Novetats Cotxes

Nou JEEP AVENGER, el primer SUV 100% elèctric de Jeep

Jeep introduirà quatre vehicles totalment elèctrics a Europa d'aquí a 2025 com a part de l'objectiu de convertir-se en la marca líder del mercat de SUV electrificats

| 17/10/2022 a les 12:22h
Arxivat a: Novetats Motor, Mobilitat Sostenible, Mobilitat Elèctrica, Suv, Jeep, Avenger, Novetats Cotxes
Jeep Avenger
Jeep Avenger | Jeep
Jeep® ha presentat avui en el Saló de l'Automòbil de París 2022 el nou Jeep Avenger, el primer vehicle totalment elèctric de la marca.Es tracta d'un model compacte que inaugura una gamma de vehicles 100% elèctrics dissenyats amb les cotes adequades per al mercat europeu. És un component clau d'una estratègia global d'electrificació que pretén convertir a la marca en líder del mercat mundial de SUV de zero emissions.

Desenvolupat tenint en compte les necessitats dels clients europeus, el nou Avenger és un SUV compacte que, amb només quatre metres de longitud, se situa en el segment B, una categoria que creix ràpidament i s'ha convertit en el segon major segment europeu en termes de volum.Les seves característiques el converteixen en una opció valuosa i atractiva per a aquells que busquen una alternativa Jeep de zero emissions allunyada de les marques més tradicionals del segment.
 

Jeep Avenger Foto: Jeep


L' Avenger compta amb un sistema de propulsió elèctrica d'última generació que combina un nou motor elèctric i una nova bateria. Gràcies als seus nivells de potència i parell, i al calibratge especial del motor elèctric, el nou Avenger promet gaudir de la conducció sense renunciar a res, dins i fora de l'asfalt.El sistema de propulsió elèctric de 400 volts de segona generació és el primer creat per Emotors, una joint venture formada per Stellantis i Nidec Leroy-Somer Hòlding.

Subministra 115 kilowatts de potència, l'equivalent a 156 cavalls, i 260 Nm de parell màxim.La nova bateria de 54 kWh, també produïda per Stellantis, ofereix alta densitat d'energia i una magnífica relació entre l'energia nominal i la utilitzable. En concret, la bateria està composta per 17 mòduls i 102 cel·les que utilitzen la química d'ions de liti NMC 811 i garanteixen 400 km d'autonomia en el cicle WLTP, la qual cosa es converteix en 550 km en el cicle urbà*. Aquesta bateria,extremadament compacta, es troba sota els seients davanters i posteriors i en el túnel central.

A més, està protegida per una gran altura lliure al sòl i protectors de baixos.Recarregar el nou Avenger és extremadament fàcil. Connectant un cable de 100 kWal corrent continu d'un terminal de càrrega ràpida en una estació pública, basten tres minuts per a aconseguir una autonomia 30 km, o 24 minuts per a carregar la bateria al 20%-80% de la seva capacitat.Tenint en compte que els usuaris europeus recorren una mitjana de 30 km al dia, és probable que el vehicle pugui circular durant dies abans d'haver de recarregar-se.
 

Jeep Avenger Foto: Jeep


D'altra banda, connectant a 3 i 11 kW (corrent altern) a un Wallbox o a una estació de recàrrega pública, és possible realitzar una càrrega completa (del 0% al 100%) en 5,5 hores. 

Un dels pilars bàsics dels SUV de Jeep és la seva capacitat per circular fora de carretera que ara adopta un enfocament més ecològic gràcies a la tecnologia híbrida endollable 4xe i als motors elèctrics.

El nou Avenger és el primer Jeep de tracció davantera que inclou el sistema Selec Terrain® i Hill Descent Control de sèrie, la qual cosa, sumat als seus angles d'atac i sortida, i la seva altura lliure al sòl, el converteixen en un referent en el segment.El sistema Selec Terrain® ofereix sis modes de conducció: "Normal" per a la conducció diària, "Eco" per a millorar l'autonomia, "Sport" per a gaudir d'una conducció més esportiva i divertida, "Snow" per a obtenir màxima tracció en carreteres o camins gelats, "Mud" per a optimitzar el rendiment en el fang  i "Sand" per a sòls arenosos on el cotxe pot quedar atrapat.

L'arquitectura del vehicle redueix la grandària al màxim sense perdre cap de les qualitats que distingeixen a la marca Jeep. Només mesura 4,08 mm de llarg, és a dir, és 16 cm més curt i 13 cm més baix que el Renegade.
 

Jeep Avenger Foto: Jeep


Els curts voladissos tant davanters com posteriors milloren les seves proporcions. A més, la seva presència en la carretera es fa notar gràcies a unes rodes més grans del que caldria esperar en un vehicle d'aquesta grandària.

A causa d'aquesta combinació de volades curtes i rodes grans, el Avenger ofereix la millor altura lliure al sòl de la seva categoria (200 mm) en totes les versions, així com uns angles d'atac (20°), ventral (20°) i de sortida (32°) excepcionals, una cosa essencial per a conduir fora de l'asfalt, però també útil, per exemple, per a pujar una rampa empinada en un aparcament de la ciutat.

El Avenger segueix un "enfocament de disseny" que ofereix una interpretació moderna del disseny de Jeep en un paquet compacte. En el morro del SUV destaca l'emblemàtica graella de 7 ranures, un autèntic segell distintiu de la marca Jeep que, amb el pas dels anys i per raons funcionals, ha evolucionat d'un patró vertical a un horitzontal.La reixeta corba està posicionada davant dels fars per a protegir-los en cas d'impacte.

Els parafangs inflats, un altre element de disseny clàssic de Jeep, ofereixen una sensació de força i robustesa alhora que transmeten una presència sòlida i imponent dins i fora de la carretera. La vista lateral està marcada pels clàssics passos de roda trapezoidal, dissenyats per a optimitzar el recorregut de la roda per a una màxima articulació. El vehicle compta amb imponents rodes de 18 polzades, amb un disseny robust i acabat de tall de diamant.

La silueta ha estat acuradament dissenyada per a maximitzar l'eficiència aerodinàmica i transmetre una sensació de dinamisme, reforçada per un pilar "C" flotant, que és un tret familiar dins de la gamma actual.En la part posterior compta amb llums inspirades en els clàssics "bidons de combustible" X. Aquesta "X" és un element recurrent tant a l'interior com en l'exterior, a través del "X-Camo", un patró decoratiu que uneix el disseny de "camuflatge" a la lletra "X".360 graus de protecció.
 

Jeep Avenger Foto: Jeep


Per a reduir qualsevol mal causat per impactes produïts a baixa velocitat, que representen al voltant del 70% dels casos a Europa, el nou Avenger porta proteccions en els baixos, en tot el perímetre del vehicle i en els fars.

En concret, els fars davanters estan carenats i col·locats en una posició elevada per a protegir-los si es produeix una col·lisió a baixa velocitat. A més, els nous protectors de baixos del SUV estan modelats amb resines de color. Per exemple, si es ratllen, el mal no és visible. A més, en algunes zones que estan més exposades, incloses les portes, el revestiment és encara major per a oferir protecció addicional.

L'interior del Jeep Avenger segueix el principi del "Design to Function". El disseny interior net i robust, amb un quadre de comandament funcional, està inspirat en la història de la marca Jeep i particularment en el Jeep Wrangler.

Una vegada dins del vehicle, els ulls són atrets immediatament a la part superior del quadre de comandament on un sol panell horitzontal inclou totes les sortides d'aire, il·luminació ambiental i una pantalla tàctil de 10,25 polzades situada en el centre, que pot ser vista pel conductor i el passatger.

La part inferior del quadre de comandament està marcada per una carcassa d'emmagatzematge oberta.Compta amb detalls únics per a aquesta classe de vehicles, com els seients premium amb insercions* de cuir regulables electrònicament i amb funció de massatge (disponibilitat més endavant), la il·luminació ambiental multicolor, que redueix la fatiga visual durant la conducció nocturna i l'elegant sostre solar (disponibilitat més endavant).
 

Jeep Avenger Foto: Jeep

 
Les llums laterals del vehicle romanen visibles quan s'obre la porta gran posterior per a major protecció i seguretat.La consola central també s'ha desenvolupat per a maximitzar l'espai utilitzable disponible per al conductor i el passatger.

Dissenyat per a garantir l'espai més gran d'emmagatzematge possible en un vehicle compacte, el nou Avenger és el que més volum ofereix dins de la seva categoria: 34 litres enfront d'una mitjana de 15 litres en el segment. Aquest extraordinari resultat es va aconseguir optimitzant tots els espais i creant compartiments d'emmagatzematge funcionals i espaiosos.Dissenyat pensant en la flexibilitat i la modularitat, el túnel central pot desplaçar-se per a adaptar-se a la grandària dels diferents objectes o fins i tot retirar-se per a deixar espai a objectes més grans.

Sota els comandaments de la transmissió automàtica, es troba un altre espai útil protegit per una tapa magnètica abatible. En aquest compartiment es pot carregar un telèfon mòbil i guardar una ampolla d'aigua d'1,5 litres alhora.Les normes del disseny adaptat a la funció també s'han aplicat al maleter.

El seu volum és un dels millors del segment (380 litres) i la seva funcionalitat s'aprecia en l'altura del llindar, que s'ha rebaixat fins als 720 mm per a facilitar l'accés. També s'observa en la porta gran posterior, que supera el metre d'amplària, i en la incorporació del sistema d'obertura mans lliures, una raresa en aquest segment.

Fet per a un món permanentment connectat, el nou Jeep Avenger garanteix als clients una experiència completament digital a bord. Totes les versions compten amb un sistema d'infoentretenimiento d'última generació dotat d'una pantalla Uconnect de 10,25" (26 cm) i un quadre d'instruments digital disponible en dues variants, de 7" i 10,25" (18 i 26 cm respectivament).

La pantalla Uconnect 10" inclou una interfície gràfica similar a la d'un telèfon intel·ligent. A més, el sistema ofereix la possibilitat de clonar la pantalla del dispositiu mòbil en la pantalla del vehicle a través d'Android Auto i Apple Car Play, així com de barrejar i combinar elements per a dissenyar una interfície personalitzada (fins a dotze ginys per pàgina en un total de sis pàgines), i d'integrar navegació mitjançant TomTom amb reconeixement de veu millorat i actualitzacions OTA (over the air).

El nou Jeep Avenger ofereix també un conjunt de serveis i funcions que permeten als usuaris realitzar determinades accions a distància. Per exemple, amb l'app Jeep per a mòbils, poden veure la ubicació dels seus vehicles directament des del telèfon intel·ligent. Poden fins i tot bloquejar i desbloquejar les portes, comprovar el nivell de bateria, configurar el climatitzador i recarregar el vehicle, així com interaccionar directament amb l'Avenger a través d'un assistent de veu.

També s'ofereix una gamma completa d'equipaments d'assistència a la conducció. Ofereix conducció autònoma de nivell 2, que ajusta automàticament la velocitat i la trajectòria, i utilitza les funcions de control de creuer adaptatiu i manteniment en carril.D'aquesta manera, es proporciona suport al conductor per a ajudar el vehicle a seguir el carril i romandre en el centre del mateix i a una distància segura del vehicle davanter per a oferir una experiència de conducció sense sobresalts.

A més, la conducció autònoma de nivell 2 inclou Assistent per a embussos de trànsit a fi de proporcionar una conducció relaxada i confortable fins i tot amb alta densitat de trànsit.

El nou model ofereix també les següents funcions: Reconeixement de senyals de trànsit, que llegeix i interpreta els senyals de circulació; Fre d'emergència automàtic amb reconeixement de vianants i ciclistes, que frena el vehicle fins a detenir-lo per a evitar (o mitigar) possibles accidents; Detector de fatiga, que avisa al conductor quan detecta falta d'atenció en conduir; Control d'angle mort, que vigila les zones que estan fora del camp de visió del conductor; Assistent de manteniment en carril, que avisa al conductor quan el cotxe traspassa les línies de delimitació del carril; sensors d'aparcament de 360° amb Active Park Assist (disponibilitat més endavant) i cambra posterior de 180° amb vista de dron.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació | F.Boada
Consells perquè els viatges llargs en el cotxe siguin segurs i agradables
Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar | Porsche
Gairebé quaranta anys després, i encara que Porsche ara té una família completa de SUV, el Porsche 911 Dakar ens continua fent sommiar en aventures africanes.
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric