Proves Motos

Provem la BMW R18 Transcontinental

Una Gran Cruiser "Berlin Built" que conjuga la tradició amb solucions tècniques a l'última

Provem la BMW R18: una cruiser ùnica d'inspiració clàssica

| 29/12/2021 a les 09:44h
Arxivat a: Proves Motos, Cruiser, R18 Transcontinental, R18, BMW Motorrad, Proves Motos
La Big Boxer de BMW s'endinsa en el territori del gran turisme americà
La Big Boxer de BMW s'endinsa en el territori del gran turisme americà | F.Boada
Quan BMW va presentar la seva imponent R18 al mercat ja semblava que la Boxer amb el motor més gran fabricat fins llavors, i fins ara, amb els seus 1800 centímetres cúbics, anava a donar per a molt més que per a una Roadster. Amb la presentació de la R18 Classic, BMW ja apuntava que el lloc de la monumental Big Boxer són els grans espais oberts, les grans rutes.

Enguany els de Munic han presentat dues noves versions del seu gran Boxer. La R18B, una autèntica cruiser amb estètica bagger marcada per una gran cúpula frontal, parabrisa baix i les maletes rígides laterals. I ja que ara Harley-Davidson fabrica trails ... Perquè no anava a atrevir-se BMW amb un gran Cruiser, al més pur estil americà? I aquí està, la R18 Transcontinental. La moto més gran que ha produït BMW, en molts sentits.
 

BMW R18B i Transcontinental Foto: BMW Motorrad


És tan gran que per a veure-la sencera has de fer-ho a una certa distància. La moto és massiva, amb un pes declarat de 427 quilos amb el seu dipòsit de 24 litres ple, la Transcontinental és realment tan imponent com es percep a simple vista.

La seva luxosa carrosseria, en aquesta versió First Edition pintada del negre original, està adornada amb tot luxe de detalls cromats, té un acabat d'autèntica peça de joieria i no desentonaria en una galeria d'art.

Un nou i generós parafang davanter, els dos fars auxiliars de LED, que no trobem en la Bagger però si en la clàssic. La immensa cúpula, amb un gran parabrisa, que sorprèn que no sigui regulable, les maletes laterals bessones de 27 litres, i el bagul posterior amb el suport del passatger i capacitat de 48 litres en el qual caben dos cascos integrals, defineixen les formes de la Transcontinental.
 

BMW R18 Transcontinental First Edition Foto: F.Boada


Tan excepcional com el seu aspecte és la seva llista d'equipament. L'espectacular pantalla de 10,25 polzades se situa sota quatre indicadors analògics en un intent d'equilibrar la sensació de modernitat amb una dosi d'estètica clàssica. En els indicadors analògics disposem de la informació bàsica per a la conducció un velocímetre analògic, un tacòmetre i un indicador de combustible, així com un indicador de la potència utilitzada.

En la pantalla TFT disposem de tota la informació que puguem imaginar, navegació, música, alertes i informació sobre l'estat i ajustos de la moto. Si vull emprar la pantalla per a la navegació i l'entreteniment, requereix aparellar el telèfon amb la moto a través l'aplicació BMW Connected.
 

BMW R18 Transcontinental Foto: F.Boada


Sent el telèfon del propietari una part tan important d'aquesta experiència de conducció, és necessari un compartiment per a guardar el telèfon a l'abast de la mà. Aquest compartiment està segellat, té un port USB-C i inclou un ventilador intern per a ajudar a controlar la temperatura, un molt bon detall.

Darrere de la cúpula frontal també hi trobem els altaveus Marshall que ens permetran gaudir de la nostra música favorita. Si ets un melòman pots muntar, opcionalment, per 1400 Euros el sistema Mashall Gold Series Stage 2 com el que porta muntat la nostra unitat que afegeix 2 subwofers en les maletes laterals i dos altaveus més en el Topcase.

Per retro que sigui la moto l'electrònica i els sistemes d'ajuda a la conducció estan a l'última. Com en totes les R18 disposem de tres maneres de conducció Rain, Roll i Rock. Control automàtic d'estabilitat i control dinàmic de fre de motor.
 

BMW R18 Transcontinental Foto: F.Boada


També, com a equip de sèrie, aquesta dotada amb un Control de Creuer Dinàmic i el control de creuer actiu, que ens permeten mantenir una velocitat constant, fins i tot en arracades, mantenint automàticament la distància de seguretat amb el vehicle que ens precedeix. Dos extres que us aconsellem vist el seu pes i volum, són l'assistent per a marxa enrere i el control d'arrencada en pendent.

Ni en el motor ni en el xassís hi ha gaires novetats respecte a les R18 que ja hem vist fins ara. Res canvia en el BigBoxer de 1.802 centímetres cúbics, amb una potència de 91 Cavalls a 4.250 voltes i un bestial parell de 158 Newtons a només 3.000 revolucions 150 dels quals estan disponibles a només 2000 girs. La sensació de motor ple i potent és difícil de descriure, cal provar-lo.
 

BMW R18 Transcontinental Foto: F.Boada


L'apartat de suspensions el formen una imponent forqueta i, un amortidor posterior ancorat mitjançant un sistema Cantilever, que es regula automàticament en funció de la marxa i les condicions de càrrega. Per a la frenada, les noves R18 recorren a un sistema de frenada integral amb ABS que actua sobre tres grans discos de fre de 300 mil·límetres.

Com podeu imaginar, només asseure's en ella i posar les mans en el seu ampli manillar comencem a somiar amb grans rutes. El seient a només 740 mil·límetres del terra i ens dóna una mica de confiança en moure-la en aturat, la necessitem, perquè només amb aixecar la moto del cavallet a la vertical o en moure el manillar notem tot el seu pes.

El confort del seient és espectacular i la protecció aerodinàmica també. El gran parabrisa ens protegeix bé, els grans cilindres també col·laboren en la tasca i a més la Transcontinetal afegeix uns difusors plàstics per sobre de les barres de protecció del motor.
 

BMW R18 Transcontinental Foto: F.Boada


En carretera, la resposta del motor és bona, encara que costa una mica posar en marxa el seu voluminós cos des d'aturat. No obstant això, una vegada en moviment, és una experiència excepcionalment satisfactòria sentir com el motor continua estirant fins a portar a la gran Transcontinental més enllà de la velocitat de creuer. No esperis pilotar la Transcontinental com algunes de les motos Sport-Touring de BMW. No obstant això, et sorprendrà donat la seva.

La conducció és deliciosament suau. En certa manera, el pes extra ajuda a plantar la moto a la carretera, i una vegada que aprens a fluir amb la motocicleta, estàs preparat per a passar una bona estona. No és una màquina per a intimidar. És un enorme tros d'acer i només hi ha una suposada folgança al sòl de 34 graus a la teva disposició, així que és millor anar una mica tranquil i gaudir de la moto i del paisatge.
 

BMW R18 Transcontinental First Edition Foto: F.Boada


La caixa del canvi de sis velocitats és suau com la seda i no hi ha aquell tradicional "clonk" en canviar de marxa que trobes en altres motos del mercat de creuers de gran cilindrada.

La configuració dels frens és bona i ofereix una gran confiança al pilot, especialment els frens davanters. Tenen un bon tacte i potencia suficients, i combinats amb l'ABS totalment integrat de BMW Motorrad, funciona bé com un paquet combinat per als estàndards de les grans cruiser.

La suspensió és suau i apelfada, com cal esperar d'una motocicleta de turisme de BMW, i la R 18 Transcontinental se sent a gust en les corbes de radi ampli, a velocitats entre 60 i 120 km/h. S'adhereix molt bé a terra i en múltiples condicions de la carretera. Les corbes més tancades i lentes tampoc són horribles, però notaràs, òbviament, que has de treballar-t'ho un xic més.
 

BMW R18 Transcontinental First Edition Foto: F.Boada


BMW abraça amb la nova R18 Transcontinental conceptes i solucions que defineixen l'experiència touring americana: el so, la grandària, el tacte del motor. Això si, sense deixar de banda alguns elements fonamentals de la identitat de marca de BMW, elements que porten la moto al nivell que s'espera de la insígnia "Berlin Built".

Amb aquest model, BMW està entrant en un mercat que ha estat dominat per Harley-Davidson des del debut de la FLH de 1969 amb la seva gran cúpula i maletes. El llistó estava molt alt llavors, i no ha fet més que pujar amb el temps. Les recuperades Indian amb la seva gran RoadMaster són també un exemple de tradició yankee, encara més que les Harley, i funcionen extraordinariament bé. 

BMW juga a camp contrari amb la R18 però a qualitat de construcció, malgrat alguns cromats que són plàstics incomprensibles, i a equipament poques la poden igualar.



 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum