Novetats Cotxes

Nou PORSCHE 911 DAKAR

Gairebé quaranta anys després, i encara que Porsche ara té una família completa de SUV, el Porsche 911 Dakar ens continua fent sommiar en aventures africanes.

| 17/11/2022 a les 10:36h
Arxivat a: Novetats Motor, 911 Dakar, 911, Porsche, Esportius, 4x4, Novetats Cotxes
Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar | Porsche
Porsche presenta en el Saló de l'Automòbil de Los Angeles un model força especial, amb una producció limitada a 2.500 unitats, el 911 Dakar. Un model que evoca la primera victòria absoluta de Porsche en el Raid París- Dakar de 1984, un resultat transcendental que va marcar el naixement de la tracció total en el Porsche 911. En record de l'icònic model guanyador, la nova variant Dakar ofereix un paquet Rallye Design opcional que rememora a aquell cotxe guanyador.

El llegendari Jacky Ickx va convertir aquest espectacular 911 en un mite del Ral·li Dakar en guanyar amb ell l'edició del Raid africà el 1984. Per sempre més aquest 911 Saera recordat com un dels cotxes més espectaculars en guanyar la cursa. A més de representar el primer triomf per a un fabricant alemany en una carrera tan antagònica a les qualitats dels seus cotxes com el ral·li, en aquells dies, africà.
 

Porsche 911 Dakar Foto: Porsche


El primer detall característic del Porsche 911 Dakar és la seva altura lliure al sòl, que supera en 50 mil·límetres la d'un 911 Carrera amb suspensió esportiva i que, gràcies a la funció de sèrie que eleva el xassís del cotxe, pot augmentar altres 30 mm addicionals en els extrems davanter i posterior. El sistema d'elevació no està dissenyat simplement per a superar obstacles a baixa velocitat, sinó per a conduir en situacions complicades. Quan la suspensió es troba en la seva posició més elevada, permet circular per pistes a velocitats de fins a 170 km/h. Per sobre d'aquesta velocitat, l'automòbil torna a baixar automàticament al seu nivell normal.

Com a complement als atributs esportius de caràcter tot terreny porta uns pneumàtics Pirelli Scorpion All Terrain Plus (en mesura 245/45 ZR 19 davant i 295/40 ZR 20 darrere), que han estat desenvolupats específicament per a aquest model. El gruixut dibuix de la banda de rodadura té una profunditat de 9 mil·límetres i, tant els flancs reforçats com la banda de rodadura, estan formats per una carcassa de dues capes. Això fa que les rodes del 911 Dakar s'adaptin a la perfecció als terrenys més difícils i siguin fins i tot resistents als talls. Els pneumàtics offroad formen part de la dotació de sèrie i ofereixen un comportament esportiu tant en camp com en asfalt. Els pneumàtics Pirelli P Zero, en les seves variants d'estiu i hivern, estan disponibles com a opció i també compten amb un disseny bicapa.

Potència en totes les superfícies

El sis cilindres biturbo de tres litres, amb 480 CV i un parell màxim de 570 Nm, ofereix un gran rendiment acompanyat d'un contundent, i característic, so boxer. Amb aquest motor, el nou esportiu accelera de 0 a 100 km/h en 3,4 segons; a causa dels pneumàtics tot terreny, la velocitat màxima està limitada a 240 km/h.
 

Porsche 911 Dakar Foto: Porsche


De sèrie, aquest propulsor s'associa a la caixa del canvi PDK de vuit velocitats i a la tracció integral Porsche. L'equipament estàndard inclou també l'eix posterior direccional, els suports del motor del 911 GT3 i el sistema PDCC que limita el balanceig del xassís.

La interacció de tots els components permet que el 911 Dakar sigui tan dinàmic en l'asfalt de Nürburgring com en sorra i superfícies relliscoses. El seu màxim rendiment tot terreny també és degut en bona part a les dues noves maneres de conducció que es poden seleccionar mitjançant el comandament giratori del volant.

En el mode Rallye el percentatge de tracció de l'eix posterior és major per a rodar de manera eficaç per terres lliscants; en el mode Offroad, s'eleva la carrosseria al màxim de manera automàtica i aconsegueix la millor capacitat de tracció en sorra i terrenys complicats. Tots dos modes de conducció també compten amb el nou Rallye Launch Control, que assoleix una acceleració impressionant en superfícies lliscants i permet un lliscament de les rodes del voltant del 20 %.

Amb portaequipatge o tenda de sostre disponible en opció

Altres trets identificatius del 911 Dakar són l'aleró posterior lleuger de nou desenvolupament, fabricat en polímer reforçat amb fibra de carboni (CFRP), i la tapa del maleter davanter, també de CFRP i amb unes cridaneres sortides d'aire integrades que són herència del 911 GT3.
 

Porsche 911 Dakar Foto: Porsche


Complementen l'aparença tot terreny, elements de sèrie com les anelles de remolc d'alumini vermell en la part davantera i posterior, els passos de roda eixamplats i els elements de protecció d'acer inoxidable situats en tot el perímetre del cotxe. Les preses d'aire laterals de la redissenyada part davantera estan protegides enfront de possibles cops de pedres per unes reixetes d'acer inoxidable.

El sostre del Porsche 911 Dakar compta amb una presa de corrent de 12 volts per als llums del portaequipatge opcional. Amb un pes admissible de 42 kg, aquest sistema permet transportar sense cap problema elements propis d'un rallye com a bidons de combustible i aigua, pales plegables o planxes de tracció. També s'ofereix una tenda de campanya de sostre com a element extra.

A l'interior, el 911 Dakar és un esportiu pur, amb els seients tipus baquet de sèrie. Per a reduir el pes s'han eliminat els seients posteriors i s'han instal·lat cristalls lleugers i una bateria més lleugera. Amb tot això, la versió Dakar del 911 pes 1.605 quilograms, a penes 10 kg més que el 911 Carrera GTS amb canvi PDK.

Un element distintiu de l'interior del 911 Dakar són les superfícies entapissades en Race Tex de sèrie amb costures decoratives en verd Shade, color que també està disponible com a acabat exterior metal·litzat de manera exclusiva per a aquest model.

Pack Rallye Design, inspirat en el guanyador del París-Dakar de 1984

La base d'aquest paquet opcional de Porsche Exclusivament Manufaktur és l'acabat de dos tons en blanc/blau Gentián metal·litzat. Aquesta combinació de pintura en un model de sèrie és una novetat per a Porsche. En el lateral del vehicle, el client pot triar un número de carrera individual entre 1 i 999.

A més de les franges decoratives en vermell i daurat, el 911 Dakar amb el paquet Rallye Design presenta un logotip de "Roughroads" (camins en mal estat) a les portes. El terme és una marca registrada i reflecteix el concepte del 911 Dakar i la seva idoneïtat per a la conducció tot terreny.
 

Porsche 911 Dakar Foto: Porsche


Les llandes pintades de blanc i la franja vermella de les llums posteriors, en contrast amb el vehicle de sèrie, completen l'aparença distintiva. Es poden trobar altres aspectes destacats a l'interior: ampliació del teixit Race-Tex i del cuir a altres parts de l'habitacle, així com cinturons de seguretat i detalls en color Sharkblue.


Ja s'admeten comandes del nou Porsche 911 Dakar, que té un preu final de 256.042 euros, impostos inclosos. Per el paquet opcional Rallye Design en demanen 29.729 euros més.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació | F.Boada
Consells perquè els viatges llargs en el cotxe siguin segurs i agradables
Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar | Porsche
Gairebé quaranta anys després, i encara que Porsche ara té una família completa de SUV, el Porsche 911 Dakar ens continua fent sommiar en aventures africanes.
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum