I és que la Kawasaki Z900 és tota una supervendes, una esportiva de veritat, com les d'abans, japonesa, potent, tetracilindrica i a més és relativament assequible. Des de la seva aparició és objecte de desig dels més cremats.Últimament, hem estat testimonis, de com Kawasaki, ha dotat a altres models de la seva quadra amb components millorats, i els ha etiquetat amb la denominació SE.

Kawasaki Z900SE 2022 Foto: F.Boada
Ara li ha arribat el torn a la Z900 i aquí està, aquesta és la nova Z900SE. Està construïda sobre la mateixa plataforma que el model bàsic, mantenint el quatre cilindres en línia de 948 cc amb refrigeració líquida com a protagonista destacat, però esmolant l'estil i afegint importants millores pel que fa a suspensions i frens.
La Z900 sempre ha estat una moto molt simple, un motor gros, una estètica agressiva i components que complien. Amb aquesta SE es fa un pas més en la seva agressiva imatge inspirada per les línies Sugomi*. *"Sugomi" : Se'n diu d'alguna cosa o algú que inspira temor.
Encara que sobretot els de Kobe pretenen amb aquesta sèrie especial oferir una moto amb un tacte més directe, més racing, a tots aquells que desitgin treure el màxim rendiment de la seva Z900 sigui en circuit o en els ports de muntanya.Així, que l'han dotat de components pota negra.

Kawasaki Z900SE 2022 Foto: F.Boada
Les suspensions vénen signades per Ohlins amb una forquilla invertida amb barres de 41 mm amb ajust en precàrrega i extensió. Darrere el característic amortidor muntat horitzontalment també és Ohlins, i pots regular la precàrrega del moll des del còmode pom separat de l'ampolla.Els frens són Brembo amb pinces radials de 4 pistons M4.32, i també es munta una bomba radial Nissin, que mosseguen dos discos de 300 mil·límetres al tren davanter i darrere comptem amb un disc de 250 mil·límetres amb una pinça monopistó.

Kawasaki Z900SE 2022 Foto: F.Boada
Amb tot això, com ja hem indicat, pots collar al tetra de la Z900 i treure-li tot el suc als seus 125 cavalls de potència màxima que s'aconsegueixen a 9.500 revolucions. El parell màxim és de 98,6 Newtons metre a 7.700 girs. La veritat és que empeny i molt, es nota contundent des del primer cop de gas i no para de generar energia fins al tall udolant com un posés. Música per a les oïdes ... i més si porta muntat l'escapament Akrapovic opcional que porta la nostra unitat.
Amb components de primer nivell, amb l'elasticitat del tetracilíndric i amb la contundent corba de parell, la Z900SE és capaç de posar a marcar el pas a més d'una muntura més potent, sempre que el pilot als seus comandaments sàpiga el que porta sota el cul.

Kawasaki Z900SE 2022 Foto: F.Boada
Per a ajudar a mantenir les coses dins d'uns limitis raonables, disposem d'ajudes electròniques bàsiques. El sistema Power Mode ens permet canviar el lliurament de potència del motor. Disposem de les maneres FullPower, Middle i Low. També podem actuar sobre el control de tracció en tres nivells i si no, actuant alhora sobre els dos sistemes podem triar entre tres modes de conducció preconfigurats, Sport, Road i Rain o ajustar-lo al nostre gust en el mode Rider.
En tot cas, la utilització d'aquests modes de conducció és molt senzilla. El mode Sport implica control de tracció 1, el menys intrusiu, amb lliurament de potència plena.
El mode Road manté els 125 CV, però deixa el control de tracció en el segon nivell, una cosa més intrusiva (ideal per a quan les condicions es compliquen una mica).
El tercer mode, el Rain, porta el TC fins al nivell 3 (perfecte per a no passar pors si trobem un terreny especialment lliscant o en dies de pluja), i disminueix la xifra total de potència fins als 69 CV, un 55% dels 125 originals.

Kawasaki Z900SE 2022 Foto: F.Boada
El seient aquesta a només 820 mil·límetres del sòl i el pes de la moto en ordre de marxa és de 210 quilos, és a dir, amb el seu dipòsit de 17 litres ple i tots els fluids. La postura de conducció és còmoda per a ser una HyperNaked i a més té un molt bon radi de gir que agrairem entre el trànsit urbà.
Davant nostre , la nova instrumentació TFT en color, totalment digital, que a més es connecta amb el nostre mòbil utilitzant l'aplicació per a telèfon intel·ligent "RIDEOLOGY" que ofereix informació detallada de paràmetres de la moto, a més de la informació dels trajectes realitzats i una gran varietat d'altres opcions. El panell TFT ens dóna molta informació i molt clara, ara bé, seria d'agrair que la gestió i la navegació a través de les opcions del menú fos una mica més simple de fer servir.
La Z900SE està disponible per 11.699 Euros escassament 1.500 euros més que l'estàndard i comptem amb components pota negra.