Novetats Cotxes

El crossover urbà de Nissan, el JUKE, equipará un nou motor híbrid

, que combinarà elevades prestacions amb reduïdes emissions i consums

Provem el Nissan Juke 2020: el Crossover del segment B més agosarat

| 01/03/2022 a les 17:46h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Mobilitat Sostenible, Hibrid, Juke, Nissan
Nissan Juke Hibrid
Nissan Juke Hibrid | Nissan
El JUKE Hybrid presentarà una nova motorització híbrida amb un nou tren motriu híbrid multimodal, que anirà més enllà del simple suport elèctric a un motor de combustió, brindant beneficis clau per al conductor, Un element clau en el desenvolupament de la nova motorització híbrida ha estat la importància que els clients de JUKE concedeixen a l'experiència de conducció. És per això que el nou motor és sempre àgil, receptiu i eficient.

El tren motriu híbrid del JUKE consta d'un motor de combustió interna Nissan d'última generació i desenvolupat específicament per a treballar en aplicació de motor híbrid. Produeix 94CV i 148 Nm de parell màxim.

En el costat elèctric, Nissan subministra el motor elèctric principal que produeix 49CV i 205Nm de parell, mentre que Renault proporciona el generador d'alt voltatge de 15kW, l'inversor i la bateria refrigerada per aigua de 1.2kWh, així com la innovadora caixa del canvi multimodal.

El resultat net és una experiència de conducció híbrida amb un 25% més de potència que l'opció de motor de gasolina actual, amb una reducció del consum de combustible de fins al 40% en cicle urbà, i fins a un 20% en cicle combinat (xifres pendents d'homologació).
 

Nissan Juke Hibrid Foto: Nissan



La clau per a incrementar el plaer de conducció des del cor del Nissan JUKE Hybrid és una avançada caixa del canvi multimodal de baixa fricció que proporciona un ús òptim de la potència, provingui aquesta del motor elèctric, del de gasolina o de tots dos.

Per a reduir la fricció, aquesta caixa del canvi utilitza internament embragatges d'embranzida en lloc d'anells de sincronització convencionals per a canviar les 4 marxes "de combustió" i 2 marxes "elèctriques". A més, per a reduir la fricció, aquesta caixa del canvi no empra embragatge. Totes les arrencades del vehicle es realitzen de manera 100% elèctrica, i els 2 motors elèctrics treballen de manera coordinada per a sincronitzar els engranatges, oferint una acceleració suau, àgil i directa.

El motor pot operar mitjançant els diferents tipus d'hibridació possibles (sèrie, paral·lel, sèrie-paral·lel) d'acord amb els requisits d'acceleració i potència, sense problemes i sense cap intervenció del conductor. Com a resultat, el conductor gaudirà d'una acceleració immediata, així com de baixes emissions.

Experiència de conducció similar a la d'un vehicle elèctric

El sistema de gestió del JUKE Hybrid governa la motorització d'acord amb múltiples paràmetres, amb l'objectiu d'optimitzar la quantitat de temps que JUKE circula en mode elèctric (EV). Durant les proves, els enginyers de Nissan han aconseguit aconseguir fins al 80 % de la conducció urbana en mode EV pur, amb fases híbrides curtes per a recarregar la bateria abans de tornar al mode EV.

El JUKE Hybrid no sols arrenca en manera elèctrica, sinó que pot assolir velocitats de fins a 55 km/h en elèctric pur, perquè els conductors frueixin d'una experiència de conducció elèctrica, sòlida i constant.

El sistema està dissenyat per a maximitzar automàticament l'ús de la manera EV i addicionalment el JUKE Hybrid també incorpora un interruptor de mode EV disponible per a quan el conductor no vol que el motor de combustió funcioni, com en àrees residencials, al voltant d'àrees urbanitzades com a escoles, estacionaments, autocinemes o en embussos de trànsit. Si l'estat de càrrega de la bateria ho permet, el JUKE Hybrid funcionarà com un vehicle elèctric.

En reduir la velocitat, el motor elèctric actuarà com a generador i capturarà l'energia cinètica, convertint-la en electricitat per a emmagatzemar-la en la bateria destinada a la propulsió híbrida.

L'avançada funció de fre regeneratiu combina el frenat elèctric i el frenat de fricció tradicional per a aconseguir un tacte natural de pedal i una recuperació d'energia eficient. El conductor no serà conscient dels ajustos entre els dos sistemes, assegurant que la retroalimentació a través del pedal del fre romangui constant i intuïtiva.





e-Pedal per a una conducció urbana

Igual que amb el LEAF 100% elèctric, el JUKE Hybrid estarà equipat amb l'avançat sistema de conducció e-Pedal de Nissan, que permet controlar la velocitat de l'automòbil utilitzant només el pedal de l'accelerador.

Quan s'aixeca el peu de l'accelerador, s'aplica un frenat moderat (fins a 0.15g) que desaccelera el JUKE fins a una velocitat mínima de 5 km/h. El frenat addicional mitjançant el pedal de fre a vegades pot ser necessari per a desaccelerar, i sempre és necessari per a assolir la parada completa (la funció de retenció automàtica es pot seleccionar per a major comoditat).

L'ús del sistema e-Pedal és molt intuïtiu i l'efecte immediat per al conductor és la reducció en la càrrega de treball especialment durant la conducció urbana i, en fer-ho, proporciona una experiència de conducció segura i relaxant, al mateix temps que maximitza la regeneració de la bateria híbrida, millorant encara més l'experiència elèctrica.


El característic disseny esportiu de crossover coupé del JUKE es manté en la nova versió Hybrid.

S'ha parat atenció a cada detall i s'ha realitzat una sèrie de petits canvis per a optimitzar la seva eficiència aerodinàmica i identificar el JUKE Hybrid com la versió electrificada. S'han aplicat distintius "Hybrid" a les portes davanteres i a la porta gran posterior.

La graella davantera del JUKE Hybrid ara llueix el nou logotip de la marca Nissan i també compta amb una tira de material negre brillant on es troba amb el capó, alineant-lo amb altres models electrificats de Nissan que comparteixen aquest mateix motiu de disseny.
 

Nissan Juke Hibrid Foto: Nissan



El disseny de la graella és ara de malla i té una obertura més petita per a optimitzar l'eficiència aerodinàmica, possible gràcies als menors requisits de refrigeració de la versió híbrida. També s'han dut a terme modificacions aerodinàmiques en la carrosseria per sota del para-xocs davanter per a millorar el flux d'aire i, de manera única per a la motorització híbrida, s'ha agregat un obturador de la reixeta del radiador, la qual cosa permet que el flux d'aire s'ajusti automàticament d'acord amb les necessitats de refrigeració, reduint la resistència aerodinàmica tant com sigui possible.

L'aleró posterior que està muntat sobre la porta gran posterior ha estat perfilat per a generar un flux d'aire més net darrere de l'automòbil. I per davant de les rodes davanteres, els additaments aerodinàmics redissenyats s'encarreguen de canalitzar el flux d'aire, mentre que l'eix posterior rep una coberta que optimitza el flux d'aire sota l'automòbil.

Addicionalment, amb l'arribada de la nova versió híbrida, es presenten dos nous dissenys de llandes d'aliatge. Unes de 17" de dos tons, i altres de 19" amb disseny aerodinàmic de dos tons derivades de les del NISSAN Ariya per a un major impacte visual i una major eficiència.

Actualitzacions a l'interior

Dins del quadre d'instruments, el rellotge dret mostra la velocitat i l'esquerre presenta un mesurador de potència, amb l'agulla movent-se entre "Charge", quan s'està regenerant energia, "Eco" quan la propulsió és elèctrica i "Power" quan el motor de combustió interna i el motor elèctric es combinen. En la part inferior del rellotge esquerre, hi ha un indicador que mostra l'estat de càrrega de la bateria.

En la pantalla de 7 plozades situada entre tots dos rellotges del quadre d'instruments es pot mostrar una representació visual del flux de potència, mostrant tots els diferents fluxos en una animació simple i clara, maximitzant la comprensió del conductor del funcionament del sistema.

El botó d'accionament del sistema e-Pedal es troba en la consola central, darrere del botó del fre d'estacionament elèctric, mentre que el botó per a activar la manera 100% elèctric es troba entre les sortides d'aire centrals. Quan s'activen e-Pedal i la manera EV, apareixen indicacions visuals en la part inferior de la pantalla del quadre d'instruments.

L'espai del maleter és de 354 litres, una lleugera reducció de 68 litres respecte a la versió de gasolina, a conseqüència de la ubicació del paquet de bateries d'1,2 kWh. Amb els seients posteriors plegats, l'espai del maleter continua sent el millor de la seva classe amb 1237 litres, mentre que l'espai posterior per als genolls es manté sense canvis en 553 mm.El crossover urbà de Nissan, el JUKE, aviat incorporarà a la seva gamma un nou motor híbrid, que combinarà elevades prestacions amb reduïdes emissions i consums.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Un prototip de l'ID.2all
Un prototip de l'ID.2all | ACN
La planta del grup a Martorell està ben situada per ser una de les escollides per començar amb la producció del model a partir del 2025
KIA EV9
KIA EV9 | KIA
Un innovador EV que fusiona un disseny futurista amb el caràcter d'un SUV
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024 | Mitsubishi
Ess desenvoluparà especificament per a el mercat europeu i es llançarà en el segment SUV-D en 2024
Nissan X-Over Domination 2023
Nissan X-Over Domination 2023 | CSinfomotor | Jordi Galderic
Ferran Boada
Nissan X-Over Domination 2023 | Un entorn ideal per a poder a explotar a fons les capacitats dels nous X-Trail, Qashqai, Juke i Ariya
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric