Com a part del seu desenvolupament, els enginyers d'Honda han perfeccionat cada aspecte del nou model, incloses millores de disseny que optimitzen el rendiment aerodinàmic. Les optimitzacions del conjunt propulsor i els components lleugers han permès crear el Type R més potent i amb millor capacitat de resposta de la seva història.
Desenvolupat amb la idea de crear l' "Esportiu Definitiu 2.0", el disseny del nou Type R es basa en la silueta del recentment presentat Honda Civic e:HEV. A fi de realçar el seu aspecte esportiu i elevar el rendiment dinàmic, la imatge del Type R és ara visiblement més baixa i ampla. La seva presència es veu reforçada per uns passos de roda que s'eixamplen sobre unes lleugeres llandes d'aliatge de 19 polzades en negre mat, i per uns pneumàtics Michelin Pilot Sport 4S a mesura.
.jpg)
Honda Civic Type-R MY23 Foto: HONDA
El disseny exterior ara transmet una gran sensació d'unitat, gràcies a elements com els paracops davanter i posterior, així com característiques de disseny magníficament integrades, com les portes posteriors i els passos de roda, que s'han desenvolupat exclusivament per al Type R i que aporten beneficis a l'aerodinàmica. La graella de majors dimensions —i també més baixa— del paracops davanter maximitza el flux d'aire fins al motor i s'acobla a la perfecció al discret nou capó, que incorpora ara una sortida d'aire, també per a maximitzar el flux d'aire al voltant del frontal.
Altres detalls de disseny que contribueixen a optimitzar l'aerodinàmica són els spoilers laterals situats darrere de les rodes davanteres, i un difusor posterior de major grandària que està integrat en els baixos i que s'ha dissenyat per a ajustar-se perfectament amb la carrosseria situada en la part superior.
L'espectacular disseny d'aquest nou spoiler darrere contribueix encara més a la generació de càrrega aerodinàmica, i el seu angle s'ha desplaçat cap endarrere per a eliminar la resistència de l'aire. L'aleró posterior, amb nous suports d'alumini fos, s'ha situat en una posició més baixa, però amb una major amplària respecte al model anterior, la qual cosa accentua la nova i elegant línia del sostre i la seva presència més ampla.
.jpg)
Honda Civic Type-R MY23 Foto: HONDA
Entre els colors per a la carrosseria, s'inclouen l'històric blanc Championship White venerat pels entusiastes del Type R, a més del vermell Rallye Red, el blau perlat Racing Blue, el negre Crystal Black i el gris SonicPearls.
L'interior del nou model manté els alts nivells de confort, funcionalitat i refinament que ofereix el nou Civic e:HEV, realçats amb detalls i característiques orientades al rendiment, com l'emblemàtica tapisseria clàssica en vermell del Type R.
El seu habitacle immersiu s'ha dissenyat de manera que contribueixi a una experiència de conducció d'alta intensitat: el conductor queda assegut en una posició de conducció més baixa que abans, amb una major visibilitat del capó —ara més baix, s'han minimitzat els punts cecs i s'han reduït els elements reflectors. Els lleugers seients davanters, d'estil esportiu, ofereixen un suport excepcional per al conductor, a fi de proporcionar confort i maniobrabilitat en la pista i durant trajectes llargs.
.jpg)
Honda Civic Type-R MY23 Foto: HONDA
Pel que fa a prestacions, el conductor pot canviar amb total fluïdesa entre ajustos de rendiment, amb els quals se seleccionen diferents modes per al motor, la direcció, la suspensió i el so del motor. A més dels modes predefinits Comfort, Sport i +R, ara compta també amb el nou mode Individual, que s'ha afegit per a oferir una experiència de conducció personalitzada.
La potent aplicació de registre de dades Honda LogR s'ha tornat a incorporar, amb un format completament actualitzat per a aquesta generació del Type R, de manera que ara combina dades de rendiment recopilades mitjançant sensors a bord, amb una aplicació per a telèfons intel·ligents que ajuda al conductor a supervisar i registrar diverses dades en temps real. Entre les característiques principals, s'inclouen un cronòmetre per a registrar els temps per volta, un gràfic de moviment en 3D circular que indica la màxima fricció que poden aconseguir els pneumàtics del vehicle, una innovadora funció de puntuació que ajuda al conductor a millorar la seva tècnica de conducció en la pista, i moltes altres funcions d'interacció amb el conductor que afavoreixen unes voltes més segures, més precises i cada vegada més ràpides en la pista.
.jpg)
Honda Civic Type-R MY23 Foto: HONDA
Els canvis es compassen amb el turbocompressor revisat, ara amb un allotjament compacte per a millorar l'eficiència general de la unitat. El número i la forma de les aspes de la turbina s'han optimitzat per a augmentar la potència i millorar el flux d'aire a través del turbo. D'aquesta manera, s'ha aconseguit el motor turboalimentado VTEC més potent de la gamma del Type R.
Al costat d'aquest, funciona un sistema de fuita d'alta eficiència renovat per a millorar la relació peso-potència, el parell i la velocitat màxima de la generació anterior del Type R, i fer així del Civic Type R de 2023 un dels automòbils que ofereix més potència per litre dins de la seva categoria.
.jpg)
Honda Civic Type-R MY23 Foto: HONDA
L'actualitzat sistema de frens Brembo conserva els discos de dues peces de la generació anterior per a oferir un tacte millorat i una major durada. El nou vehicle disposa d'un millorat control de la temperatura gràcies a un nou radiador que garanteix un rendiment òptim sostingut durant un ús continuat. Un nou disseny de l'escapament triple amb una modulació del so optimitzada ofereix una millor sensació acústica, que reforça encara més la connexió entre el conductor i l'automòbil.