Novetats Saló de Ginebra 2016

La Giulietta estrena una nova cara

L’Alfa Romeo Giulietta, l’icònic compacte italià, rebrà una lleu actualització estètica i mecànica de cara al proper Saló de Ginebra

| 29/02/2016 a les 13:21h
Arxivat a: Novetats Motor, Saló de Ginebra 2016, Giulietta, Alfa Romeo
Imatge il·lustrativa
L’Alfa Romeo Giulietta, l’icònic compacte italià, rebrà una lleu actualització estètica i mecànica de cara al proper Saló de Ginebra, per afrontar la recta final de la seva vida comercial tot rejovenint una mica les faccions del vehicle.

La Giulietta (que prenia el nom de l’històric model dels anys 60 del segle passat) portava al mercat des de l’any 2010, sense haver patit cap gran canvi estètic remarcable. Tot i ser un dels models més bonics del seu segment, la Giulietta no ha tingut l’èxit comercial que esperava Alfa Romeo, amb xifres de vendes molt modestes fins i tot a mercats tradicionalment proclius com Itàlia, França Alemanya o el Regne Unit.

Alfa Romeo Giulietta Foto: Alfa Romeo

 
Els -escassos- canvis estètics de la nova Giulietta es centren en una nova calandra, més gran i pronunciada que fins ara, amb la introducció de la forma de rusc d’abella en substitució de les calandres amb franges horitzontals pròpies d’Alfa Romeo. Els espòilers i entrades d’aire inferiors també empren la nova reixa frontal en forma de rusc d’abella, heretada directament de la Giulia, la seva germana gran. Les versions més potets i els acabats superiors presenten també una franja de color vermell que recorre horitzontalment la calandra i la part baixa del frontal. Un altre dels canvis que presenta la Giulietta en aquest rentat de cara son els grups òptics, que incorporen la tecnologia i la forma de les llums del 4c, en una mena de tribut al model més passional de la marca.

Poc o gens ha canviat als interiors: la Giulietta presenta alguns canvis en el pom del canvi de marxes, a la consola central i presenta noves tapisseries i acabats als seients davanters. També s’ha millorat la mida de la pantalla tàctil (passa de cinc a sis polsades) i s’ha integrat el sistema Uconnect, que permet connexió interactiva amb el nostre smartphone i/o dispositiu electrònic.

Adéu a la Giulietta Quadrifoglio Verde

Una de les sorpreses més inesperades de l’actualització del compacte llombard ha estat la desaparició de la nomenclatura Quadrifoglio Verde per la Giulietta, i la seva substitució pel mot Veloce.
 

Alfa Romeo Giulietta Foto: Alfa Romeo



Aquest canvi de nomenclatura respon al fet que la versió més potent de la Giulietta, alimentada pel motor 1.75 TBi i que eroga 240 cavalls, queda lluny dels 510 de la seva germana gran, la Giulia Quadrifoglio Verde. Per això des d’Alfa Romeo han optat per canviar-li el noma aquest model més «descafeïnat» i reservar el trèvol per versions que realment esdevinguin capaces de competir contra les versions més radicals dels seus rivals europeus.

Així doncs, Alfa Romeo ha reestructurat els noms de tota la gamma Giulietta. Les versions d’accés es diran Giulietta, mentre que les versions més potents i equipades rebran cognoms en ordre ascendent: Super, Tecnica, Speciale i finalment, Veloce.
 

Alfa Romeo Giulietta Foto: Alfa Romeo



La Giulietta continuarà utilitzant els mateixos motors ja coneguts (i provats) per la marca. Les mecàniques benzina 1.4 MultiAir ofereixen potències de 120 (benzina i GLP) i 150 cavalls, mentre que la 1.4 Tbi segueix oferint potències de 170cv. Al capdamunt de tot, es situa el 1.75TBi, i el seu motor de 240 cavalls (el nou Veloce). Les mecàniques dièsel segueixen sent els coneguts 1.6 JTDM de 120 i 150 cavalls, i el 2.0 JTDM de 175 cavalls.

La gran novetat de la nova Giulietta serà la possibilitat d’associar el canvi automatitzat de doble embragatge TCT, fins ara reservades a les versions de 170 i 240cavalls, a les mecàniques menys potents de 120 i 150 cavalls JTDM (dièsel), que representen el gran gruix de les vendes de la Giulietta a Europa.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans | F.Boada
Ferran Boada
La versió d'accés a la gamma X i també a la X1 no desmereix l'emblema BMW que el marca
De nou un sis cilindres boxer sota el capo
De nou un sis cilindres boxer sota el capo | Porsche
Dos esportius bessons equipats amb el motor de quatre litres boxer sis cilindres
L'esperada quarta generació de l'SEAT León està a uns dies de ser presentada al públic.
L'esperada quarta generació de l'SEAT León està a uns dies de ser presentada al públic. | SEAT
El seu debut es produirà el pròxim dia 28 de gener i arribarà carregat de novetats.
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans | F.Boada
Ferran Boada
La versió d'accés a la gamma X i també a la X1 no desmereix l'emblema BMW que el marca
MINI Cooper S Clubman
MINI Cooper S Clubman | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Motor de 192 cavalls, maleter més aviat abstracte i aspecte de MINI de tota la vida.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |