Novetats Cotxes

L'esperat, o no, SUV de Ferrari ja és aquí i es diu Purosangue

Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes

| 14/09/2022 a les 10:06h
Arxivat a: Novetats Motor, Premium, SUV, Ferrari, Purosangue, Novetats Cotxes
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Després d'anys d'espera per a la comunitat automobilística internacional, Ferrari ha presentatavui el Purosangue, el primer cotxe de quatre portes i quatre places en els 75 anys d'història de Ferrari.

Els cotxes 2+2 (és a dir, amb dos seients davanters i dos darreres més petits) han exercit, des dels seus inicis, un paper important en l'estratègia de la marca. Molts Ferraris han fet de la combinació de prestacions úniques i confort de primera classe, un dels pilars del seu èxit. (Ferrari 250 GT/E 2+2 | Ferrari 330 GT 2+2 | Ferrari 365 GT 2+2 | Ferrari 365 GT4 2+2, 400 GT, 412 | Ferrari Mondial | Ferrari 456 GT | Ferrari 612 Scaglietti | Ferrari California & California T | Ferrari Roma | Ferrari FF & GTC4Lusso)

Com a culminació a 75 anys  d'avantguarda, Ferrari ha creat un cotxe que és únic en l'escena mundial. No sols perquè combini prestacions, plaer de conduir i comoditat, sinó perquè també simbolitza i integra l'ADN icònic de la marca. D'aquí ve que s'hagi triat el nom de Purosangue.
 

Ferrari Purosangue Foto: Ferrari


Per a poder aconseguir els ambiciosos objectius fixats per a aquest projecte i crear un cotxe digne d'incloure's en la gamma, s'ha adoptat una disposició completament diferent i unes proporcions innovadores en comparació amb els típics GTs moderns (els anomenats crossover i SUV), on el motor va muntat en la part davantera del cotxe, gairebé a cavall sobre l'eix davanter, amb la caixa del canvi acoblada directament a ell.

Això sol implicar una distribució del pes menys bona que proporciona una dinàmica i unplaer de conducció més allunyats dels estàndards d'excel·lència als quals s'han acostumat els clients i entusiastes de Ferrari.

El Purosangue, a diferència d'aquests, munta un motor en la part davantera amb la caixa del canvi a la part posterior per a crear una disposició esportiva transaxale. La unitat de transferència de potència (PTU) està acoblada davant del motor per a proporcionar una transmissió 4x4 única. Això proporciona exactament la distribució de pes 49:51% que els enginyers de Maranello consideren òptima per a un esportiu amb motor davanter central.
 

Ferrari Purosangue Foto: Ferrari


El Purosangue se situa en la èlit del mercat gràcies a les seves prestacions i el seu confort. És l'únic cotxe d'aquestes proporcions que compta amb un V12 d'aspiració natural muntat en la part central davantera.

És el motor més icònic de tots els que disposen a Maranello i debuta en aquesta nova configuració per a garantir que el cotxe erogui més potència que cap altre del segment (725 cv), i que regali la banda sonora més espectacular. A més, és capaç d'oferir un 80% de parell fins i tot a baixes revolucions garantint un plaer de conducció únic en tot moment. El Purosangue ofereix unes xifres de rendiment líders en la seva classe (de 0 a 100 km/h en 3,3 s i de 0 a 200 en 10,6 s).

El desenvolupament aerodinàmic del Purosangue s'ha centrat a fer que la carrosseria, els baixos i el difusor posterior siguin tan eficients com sigui possible. Les noves solucions inclouen la sinergia entre el para-xocs davanter i l'embellidor del pas de roda, que genera una cortina d'aire que segella aerodinàmicament les rodes davanteres, evitant que es generin fluxos d'aire transversals turbulents.
 

Ferrari Purosangue Foto: Ferrari

Ferrari Purosangue Foto: Ferrari


Ferrari també ha dotat al Purosangue de les últimes iteracions dels sistemes de control dinàmic del vehicle introduïts en els seus esportius més potents i exclusius, incloent-hi la direcció independent a les quatre rodes i l'ABS 'evo' amb el Sensor Dinàmic del Xassís de 6 vies (6w-CDS).

El sistema Ferrari Active Suspension System, o Sistema de Suspensió Activa Ferrari, fa el seu debut mundial. Aquest sistema controla de forma molt eficaç el balanceig de la carrosseria en les corbes, així com la zona de contacte dels pneumàtics en els sots d'alta freqüència, per a oferir el mateix rendiment i resposta de conducció que qualsevol dels cotxes esportius de la marca.

El nou xassís compta amb un sostre de fibra de carboni de sèrie per a reduir el pes i el seu centre de gravetat. El redisseny de la carrosseria des de zero també ha permès als dissenyadors incorporar portes posteriors batents (portes de benvinguda) per a facilitar l'entrada i la sortida, mantenint el cotxe el més compacte possible.
 

Ferrari Purosangue Foto: Ferrari


L'habitacle compta amb quatre generosos seients elèctrics calefactats que permeten acollir còmodament a quatre adults. El maleter és el més gran mai vist en un Ferrari, 473 litres, i els seientsposteriors es pleguen per a augmentar l'espai d'equipatge.

Naturalment, el Purosangue té una posició de conducció més dominant que altres Ferrari, però la configuració és la mateixa que en qualsevol altre model de la gamma. Com a resultat, la posició de conducció continua sent íntima i pròxima al sòl per a proporcionar una major connexió amb les capacitats dinàmiques del cotxe.
 

La posició de conducció i l'embriagadora banda sonora del V12 atmosfèric prometen una experiència de conducció totalment nova i també íntegrament Ferrari. El fet que s'ofereixi de sèrie un ampli ventall de continguts centrats en el confort, com el sistema d'àudioBurmester©, i que els nombrosos extres opcionals, entre els quals es troba la flamant tapisseria Alcantara®, derivada de polièster reciclat certificat, converteixen al Purosangue en el quatre portes de quatre places més complet del seu segment.



 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA