Proves Cotxes

Provem tota la gamma crossover electrificada de Nissan

Nissan X-Over Domination 2023

Un entorn ideal per a poder a explotar a fons les capacitats dels nous X-Trail, Qashqai, Juke i Ariya

Nissan X-Over Domination 2023

| 15/02/2023 a les 13:42h
Arxivat a: Proves Cotxes, Juke, X-Over Domination, Ariya, X-Trail, Qashqai, Movilitat sostenible, Movilitat Elèctrica, SUV, Crossover, Nissan
Nissan X-Over Domination 2023
Nissan X-Over Domination 2023 | CSinfomotor | Jordi Galderic

Nissan ens ha convocat, novament, al seu X-Over domination un esdeveniment en el qual la marca posa cada any els seus SUVs i CrossOvers al nostre abast en diferents escenaris per poder provar-los a fons. Fa no gaire, vàrem poder provar el nou X-Trail e-Power e-4Orce en un test de llarga distància i en aquest X-Over Domination hem tingut l'oportunitat de provar-lo de nou i per escenaris que no havíem trepitjat amb ell. Carreteres revirades, pistes i fins i tot sobre la neu.
 

Nissan X-Over Domination 2023 Foto: CSinfomotor | Jordi Galderic
 

La nova generació del crossover familiar de Nissan adopta un nou enfocament, equipant la innovadora motorització e-POWER de Nissan i la tecnologia de tracció total e-4ORCE per a portar molt lluny les aventures familiars.

La suau i intensa acceleració pròpia d'un vehicle elèctric i el màxim refinament estan sota el control del conductor amb el suport de la tecnologia e-POWER. La seguretat i el confort suprems del model es veuen reforçats per la precisió de la tracció a les quatre rodes e-4ORCE.

Nissan X-Over Domination 2023 Foto: CSinfomotor | Jordi Galderic
 

Circular sobre les pistes nevades, entremig del bosc gairebé en silenci és summament gratificant, com també ho és com es conjuguen el motor elèctric i la transmissió e-4ORCE que en permeten transmetre de manera summament precisa l'immens parell de gairebé 500 Mm de l'X-Trail a terra. La gestió de la potència aplicada a les quatre rodes de manera independent i la suavitat i constància de l'entrega del parell provinent dels motors elèctrics fa que la conducció en aquest element no pugui ser més fàcil i fluida.


A més de gaudir del X-Trail també vàrem poder provar la nova versió e-Power del Qashqai. Un model que ja és un vell conegut, un èxit absolut de vendes. El 2007 Nissan es va avançar uns quants anys al futur per a portar al mercat una solució revolucionària que marcaria el camí a seguir a la resta de fabricants. Aquell primer Qashqai combinava, al gust del mercat, una mida continguda amb unes prestacions i consums propis d'un compacte amb les màximes capacitats interiors i les habilitats 4x4 heretades dels mítics Patrol.
 

Nissan X-Over Domination 2023 Foto: CSinfomotor | Jordi Galderic
 

Aquest 2023 i basant-se en la seva herència com el crossover líder del mercat des del seu llançament, el nou Qashqai, igual que fa el X-Trail adopta l'exclusiva motorització e-POWER de Nissan.

La motorització e-POWER està formada per una bateria que alimenta un motor 100% elèctric de 190cv encarregat de moure en exclusiva les rodes per a una acceleració instantània i lineal, i d'un petit motor de combustió que recarrega la bateria en moviment. Aquesta motorització desenvolupada íntegrament per Nissan, ofereix el plaer d'una conducció totalment elèctrica sense necessitat de dependre d'un endoll per recarregar.

El Qashqai també el vàrem poder esprémer per tota mena de vies, i també, fins i tot per les pistes nevades. Malgrat no ser una versió 4x4 ho vàrem poder fer amb tota la tranquil·litat del món.

Nissan X-Over Domination 2023 Foto: CSinfomotor | Jordi Galderic
 

En unes circumstàncies hivernals tan severes com les que ha viscut el Pirineu en aquests dies Nissan va calçar els X-Trail i els Qashqais amb pneumàtics CrossClimate 2 i el Cross Climate 2 SUV de Michelin, que han demostrat ser pneumàtics polivalents perfectes per a funcionar amb seguretat tant en condicions extremes de neu com en l'asfalt. Aquesta gamma de pneumàtics all season de Michelin està certificada per a mobilitat hivernal, la qual cosa elimina la necessitat de muntar cadenes, i és el pneumàtic líder en prestacions sobre mullat i neu, així com en frenada en sec i en durada.

Michelin CrossClimate 2 Foto: CSinfomotor | Jordi Galderic
 

Després de la irrupció del Qashqai en el segment dels compactes, el 2010 va arribar el torn d'inventar el segment dels crossovers compactes urbans i de nou, d'una manera revolucionària, amb un disseny trencador.

Així va néixer el Nissan Juke, un model destinat a remoure la indústria i que des del mateix moment de la seva concepció es va plantejar com a molt més que un Qashqai a escala. En paral·lel, Nissan va fer un salt en el temps per a portar al mercat generalista el primer vehicle 100% elèctric: el Nissan LEAF. Aquestes fites van definir en el seu moment el caràcter de pioner que defineix a Nissan, per a oferir als seus clients sempre l'avantguarda de la tecnologia.

De manera que per completar la prova de la seva gamma SUV i CrossOver electrificada Nissan també ens va oferir la possibilitat de provar el Nou Juke Hibrid, i sobretot, el seu model més recent l'Ariya.

 

Nissan X-Over Domination 2023 Juke Hibrid Foto: Nissan
 

L'última iteració del crossover compacte de Nissan, el JUKE Hybrid, conserva la personalitat JUKE i ofereix als clients interessats en els vehicles elèctrics una introducció senzilla al món de l'electrificació.

El JUKE Hybrid combina un elevat rendiment, eroga 143 cavalls, una agradable experiència de conducció i una excel·lent eficiència de combustible. Una experiència de conducció electrificada veritablement integrada, amb un tren motriu multimodal i una caixa del canvi intel·ligent que ofereix tracció mitjançant energia elèctrica pura o una combinació de motor de combustió i motor elèctric.

L'innovador sistema e-Pedal de Nissan permet al conductor accelerar i desaccelerar l'automòbil fins a una velocitat lenta (~ 5 kph), la qual cosa millora la comoditat i el confort de conducció. Una solució perfecta per entorns urbans i que també s'atreveix amb la carretera oberta on fa gala d'un tarannà força esportiu, propi gairebé d'un petit Gti.

I per acabar amb aquestes jornades de conducció va arribar per fi, la cirereta del pastís, posar-nos al volant del nou Ariya.

Nissan X-Over Domination 2023 Ariya Foto: Nissan
 

Marcant un nou capítol en el viatge cap a l'electrificació de Nissan, l'Ariya és el primer coupé-crossover totalment elèctric de Nissan i tota una demostració a la pràctica d'allò que Nissan fa millor. És el primer vehicle a emprar l'enginyosa plataforma CMF-EV desenvolupada per Nissan per a l'Aliança; encarna l'ADN japonès de Nissan, ofereix unes elevades prestacions dinàmiques i compta amb un dels interiors més espaiosos del segment.

Redefinint la conducció totalment elèctrica, l'Ariya també disposa del sistema de tracció total e-4ORCE, exclusiu de Nissan per a motoritzacions electrificades i que representa l'equilibri perfecte entre potència i control. La distribució de potència del sistema ofereix una resposta instantània per a una acceleració sense esforç en totes les superfícies i en una gran varietat d'escenaris de conducció.

El nivell de confort que ens regala és extraordinari, tant per a la resposta del xassís com per aquella suavitat de funcionament i baix nivell de soroll que només els vehicles 100% elèctrics poden assolir. A més, els seus acabats interiors són d'autèntic cotxe prèmium. El disseny de l'espai, els materials triats, tot junt conforma un interior on ve de gust passar-hi moltes hores de conducció.

Evidentment amb un motor elèctric que entrega 306 cavalls de potència, i amb versions previstes que arribaran als 394, les prestacions són extraordinàries amb acceleracions i recuperacions pròpies d'esportius pota negra.

 

Nissan X-Over Domination 2023 Ariya Foto: Nissan
 

Per l'autonomia podem començar a no patir. Amb la bateria de 83Kwh que muntava la nostra unitat, l'autonomia teòrica segons el cicle d'homologació WLTP és de 525 Km. Si, ja sabem que res difereix més de la realitat que les dades d'homologació. En el recorregut que vàrem poder fer conformat en un 20% carreteres secundàries 70% autovia, sempre al màxim de la velocitat permesa, i 10% ciutat el nostre Ariya va fer un consum proper als 20Kwh/100 Km el que ens donaria per fer més de 400 quilòmetres.

A més vàrem poder comprovar quelcom que caldrà provar més a fons quan puguem fer una prova més llarga de l'Ariya i que ens fa pensar que podem arribar a estar àmpliament per sobre dels 400 km d'autonomia obtinguts. La seva sorprenent capacitat de regeneració d'energia, d'una eficàcia i eficiència que mai hem vist abans en les nostres experiències prèvies amb vehicles elèctrics.

Nissan ens ofereix més opcions, més emoció i més accessibilitat que mai. Amb la introducció de la tecnologia híbrida en JUKE, e-POWER en Qashqai i X-Trail i el llançament d'Ariya, un vehicle elèctric pur, 2022 ha estat l'any en què Nissan ha aconseguit evolucionar tots els seus SUV i CrossOver per a satisfer les necessitats de tots aquells clients que busquen un SUV electrificat.

Nissan X-Over Domination 2023

 
 
 
 
 
 

Contingut relacionat

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Un prototip de l'ID.2all
Un prototip de l'ID.2all | ACN
La planta del grup a Martorell està ben situada per ser una de les escollides per començar amb la producció del model a partir del 2025
KIA EV9
KIA EV9 | KIA
Un innovador EV que fusiona un disseny futurista amb el caràcter d'un SUV
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024 | Mitsubishi
Ess desenvoluparà especificament per a el mercat europeu i es llançarà en el segment SUV-D en 2024
Nissan X-Over Domination 2023
Nissan X-Over Domination 2023 | CSinfomotor | Jordi Galderic
Ferran Boada
Nissan X-Over Domination 2023 | Un entorn ideal per a poder a explotar a fons les capacitats dels nous X-Trail, Qashqai, Juke i Ariya
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric