Notícies Motor

8 avantatges de comprar-te un escúter elèctric

Respectuosos amb l'entorn, accessibilitat a les zones 0 emissions, menor manteniment i incentius econòmics en la seva compra són part dels atractius per a passar-se a l'elèctric

| 26/01/2023 a les 08:56h
Arxivat a: Noticies Motor, eScooter, Mobilitat Elèctrica, Mobilitat Sostenible, Moto Eléctrica
Els eScooter són una de les millors solucions per a la mobilitat urbana
Els eScooter són una de les millors solucions per a la mobilitat urbana | SUNRA
Que els desplaçaments de persones i els transports de mercaderies siguin cada vegada més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient és el gran repte al qual s'enfronten en aquest segle els governs, especialment aquelles administracions locals que s'encarreguen d'organitzar i gestionar el trànsit en una gran ciutat.

Les urbs cada vegada més poblades i col·lapsades han de prendre mesures per a minimitzar la contaminació que, al mateix temps, no entorpeixin l'activitat diària dels seus habitants. Un complex escenari en el qual emergeix un perfecte aliat amb el trànsit urbà, l'escúter elèctric.

L'electromovilitat ja no hi ha qui la pari, com a mínim en entorns urbans,i els fabricants han accelerat el desenvolupament i comercialització de vehicles de dues rodes elèctrics que ja són capaços de satisfer tant als clients de consciència més ecològica com als usuaris més pràctics que, a més, anhelen un mitjà de transport útil i còmode per al dia a dia.

Però, més enllà dels obvis beneficis mediambientals, quins altres avantatges plantegen per als seus propietaris els escúters elèctrics? Privilegis a la ciutat, exempció en alguns impostos, costos i manteniments, plans d'ajuda... Coneguem quins són els 8 principals arguments per a decantar-se per aquesta alternativa de mobilitat urbana.

Respectuosos amb l'entorn

Si ens motiva la cura i sostenibilitat del nostre planeta, la primera raó és també la més important. Recórrer als serveis d'un escúter elèctric pot convertir-se en el nostre "granet de sorra" en favor del desafiament ecològic anteriorment comentat.

Un escúter elèctric genera menys emissions contaminants que un de gasolina, així que, si tots els habitants d'una ciutat optessin per moure's en eScooter, sens dubte la contaminació baixaria considerablement i l'habitabilitat d'aquest entorn urbà milloraria.

D'altra banda, aquests vehicles també destaquen pels seus baixos nivells d'emissions acústiques: són més silenciosos, un altre punt a favor cap a l'increment de la qualitat de vida dels habitants de les ciutats.

Via lliure a la ciutat...

En els últims anys, grans ciutats com Barcelona han començat a imposar restriccions d'accés als seus centres urbans, creant les famoses zones de baixes emissions que implicaven la prohibició d'entrada a vehicles de combustió de diferents característiques i en funció de la seva etiqueta mediambiental.

Òbviament, els escúters elèctrics, amb la seva etiqueta blava de 0 emissions, no tenen cap impediment per a circular per les ciutats i en episodis d'alta contaminació.

... I altres privilegis

A més, depenent de la normativa municipal, tenen una sèrie de privilegis o polítiques incentives com l'autorització per a circular per carrils especials i BUS/VAO, estacionament gratuït o la tarifa reduïda en zones d'aparcament públic regulades, bonificacions en peatges, etc.

Autonomia i recàrrega millorades

Un altre dels arguments que solien penalitzar als escúters elèctrics és el de l'autonomia, menor en comparació amb un vehicle de gasolina.

Tanmateix, això està canviant i cada vegada és major el quilometratge que els eScooter poden oferir als seus usuaris, en molts casos sobrepassant àmpliament els 150 quilòmetres.
 

Zitmuv Zeta Max 125e amb 170 Km d'autonomia Foto: Zitmuv



Si tenim en compte que aquests vehicles estan destinats a un ús eminentment urbà -o com a molt interurbà- i que la mitjana per a una moto urbana és d'uns 20 quilòmetres diaris, els escúters elèctrics ja ofereixen l'autonomia necessària per a satisfer les necessitats dels seus propietaris urbanites.

A més, les tecnologies desenvolupades en el procés de recàrrega avancen i "repostar" un eScooter és cada vegada més ràpid. Si l'usuari no té la possibilitat de recarregar el seu vehicle en un garatge, són molts els models que permeten l'extracció de la bateria, per a poder transportar-la a la llar o lloc de treball i endollar-la a una presa de corrent convencional.
 

Silence S01 amb la seva bateria extraible Foto: Silence



Incentius econòmics en l'adquisició

Encara que el preu d'adquisició sempre ha estat un hàndicap per a les motos elèctriques pel seu elevat cost, les diferències amb els preus dels de combustió són cada vegada més estretes, sobretot en alguns models.
A això cal afegir una sèrie d'ajudes econòmiques que beneficien als eScooter i que poden tenir cada vegada més pes en el procés de compra. Existeixen plans d'ajuda a l'adquisició de vehicles elèctrics, com l'actual MOVES III a Espanya, partides econòmiques que, tant l'administració estatal com les autonòmiques, van actualitzant constantment i que redueixen del desemborsament inicial al comprador.

Exempcions impositives

Els descomptes en el pagament d'impostos és un altre dels arguments d'índole econòmica que afavoreix als escúters elèctrics i és que són molts els municipis espanyols que implementen incentius en favor d'aquesta mena de vehicles: eximir de pagar l'impost de tracció mecànica o importants rebaixes en l'impost de circulació, que poden arribar fins al 75%.

Tampoc paguen l'impost de matriculació i, en alguns casos, gaudeixen de reduccions en l'IRPF.

Menys manteniments i costos per quilòmetre

Les visites al taller per a passar la revisió seran menys freqüents i també menys costoses. En un escúter elèctric no serà necessari el canvi periòdic d'oli i filtres, per exemple. A més, el seu propulsor en més senzill i compta amb menys components i peces mòbils que un de combustió i, per tant, les probabilitats de sofrir avaries es redueixen.

En definitiva, els manteniments són inferiors i les despeses que impliquen la posada a punt periòdica del nostre escúter elèctric, també.

A això cal sumar-li -o més aviat, restar-li- que els escúters elèctrics ofereixen un cost per quilòmetre de menys de la meitat que els de gasolina de similar potència (un escúter convencional pot gastar entre 7 i 8 € cada 100 km, mentre que un elèctric caminarà entre els 2 o 3 €).

A més, els usuaris d'eScooter podran "endollar-se" a un gran nombre de punts de recàrrega gratuïts com els que podem trobar en centres comercials, aeroports, zones d'oficines, etc.
 

SUNRA RS Foto: SUNRA


Funcionalitat i confort a la ciutat

Finalment, els escúters elèctrics ofereixen els mateixos avantatges en termes de mobilitat que els seus "homòlegs" de gasolina. Es tracta d'una opció de transport per al dia a dia la ciutat que aporta molta practicitat perquè ofereixen compartiments on guardar objectes, cascos, motxilles, etc.

També es distingeixen per ser vehicles d'ampli confort, amb ergonomies relaxades i de fàcil accés, fins i tot per a dos passatgers en el cas dels models GT com el Zitmuv Zeta Max125e, un maxiscooter elèctric ideal per a trams interurbans per la seva protecció, velocitat màxima de fins a 110 km/h i equipament.

Els escúters elèctrics, per grandària i lleugeresa, es mouen entre en el trànsit com a "peix en l'aigua", és el seu hàbitat preferit, i permet al seu usuari escurçar els temps de desplaçament i aparcament.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Un prototip de l'ID.2all
Un prototip de l'ID.2all | ACN
La planta del grup a Martorell està ben situada per ser una de les escollides per començar amb la producció del model a partir del 2025
KIA EV9
KIA EV9 | KIA
Un innovador EV que fusiona un disseny futurista amb el caràcter d'un SUV
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024 | Mitsubishi
Ess desenvoluparà especificament per a el mercat europeu i es llançarà en el segment SUV-D en 2024
Nissan X-Over Domination 2023
Nissan X-Over Domination 2023 | CSinfomotor | Jordi Galderic
Ferran Boada
Nissan X-Over Domination 2023 | Un entorn ideal per a poder a explotar a fons les capacitats dels nous X-Trail, Qashqai, Juke i Ariya
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric