Novetats Cotxes

Alpine presenta l'A110 E-TERNITÉ

Un autèntic laboratori sobre rodes 100% elèctric

| 22/07/2022 a les 08:57h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Mobilitat Elèctrica, Mobilitat Sostenible, A110 E-TERNITÉ, Alpine
Alpine A110 E-TERNITÉ
Alpine A110 E-TERNITÉ | Alpine
El plec de condicions era senzill: electrificar l'A110 igualant les prestacions, l'equilibri i l'agilitat de la versió tèrmica, recolzant-se en les fortaleses, l'experiència i les tecnologies del Grup. Per a afegir un petit toc picant a aquest repte, Alpine ha completat el plec de condicions afegint quatre innovacions:

Un nou sistema multimèdia que utilitza la tauleta personal del conductor, oferint una experiència intuïtiva i natural en Google o Android, permetent així centralitzar en un únic dispositiu totes les aplicacions del seu usuari. Un sistema d'àudio d'última generació amb vuit altaveus per a recrear un so immersiu. Materials innovadors que conjuminen rendiment i sostenibilitat.Una solució « semidescapotable» que permet apreciar el silenci de la tecnologia elèctrica i circular en un Alpine A110 elèctric a cel obert, sense soroll.
 

Alpine A110 E-TERNITÉ Foto: Alpine


Com a marca de Renault Group, era natural que es comprovés primer el que ja estava disponible per a aquest projecte en el banc d'òrgans i de tecnologies. Així doncs, els mòduls de bateries són idèntics als de Megane E-Tech 100% elèctric. Però per a obtenir un repartiment òptim de les masses i allotjar els dotze mòduls de bateria, va ser necessari dissenyar per a A110 unes carcasses de bateries específics i adaptar l'arquitectura interior.

Quatre mòduls es van col·locar en la part davantera i vuit en la posterior. Per a afrontar aquest repte, els enginyers vanposicionar aquests mòduls d'una manera "no tradicional".Malgrat aquests dotze mòduls afegits, el pes total de l'Alpine A110 E-ternité continua sent especialment lleuger, amb un augment de tan sols 258 kg gràcies a un pes moderat del conjunt de les bateries (392 kg).
 

Alpine A110 E-TERNITÉ Foto: Alpine


Per a optimitzar tant el 0 a 100 km/h com la velocitat màxima, s'ha afegit una nova caixa de velocitats al motor «estàndard» del Grup. Cap caixa de velocitats disponible en intern permetia als enginyers d'Alpine respondre al plec de condicions d'aquest A110 E-ternité.

Per tant, es tractava de trobar una caixa agradable i eficaç, però tan lleugera com poc voluminosa.Es va estudiar en intern, amb el proveïdor de la caixa de velocitats de l'Alpine, una caixa en versió doble embragatge (DCT) amb pilotatge electrònic – com en l'A110 tèrmic - però amb uns embragatges dimensionats per a transmetre un elevat parell motor. La solució de doble embragatge permet pèrdues de parell alhora que es manté compacta i lleugera.
 

Alpine A110 E-TERNITÉ Foto: Alpine


L'equip Alpine va demostrar igualment el seu enginy amb el sistema elèctric fusionant dues arquitectures electròniques. Malgrat els seus deu anys de diferència, la unió d'aquesta arquitectura E/E va ser un èxit, ja que va permetre conservar les funcionalitats de l'A110 tèrmic afegint-los les noves prestacions del món elèctric, com la funció «overtake» o la possibilitat que les dues bateries es comuniquessin.

Es va instal·lar un calculador per a garantir la comunicació entre els dos sistemes. Aquesta innovació brinda noves oportunitats per a la simplificació de les arquitectures o per a la millora contínua al llarg del cicle de vida del producte.UN « SEMIDESCAPOTABLE »

Molt Esperat

Feia temps que es reclamava un A110 descapotable. La dificultat era sobretot trobar la solució per a integrar ràpidament una possibilitat « semidescapotable » en l'estructura.

Per tant, els enginyers han imaginat una solució senzilla i lleugera, sense modificar la rigidesa de l'A110 de sèrie, amb dues estructures de sostre fabricades amb carboni reciclat.
 

Alpine A110 E-TERNITÉ Foto: Alpine



Materials Innovadors

Lleugers i més respectuosos amb el medi ambient, els materials utilitzats en algunes peces clau són de lli. Així doncs, es va desenvolupar de manera paral·lela un segon cotxe de demostració 100% elèctric i va permetre aplicar aquesta tecnologia en algunes peces de carrosseria. Tan resistent com el carboni i amb una millor acústica, el lli és un material prometedor.Aquesta nova experiència permet, a més, preparar el futur. De fet, el disseny de les peces actuals és compatible amb els diferents materials composts. Això permet, amb un mateix motlle, produir indistintament amb fibra de carboni, vidre o lli.
 

Alpine A110 E-TERNITÉ Foto: Alpine

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi S7
Audi S7 | F.Boada
Un Gran Turisme de bandera, un autèntic GT luxós, còmode, ràpid i eficient. Un esportiu dièsel carregat de lògica.
Volkswagen Touareg 2023
Volkswagen Touareg 2023 | Volkswagen
El renovat SUV de luxe destaca pel seu equipament d'alta tecnologia
CUPRA León 1,5 eTSI
CUPRA León 1,5 eTSI | F.Boada
Una versió d'accés al món CUPRA amb un motor MildHybrid de 150 CV i amb etiqueta medi ambiental Eco
Audi S7
Audi S7 | F.Boada
Un Gran Turisme de bandera, un autèntic GT luxós, còmode, ràpid i eficient. Un esportiu dièsel carregat de lògica.
CUPRA León 1,5 eTSI
CUPRA León 1,5 eTSI | F.Boada
Una versió d'accés al món CUPRA amb un motor MildHybrid de 150 CV i amb etiqueta medi ambiental Eco
Nissan X-Over Domination 2023
Nissan X-Over Domination 2023 | CSinfomotor | Jordi Galderic
Ferran Boada
Nissan X-Over Domination 2023 | Un entorn ideal per a poder a explotar a fons les capacitats dels nous X-Trail, Qashqai, Juke i Ariya