Novetats Cotxes

Nou Nissan X-Trail : Amb tot el necessari per ser un supervendes

El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.

| 07/09/2022 a les 09:59h
Arxivat a: Novetats Motor, Nissan, X-Trail, SUV, Mobilitat Sostenible, Novetats Cotxes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
Continua l'ofensiva de productes electrificats de Nissan, estrena a Europa la quarta i nova generació del X-Trail. Des del seu llançament el 2002, s'han venut gairebé set milions d'unitats del X-Trail a tot el món, el que el converteix en un dels SUV més venuts.

Per a aquest nou X-Trail, Nissan s'ha basat en l'ADN dels seus predecessors i l'ha portat a un nou estàndard de disseny més prèmium, amb una imatge robusta alhora que sofisticada, i amb la versatilitat i prestacions de la tracció a les quatre rodes. El nou X-Trail estarà disponible en cinc i set places, oferint la versió que més s'adapti als clients.

En el cor del nou X-Trail es troba l'exclusiu sistema e-POWER de Nissan, que ofereix una gran capacitat de resposta gràcies al fet que les rodes motrius són mogudes únicament per un motor elèctric, per la qual cosa la resposta és instantània, lineal i extraordinàriament suau.La nova plataforma CMF-C de l'Aliança, porta al Nou X-Trail a ser una referència d'enginyeria avançada, innovació i tecnologia d'avantguarda en el segment dels crossovers.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


Ara, a més, les seves línies exteriors i el seu disseny interior eleven la sensació de qualitat percebuda del model a un nivell superior.Tant l'exterior com l'interior del nou X-Trail reflecteixen l'esperit del vehicle: versàtil i aventurer, alhora que refinat.

L'exterior destaca pels elements de disseny característics de Nissan, com el sostre flotant i la graella V-motion. L'aspecte frontal està dominat per uns cridaners fars que apareixen modelats dins del para-xocs davanter, amb una combinació de llums diürnes i intermitents inserits en la línia del capó.

Des del lateral, els musculosos passos de roda davanters i posterior confereixen al X-Trail una presència imponent. El disseny del pilar C s'assembla a l'aleta d'un dofí, aportant tensió dinàmica, enllaçant amb els pilots posteriors allargats que imprimeixen un caràcter marcat al Nou X-Trail.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


A la part posterior, una línia horitzontal se situa just per sobre de la matrícula, mentre que els fars posteriors partits garanteixen una àmplia obertura del maleter. Per part seva, un panell cromat es corba sota el para-xocs posterior, reforçant el caràcter aventurer del X-Trail.Les característiques aerodinàmiques clau inclouen deflectors de pneumàtics «3D» en la part frontal inferior, una graella activa que controla el flux d'aire cap al compartiment del motor, un disseny específic del pilar A, carenat dels baixos per a optimitzar el flux d'aire i un frontal que dirigeix el flux des de la part davantera cap als laterals.

El nou X-Trail estarà disponible en 10 colors de carrosseria amb cinc combinacions de dos tons amb sostre Galaxy Black, amb la qual cosa els clients tindran 15 opcions on triar. És precisament l'opció de sostre Galaxy Black la que ens ofereix un aspecte encara més elegant i distingit.

Atmosfera interior d'alta qualitat

L'habitacle dels nous Nissan X-Trail se situa entre els millors del segment pel que fa a qualitat, execució, ambient i facilitat d'ús. Les avançades tecnologies de la Mobilitat Intel·ligent Nissan estan a l'abast del conductor, amb confort i qualitat en cada detall.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


Els materials d'alta qualitat, les tecnologies intel·ligents i els detalls molt pensats, configuren un habitacle que ofereix un disseny d'avantguarda i practicitat en totes les dimensions.S'ha prestat gran atenció a la qualitat ergonòmica i tàctil dels comandaments i botons per a aportar-los una alta qualitat de percepció i precisió. Agraïm especialment que des de Nissan s'hagi escoltat als usuaris, que han manifestat clarament la seva preferència per funcionalitats fàcils d'usar, per la qual cosa el X-Trail compta amb controls de climatització senzills i intuïtius, i igual succeeix amb els botons que controlen les funcions de la pantalla central, com l'àudio i la navegació.

