Proves Motos

Provem la Honda ADV 350 : l'escúter d'aventura que ho fa tot bé

L'estil, la classe i la fiabilitat habituals d'un escúter d'Honda, però amb el toc afegit del disseny i la capacitat off-road,

| 20/04/2022 a les 18:42h
Arxivat a: Proves Motos, Honda, ADV 350, Scooter, Carnet A2, CrossOver, Proves Motos
HONDA ADV 350
HONDA ADV 350 | F.Boada
El 2016 Honda va presentar al món la seva X-ADV. Meitat escúter de gran cilindrada, meitat moto d'aventura, era una proposta única, que no s'assemblava a res en el mercat i tampoc semblava una proposta que el mercat estigués esperant amb els braços oberts. No obstant això, ha demostrat ser un gran èxit, especialment a Europa. Vistos els números, doncs, la fàbrica japonesa ha optat per llançar una versió més petita en la seva gamma: l'ADV 350.

Impulsada per un motor Smart Power+ de 330cc que ofereix una potència màxima de 29,2 cv a 7.500 rpm i un parell màxim de 31,5 Nm a 5.250 girs, l'ADV no és un coet, però té empenta de sobres per a desplaçar-se pels carrers més transitats de la ciutat i fer alguna ruta per la carretera. A més, per a quan surtis als camins, Honda s'ha assegurat que sigui fàcil desactivar el Control de Parell Seleccionable d'Honda mitjançant un botó situat a la pinya de comandaments esquerre.
 

Honda ADV 350 Foto: F.Boada


Honda té un do perquè els seus motors siguin un prodigi de suavitat, el gran secret és reduir les friccions internes. En tots els seus vehicles intenta que siguin mínimes, perquè permet millors prestacions reduint el consum. I això es nota quan condueixes una de les seves motos, sembla que el motor internament sigui buit. En l'ADV 350, la fricció interna es redueix mitjançant un cilindre descentrat 5mm, tensor de cadena de distribució hidràulic i l'ús d'una bomba d'escombratge d'oli. Això és una cosa que s'usa en propulsors d'altes prestacions, fent que la bomba redueixi la pressió interna del motor, disminueixi l'agitació de l'oli i la fricció rotacional interna. Un eix d'equilibratge redueix les vibracions del motor, millorant el confort.
 

Honda ADV 350 Foto: F.Boada


Aquest no és un escúter normal. L'ADV 350 està pensat per a ciutat, però també per a realitzar petites excursions fora de l'asfalt, de manera que el xassís ha de ser prou resistent, però sense comprometre el pes total que es queda en 186 kg en ordre de marxa, gràcies al fet que compta amb un lleuger bastidor tubular d'acer, forquilla USD de 37 mil·límetres a l'estil de les motos de veritat amb 125 mil·límetres de recorregut, i dos amortidors amb dipòsit separat i 130 mil·límetres de recorregut. Les suspensions estan signades per l'especialista SHOWA.

Les rodes tampoc són les habituals. Són d'alumini lleuger, de 15 polzades davant i 14 polzades darrere i van calçades amb uns pneumàtics Tubeless i de dibuix mixt en mides 120/70-15 i 140/70-14 respectivament.
 

Honda ADV 350 Foto: F.Boada



La frenada és a càrrec d'un disc simple de 256 mm davant i un disc simple de 240 mm darrere, estan acoblats a una unitat d'ABS de 2 canals, i també compta amb el sistema intel·ligent de senyal de parada d'emergència d'Honda, que activa els intermitents, i alerta a altres usuaris de la carretera, durant una frenada especialment forta.

El dipòsit de combustible té un capacitat d'11,7 litres, s'anuncien més de 300 quilòmetres d'autonomia gràcies al ridícul consum homologat del motor de 3,4 litres als 100 quilòmetres. Unes xifres que la converteixen en una bona eina tant per al seu ús diari com per a pensar en escapades llargues.

L'equipament és molt complet. Fanal davanter LED, Pantalla ajustable en altura; un enorme espai de 48 litres sota el seient; un USB tipus-C en la guantera davantera esquerra, degudament equipada amb pany; clau intel·ligent; i un tauler d'instruments LCD que compta amb el sistema de control de veu de Profunda Telèfon intel·ligent.

Opcionalment, pots equipar-la amb punys calefactables o ampliar la seva capacitat amb un TopBox de 50 Litres que també funciona amb la Smart Key.
 

Honda ADV 350 Foto: F.Boada


El seient aquesta a 795 mil·límetres i la posició als seus comandaments és també una barreja, com ella mateixa, de la que adoptaries en un Scooter GT i el de la una moto, degut sobretot a l'amplada del seu manillar propi d'una trail.

Des del primer moment, et trobes molt còmode dalt de la moto. La capacitat de càrrega és del millor del segment, amb capacitat per a dos cascos integrals i més coses (inclou un panell divisible de plàstic per a separar compartiments) La visibilitat pels retrovisors és molt bona i, amb la clau remota en la butxaca, el teu dia a dia és més còmode en actuar sobre el botó de comandament central.

Sortint des d'aturat es nota una acceleració forta, digna d'un escúter d'aquesta cilindrada, però quan van passant els quilòmetres, t'adones que s'estava guardant alguna cosa; i ho fa economitzant fins a l'última gota de combustible, que no és gens mala notícia amb els temps que corren.
 

Honda ADV 350 Foto: F.Boada


El seu rotund aplom a alta velocitat li converteix en el referent dels quals necessiten cobrir llargues distàncies amb solvència, com els que viuen en les zones d'extraradi. El seu refinat motor, que pot enganyar per la seva suavitat, és contundent en baixos, i ofereix una bona estirada fins a la zona vermella i una resposta més que ràpida a les insinuacions del gas.

Les recuperacions, fins i tot a velocitats de creuer en via ràpida, són excel·lents per a tractar-se d'un "tres i mig" i els avançaments es realitzen amb seguretat. La seva magnífica trepitjada, fins i tot sobre les traïdores juntes de dilatació, eleva el doble ús urbà/viatger un graó més, gràcies a l'encertat ús d'una "forquilla de moto" i una motorització capaç de mantenir una alta velocitat de creuer sense posar en cap compromís la fiabilitat.

Malgrat comptar amb una major altura lliure al sòl, amb combinació de llandes de 15 i 14 polzades i l'equilibri perfecte de les seves suspensions, ofereixen un comportament dinàmic difícilment igualable. És tremendament senzill fer-lo entrar a les corbes i només cal insinuar-ho des del seu ample manillar perquè ja estiguis traçant-la amb solvència, aplom i seguretat. 
 

Honda ADV 350 Foto: F.Boada


Perquè qualsevol vehicle gaudeixi d'una certa solvència fora de l'asfalt necessita, primer de tot, una mínima distància lliure al sòl. L'ADV 350 ofereix 145mm lliures, el que facilita les incursions senzilles per pistes de terra. El manillar ample i el dibuix mixt dels pneumàtics Metzeler Karoo Street posen la cirereta al conjunt.

Semblava que en el segment de l'escúter de cilindrada mitjana estava tot inventat, però Honda ha demostrat, una vegada més, que es pot innovar amb l'impecable atreviment plasmat en l'ADV 350. Un vehicle diferent i amb un equilibri perfecte de tecnologia, dinàmica i prestacions. Un escúter que va amb els nous temps dels qui no volen renunciar a res, ja que conjumina funcionalitat i aptituds ruteres a parts iguals. Si desbancarà a la seva germana Forza 350 del lideratge de la categoria és una cosa que el temps i els gustos dels clients determinaran, però aptituds per a això no li falten.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Un prototip de l'ID.2all
Un prototip de l'ID.2all | ACN
La planta del grup a Martorell està ben situada per ser una de les escollides per començar amb la producció del model a partir del 2025
KIA EV9
KIA EV9 | KIA
Un innovador EV que fusiona un disseny futurista amb el caràcter d'un SUV
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024 | Mitsubishi
Ess desenvoluparà especificament per a el mercat europeu i es llançarà en el segment SUV-D en 2024
Nissan X-Over Domination 2023
Nissan X-Over Domination 2023 | CSinfomotor | Jordi Galderic
Ferran Boada
Nissan X-Over Domination 2023 | Un entorn ideal per a poder a explotar a fons les capacitats dels nous X-Trail, Qashqai, Juke i Ariya
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer