Aquest combina una bateria d'ions de liti de gran densitat de potència i dos motors elèctrics compactes i potents amb un motor de gasolina de cicle Atkinson de 2.0 litres de nou desenvolupament i que inclou un sistema d'injecció directa optimitzat per a proporcionar una combustió més eficient i una major xifra de parell. A més del sistema d'injecció directa, una sèrie de tecnologies com un catalitzador actiu a baixa temperatura i el disseny modificat del port d'admissió contribueixen a una major economia de combustible, al mateix temps que s'aconsegueix la potència específica.

Honda Civic e:HEV Foto: Honda
El resultat d'aquests avanços tecnològics és una xifra d'emissions combinades de CO₂ de tan sols 108 g/km (WLTP), i un consum de combustible igualment impressionant de 4,7 l/100 km (WLTP). Aquesta eficiència es combina amb una potència màxima de 184 Cv i 315 Nm de parell màxim, la qual cosa posiciona al nou Civic com un sòlid competidor del segment C.
Una nova unitat de control de potència (PCU), situada sota el capó, permet carregar i descarregar amb major rapidesa l'energia elèctrica el que contribueix a un increment addicional de potència del 12% respecte a aplicacions anteriors del sistema e:HEV. L'augment de la densitat de potència i el rendiment de la PCU incrementen la potència elèctrica, la qual cosa permet que s'assumeixi més càrrega en la manera de conducció elèctrica. A més, s'ha utilitzat un nou cablejat d'alta tensió amb nucli d'alumini. El cablejat d'alumini contribueix a reduir el pes un 40% respecte al cablejat de coure convencional.

Honda Civic e:HEV Foto: Honda
Aquest avançat conjunt propulsor canvia de manera fluida i automàtica entre la manera elèctrica, híbrid i per combustió, sense que sigui necessària la intervenció del conductor, que pot triar entre quatre maneres de conducció —Eco, Normal, Sport i el nou mode Individual— que permeten el control independent del motor, la direcció i el panell d'instruments per a adaptar la resposta del vehicle segons sigui necessari.
El disseny del xassís complementa les bones prestacions del model. El Civic e:HEV s'ha desenvolupat posant el focus en la resposta de la direcció, la qual cosa incrementa la sensació de connexió del conductor amb l'automòbil. L'estabilitat s'ha millorat gràcies a una distància entre eixos 35 mm major i a un ample de via posterior 18 mm més ampli en comparació amb la generació anterior del Civic. L'estabilitat en línia recta, en els viratges, i la resposta general a les interaccions del conductor s'ha optimitzat augmentant la rigidesa de la carrosseria, així com amb l'aplicació de noves ròtules de baixa fricció i uns amortidors davanters renovats per a millorar la sensació de dinamisme.

Honda Civic e:HEV Foto: Honda
Per a maximitzar el plaer de conducció i optimitzar la capacitat de resposta, una nova lògica de control garanteix que el funcionament del motor de combustió interna es mantingui en entorns de carreteres sinuoses amb nombroses corbes. Això permet que l'automòbil proporcioni una acceleració immediata i una sensació d'autèntic dinamisme. En autopista, el parell addicional de la propulsió elèctrica ofereix una potent acceleració en els avançaments a altes velocitats, tot això amb menys sonoritat de les revolucions del motor, per a gaudir d'un ambient més relaxat en els trajectes de llarga distància.
"Aquesta és l'última generació de la nostra tecnologia e:HEV, que suposa la culminació de més de 20 anys d'experiència en el disseny, la fabricació i el perfeccionament dels sistemes de propulsió híbrida", declara Tomoyuki Yamagami, Large Project Leader del nou Civic e:HEV, que afegeix: "En avaluar acuradament l'àmplia varietat d'usos pràctics i entorns operatius, hem estat capaços d'adoptar un enfocament de "vehicle complet" per a obtenir un automòbil híbrid divertit, i molt atractiu i emocionant per al conductor".