En el nivell superior de la consola central flotant es troben el canvi electrònic, el selector dels modes de conducció i el carregador sense fils de 15W. El carregador instal·lat garanteix una càrrega activa real mentre que uns altres amb característiques similars només garanteixen que la bateria del telèfon no s'esgoti.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


El reposabraços central amb obertura "Butterfly" permet als ocupants de seients posteriors accedir amb facilitat i al mateix temps que genera un gran espai d'emmagatzematge.Sota, en el nivell superior de la consola central flotant, hi ha espai per a dipositar objectes com una bossa o una tauleta, facilitant així l'emmagatzematge d'objectes d'ús i optimitzar l'espai, ja que mai es disposa de suficient espai d'emmagatzematge.Per a crear un entorn que evoqui tranquil·litat i pausa, s'utilitza una il·luminació ambiental blanca en tot l'habitacle, l'harmoniosa uniformitat del qual realça la qualitat interior del model.

Amb 35 polzades d'informació i entreteniment

Per a millorar el confort i fer que la conducció sigui més divertida, el nou X-Trail ofereix un avançat sistema d'informació i entreteniment amb una àmplia cartera de serveis connectats que inclou la integració sense esforç de telèfons intel·ligents, wifi integrat per a fins a set dispositius i NissanConnect Services, i una aplicació específica amb la qual interactuar i controlar el vehicle.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


La pantalla NissanConnect, d'alta resolució i 12,3 polzades, és una porta d'entrada digital a la navegació, l'entreteniment i els ajustos del vehicle, amb plena compatibilitat Android Auto® i Apple CarPlay® sense fil.

Un quadre d'instruments, totalment digital, amb una nova pantalla TFT de 12,3 polzades d'alta definició ofereix una selecció de vistes configurables per a mostrar la navegació, l'entreteniment, el trànsit o la informació del vehicle, tot això controlat des d'un nou interruptor dial tàctil en el volant. També s'ha afegit una textura tradicional de cristall tallat «Kiriko» al fons digital de la TFT, una picada d'ullet a l'ADN japonès de Nissan.

Una innovadora pantalla Head-Up Display (HUD) de 10,8 polzades projectada en el parabrisa proporciona la major grandària d'imatge del segment. La informació clau de navegació, assistència al conductor i carretera es projecta en el parabrisa dins de la línia de visió del conductor.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


Les prestacions Home-to-Car compatibles amb els dispositius Google Assistant i Amazon Alexa admeten una àmplia gamma de comandos, inclosa la possibilitat que els conductors enviïn destins al sistema de navegació del cotxe parlant amb el seu dispositiu intel·ligent, la qual cosa minimitza el temps necessari per a introduir el destí.

A través de l'aplicació per a telèfons intel·ligents NissanConnect Services, hi ha disponibles funcions de control remot del vehicle com l'accionament del clàxon i les llums, així com el bloqueig i desbloqueig de portes a distància. També es poden establir alertes intel·ligents que inclouen la velocitat, l'hora i la zona amb notificacions de l'aplicació en cas que el vehicle superi els paràmetres establerts. Quan estan en el vehicle, els conductors poden activar la funció de control per veu per a utilitzar fàcilment una sèrie de funcions i equips del vehicle mitjançant ordres de veu sense apartar la vista de la carretera.

Si no utilitzen la navegació del seu telèfon, els conductors poden accedir a 3D Maps & Live Traffic, que inclou funcions de navegació avançades com a actualitzacions sense fils de mapes, condicions de trànsit en temps real, Google Street View i preus de combustible. La navegació porta a porta també està disponible a través de l'aplicació, inclosa la funció MyCar Finder.

La connectivitat s'estén a tots els ocupants, ja que la consola central incorpora connexions de càrrega USB davanteres i posteriors amb ports USB-A i USB-C.

Pràctic i flexible

Per a facilitar la càrrega d'objectes, la instal·lació d'un seient per a nens i la comoditat en el cotxe, l'accés als seients de la segona fila és ara encara més fàcil gràcies a que les portes posteriors dels passatgers s'obren fins a gairebé 90 graus.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


La segona fila de seients es divideix en una configuració de 60:40 i, a més, el reposabraços central posterior abatible permet transportar fàcilment objectes llargs, com a esquís, sense necessitat de baixar cap de les seccions de la segona fila de seients. La segona fila de seients també pot lliscar cap endavant per a maximitzar l'espai del maleter i permetre un fàcil accés a la tercera fila en la configuració de 7 places.

Els passatgers de la segona fila de seients gaudeixen de controls específics del sistema de climatització, cuidant així el confort de tots els ocupants. Un component clau per a garantir un viatge familiar en harmonia és l'un subministrament constant d'energia als dispositius electrònics. Per als ocupants de la segona fila, hi ha un punt de càrrega USB tipus A i un altre USB tipus C. Els ocupants de les places posteriors apreciaran els para-sols integrats posteriors, manejables amb una sola mà, que ofereixen protecció extra en els dies més assolellats.

Gràcies a l'eficàcia de la plataforma CMF-C de l'Aliança, el nou X-Trial està disponible amb una tercera fila de seients. Els seients individuals, que s'oculten sense esforç en el terra, estan dissenyats per a acomodar a passatgers de fins a 160 cm d'altura, el que el situa entre els més generosos del seu segment. L'espai s'ha optimitzat de tal forma que els passatgers de la tercera fila poden posar els peus sota la segona fila de seients.

L'accés a la tercera fila requereix una senzilla operació de desplaçar i inclinar cap endavant la segona fila de seients, permetent així un fàcil accés a la tercera fila.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


L'espai del maleter situa al X-Trail també entre els millors de la seva categoria quant a espai per a l'equipatge, amb una capacitat total de 585 litres, la qual cosa suposa un augment de 20 litres, gràcies a la major profunditat i ample entre rodes. Les millores en la utilitat del maleter faciliten la càrrega de l'equipatge i l'emmagatzematge d'objectes petits. A més, la modularidad dels dos taulers del maleter ofereix 16 distribucions diferents per a oferir un ús òptim de l'espai.

Una porta gran posterior elèctrica mans lliures permet accedir al maleter sense esforç quan les mans estan ocupades. En la versió de cinc places, el sistema de tauler d'equipatge flexible es manté i es millora per al nou model, amb taulers remodelats, així com amb un entapissat durador d'un costat i plàstic de fàcil neteja en l'altre.

Motorització e-POWER

El nou X-Trail serà el segon model de la gamma europea de Nissan que estarà equipat amb l'innovador sistema e-POWER, exclusiu de Nissan, que ofereix una conducció 100% elèctrica sense endolls. Introduït per primera vegada al Japó en el Note al 2017, va passar a convertir-se en el cotxe més venut, i els clients estimen la seva combinació de rendiment suau i sense esforç.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


Recordem que aquest mateixa tecnología, de la que Nissan n'és la pionera, va ser la que Audi també va utilitzar en els seus cotxes per guanyar el darrer Dakar.

El sistema e-POWER del nou X-Trail està compost per una bateria d'alt rendiment que es complementa amb un motor de gasolina de compressió variable, un generador d'energia, un inversor i un motor elèctric davanter de 150 kW.L'element únic del sistema e-POWER és que el motor de gasolina s'utilitza només per a generar electricitat, mentre que les rodes són impulsades exclusivament pel motor elèctric.

Això significa que el motor de combustió pot funcionar sempre dins del seu rang òptim, la qual cosa permet una major eficiència de combustible en entorns urbans.El motor elèctric és l'única font de tracció per a les rodes, per la qual cosa la seva resposta és instantània i lineal, idèntica a qualsevol vehicle elèctric de la gamma Nissan.

La resposta instantània proporciona una estimulant sensació de parell elevat i una àgil acceleració que facilita els avançaments o les incorporacions a l'autopista amb major confiança. Gràcies al motor elèctric, no hi ha retards com succeeix amb un motor de combustió interna o un híbrid convencional.

Una de les principals característiques que diferencien la tecnologia e-POWER és la «sintonia lineal», que regeix el funcionament del motor de gasolina, assegurant que giri a una velocitat adequada en relació amb la velocitat de la carretera, evitant l'efecte d' «acceleració en buit» dels híbrids convencionals quan s'accelera amb força.

Un altre avantatge és l'eficiència de l'e-POWER, assegurant que el motor funciona només a la velocitat que necessita, que sol ser baixa en condicions urbanes i suburbanes.A més, el sistema de propulsió e-POWER garanteix també una conducció silenciosa: per exemple, a 40 km/h, la sonoritat del cotxe es redueix en 8 dB en comparació amb els seus competidors.

e-Pedal Step

Tenint en compte que el 70% del temps de conducció es realitza en zones suburbanes, Nissan ha desenvolupat una nova experiència de conducció amb un sol pedal anomenada e-Pedal Step.Pensat per a eliminar la tensió repetitiva de la conducció urbana amb parades i arrencades, en la qual el conductor mou sovint el peu entre l'accelerador i el fre, l'e-Pedal Step permet als conductors accelerar i frenar utilitzant únicament l'accelerador.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


El sistema ha d'activar-se primer mitjançant l'interruptor de la consola central i, una vegada connectat, l'accelerador proporcionarà l'acceleració de manera habitual. En deixar anar l'accelerador, l'e-Pedal Step frenarà el X-Trail a 0,2G, suficient per a encendre les llums de frenada, i reduirà la velocitat fins a la velocitat d'arrossegament, no a una parada completa. Això garanteix que la circulació a baixa velocitat sigui el més suau possible.

Els conductors adaptaran ràpidament les seves maniobres del pedal de l'accelerador per a mantenir un avanç suau, assegurant així que la conducció urbana sigui més intuïtiva i menys exigent.

Motor Turbo 1.5 de Compressió Variable disponible en e-POWER i Mild Hybrid

L'exclusiu sistema e-POWER de Nissan compta amb l'innovador motor de gasolina de compressió variable turboalimentat de 1.5 litres i tres cilindres, utilitzat per primera vegada per la marca premium de Nissan, Infiniti i guardonat com un dels deu millors motors del món per Ward's, consultora d'automoció amb seu als Estats Units.Aquest motor de compressió variable permet ajustar la relació de compressió, donant un rendiment i una economia òptims depenent de la càrrega del motor. La variació en la relació de compressió oscil·la entre 8:1 i 14:1.En escenaris de baixa demanda d'energia, la relació de compressió estarà en el rang més alt, la qual cosa optimitza el consum i les emissions.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


En una situació d'una alta demanda d'energia, s'activarà una relació de compressió més baixa que maximitzarà la potència del motor.El motor 1.5 VC-TURBO de compressió variable a més de formar part de l'arquitectura del sistema e-POWER, que constituirà la major part de la demanda del vehicle, també s'oferirà amb la versió Mild Hybrid amb una potència de 120 kW (163 CV) i 300 Nm de parell en configuració amb tracció davantera i caixa del canvi Xtronic.

e-4ORCE

El nou X-Trail incorpora un nou sistema de tracció a les quatre rodes dissenyat per a funcionar amb les motoritzacions 100% elèctriques de Nissan denominat e-4ORCE.
El sistema e-4ORCE ofereix una tracció instantània i una acceleració constant en totes les condicions gràcies a la tecnologia de control de les quatre rodes més avançada de Nissan.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


El sistema e-4ORCE és compartit amb el crossover elèctric Ariya que s'ha llançat aquest mateix any 2022.

El potent sistema de motor elèctric dual lliurament una potència total de 157 kW (213 CV). Gràcies al potent motor posterior de 100 kW, permet que el nou X-Trail obtingui una gran xifra d'acceleració 0 a 100 km/h parant el cronòmetre en només 7,0 segons.

El motor posterior ofereix una resposta de parell instantani 10.000 vegades més ràpida que un sistema mecànic de tracció total. A més, la redistribució constant del parell i l'equilibri gairebé perfecte del pes contribueixen a experiència de conducció potent al mateix temps que suau.

En gestionar específicament la potència i frens de cada roda, oferint així suavitat i estabilitat, el sistema e-4ORCE augmenta la confiança del conductor en traçar la línia de conducció prevista sobre qualsevol superfície de la carretera, sense necessitat de canviar l'estil de conducció. Per exemple, en prendre una corba en una carretera nevada, el vehicle pot seguir fidelment la trajectòria desitjada pel conductor gràcies a un motor elèctric molt precís, la distribució del parell única i el control dels frens.

Amb la confiança de mantenir el control en tal varietat de superfícies, la conducció es torna més segura i agradable.Els enginyers de NISSAN han posat a punt el sistema e-4ORCE per a oferir unes prestacions i confort de marxa sense igual.

La inclinació del vehicle es minimitza en afegir la frenada regenerativa del motor posterior a l'habitual frenada regenerativa del motor davanter que empren els sistemes típics dels vehicles elèctrics i híbrids actuals.

Assistència al conductor. ProPILOT de Nova Generació

El nou X-Trail està equipat amb la nova generació d'assistència al conductor ProPILOT, que aporta una major ajuda al conductor en una major varietat de circumstàncies. Denominat ProPILOT amb Navi-link, el sistema ha estat dissenyat per a reduir la fatiga i l'estrès durant la conducció, alhora que és molt intuïtiu d'usar.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


El ProPILOT amb Navi-link és capaç d'accelerar i frenar el vehicle dins d'un carril per autopista. El sistema pot accelerar el vehicle perquè circuli a una velocitat determinada, i pot frenar el vehicle fins als 0 km/h en cas de trànsit dens i també és capaç de reprendre la marxa automàticament si el vehicle ha estat aturat durant menys de tres segons i el trànsit que li precedeix es reprèn.

En el nou Nissan X-Trail, el sistema actualitzat és ara capaç d'adaptar la velocitat del cotxe en funció de circumstàncies externes addicionals: quan el cotxe creua a una zona de límit de velocitat inferior en autopista, el sistema és capaç de llegir els senyals de trànsit i tenir en compte les dades de límit de velocitat del sistema de navegació per a reduir la velocitat del X-Trail a la velocitat adequada, cosa que significa que el conductor no ha d'ajustar la velocitat del control de creuer manualment.

El sistema també pot utilitzar les dades del sistema de navegació per a ajustar la velocitat en acostar-se a les corbes de l'autopista que tenen un radi més tancat. A més, ProPILOT amb Navi-link pot comunicar-se ara amb els radars d'angle mort del X-Trail per a ajudar a intervenir amb una correcció de la direcció per a evitar una maniobra de canvi de carril, si hi ha un vehicle en la zona d'angle mort.

Gràcies a una nova millora de l'alerta de detecció d'objectes en moviment existent, s'activen els frens per a detenir el cotxe si es detecta un objecte en moviment per davant. I si es detecta un cotxe en moviment o un objecte immòbil mentre es fa marxa enrere, es detindrà el cotxe.

Seguretat activa i passiva

La seguretat addicional ve de la mà del sistema intel·ligent anticol·lisió frontal de Nissan amb funció predictiva. Gràcies a l'avançada tecnologia de radar, els sensors són capaços d'analitzar la carretera més enllà del cotxe de davant per a detectar si un vehicle frena de sobte.
 

Nissan X-Trail 2022 Foto: Nissan


El sistema activarà els frens per a reduir la probabilitat d'una col·lisió.La seguretat nocturna es veu reforçada per la inclusió d'una avançada tecnologia de fars que permet que la unitat sigui més prima, la qual cosa ajuda a l'eficiència aerodinàmica del X-Trail, i ajusta la forma del seu feix de llum en funció del trànsit que s'aproxima.

Utilitzant una sèrie d'unitats LED matricials que gestionen la direcció del feix, les llums LED matricials individuals es desactiven quan es detecta trànsit en sentit contrari, deixant efectivament la resta de la carretera ben il·luminada, però sense encegar al conductor del vehicle que s'aproxima.

Una altra característica del conjunt de tecnologies de seguretat a bord del nou X-Trail és el nou coixí de seguretat central, que es desplega entre els dos seients davanters, per a evitar que els ocupants de la fila davantera entrin en contacte en cas d'impacte lateral. El coixí de seguretat central complementa als coixins de seguretat del conductor i de l'acompanyant, així com als coixins de seguretat laterals i de cortina que incorpora de sèrie el nou X-Trail.

Nou Nissan X-Trail 2022

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum