permetent una major evacuació de la calor provocada per les pinces de fre, permetent que aquestes es refredin abans i millorin la seva eficiència. Per acabar, les llandes d'alumini presenten una major resistència al desgast i a la corrosió que no pas aquelles fabricades d'acer.Amb tot, cal ser molt curós a l'hora de comprar i instal·lar llandes noves als nostres vehicles, ja que si optem per unes llandes d'una mida superior (com ara passar d'unes llandes de disset a unes de dinou polsades, per exemple) podem anul·lar els beneficis d'aquestes, malgrat ser materials més lleugers. L'explicació rau en el fet que unes llandes més generoses i de major mida seran necessàriament més pesades que unes d'una mida inferior, cosa que repercutiria de manera directe en la massa no suspesa del vehicle.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA