Proves Motos

Provem la Suzuki GSX-S 1000 GT

| 12/12/2021 a les 13:43h
Arxivat a: Proves Motos, GSX-S1000GT, Sport-touring, Proves Motos, Suzuki
Suzuki GSX-S1000GT
Suzuki GSX-S1000GT | Suzuki
La Suzuki GSX-S 1000 GT pretén combinar el rendiment i eficàcia en carretera d'una esportiva pota negra, amb el confort, estabilitat a alta velocitat, la funcionalitat i l'equipament d'una bona GT. Aquesta és la carta de presentació del nou model que Suzuki ens presenta.

Però el que pot semblar una proposta innovadora, de fet és més vell que la pólvora. La moda de les MaxiTrail, de qui ningú no dubta de les seves capacitats viatgeres, havien deixat en l'oblit màquines específicament dissenyades per fer milers de quilòmetres amb tot el confort possible, les conegudes com a motosTouring i també les que afegeixen una mica de picant al tema, les anomenades Sport-Touring. Aquestes últimes sacrifiquen un xic de confort i capacitat de càrrega a canvi d'una dosi extra de diversió quan es retorça la carretera. Totes dues, les Touring i les Sport-Touring,, poden ser solucions molt més lògiques per a viatjar que una immensa Trail si tens clar que no tens cap intenció de trepitjar fora de l'asfalt.

La nova Suzuki GSX-S 1000 GT es presenta davant al públic com una Sport-Touring, i és molt més que una evolució de la GSX-S1000F que es va presentar el 2015. Els d'Hamamatsu ens prometen una moto amb la qual obtenir el mateix plaer rodant amb acompanyant i a plena càrrega per vies ràpides, que quan arribin els revolts i el moment d'enroscar-li l'orella.
 

Suzuki GSX-S1000GT Foto: Suzuki


Estèticament, és impactant, els laterals del carenat , en combinació amb el frontal marcat pel fanal de leds, li atorguen a aquesta Suzuki GSX-S 1000 GT una forta dosi de personalitat i, per tant, ben segur que no deixarà indiferent a ningú, menys si va pintada de l'espectacular Metallic Triton Blue (el color tradicional de Suzuki). Transmet una imatge de moto agressiva, moderna i alhora polivalent, sobretot si la veiem amb les maletes muntades.

L'esportivitat brolla del seu motor de quatre cilindres en línia de 999 centímetres cúbics que lliura 152 cavalls a 11.000 voltes i 106 Newtons metre de parell màxim a 9.250 revolucions. Ofereix, com vam poder comprovar sota un xàfec, una potència suau i constant en tota la seva àmplia banda de potència. Això millora l'experiència de conducció tant en els règims baixos i mitjans que s'utilitzen habitualment en els viatges i en la conducció diària. Ara bé com a bon tetracilíndric japonès, també brilla en els règims alts, i a més, hi arriba amb una facilitat que sobta fins i tot a pilots experts. La seva contundència et dibuixa un somriure a la cara a cada cop de gas, és igual la marxa que portis engranada.
 

Suzuki GSX-S1000GT Foto: Suzuki


En aquesta situació és també on traiem el suc del sistema de canvi ràpid de pujada i baixada. En ciutat ens ajudarem del Sistema Suzuki d'Assistència de l'Embragatge amb el qual s'aconsegueix un tacte més lleuger en el maneig de la maneta d'embragatge que ajuda a reduir la fatiga dins el trànsit intens.

Equipada amb el SIRS, Sistema de conducció intel·ligent de Suzuki, disposem de tres modes diferents de conducció que s'adapten a les diverses condicions de la via, del clima, del propòsit del nostre desplaçament o simplement al nostre humor.

Disposem també d'un control de tracció amb 5 nivells d'intervenció i la possibilitat d'apagar-lo, que recolzat en l'accelerador electrònic ens permet una precisió més que notable entre l'acció de l'accelerador i cadascun dels modes de conducció. Aquesta càrrega tecnològica contribueix al fet que la GT sigui molt àgil, controlable i predictible, fins i tot amb les maletes laterals opcionals muntades, i al fet que el seu maneig sigui menys cansat, tant quan es recorren llargues distàncies com en la conducció diària.
 

Suzuki GSX-S1000GT Foto: Suzuki


Altres assistències a la conducció com el Control de Creuer, el Sistema d'Arrencada Fàcil de Suzuki, que permet la posada en marxa del motor amb una sola pulsació del botó d'arrencada, o la funció d'Assistència a Baixes Revolucions que permet que l'arrencada des de parat sigui encara més suau i fàcil, fent que sigui gairebé impossible calar-la, també ajuden a fer-nos la vida més fàcil i còmoda.

El bastidor d'alumini de doble biga de la nova GT està construït per a oferir la rigidesa i agilitat necessària en una esportiva de veritat. El sub-xassís del darrere s'ha dissenyat pensant a oferir una fixació més rígida per a les maletes i també a poder augmentar el gruix del seient del passatger perquè aquest se senti més còmode.

El robust basculant d'alumini procedeix directament de la GSX-R1000. Està reforçat i ajuda a garantir una gran capacitat de tracció i estabilitat en carretera juntament amb l'aspecte d'una superbike. I ofereix la resistència necessària per a suportar llargs recorreguts, càrregues pesades i les exigències d'una conducció esportiva.
 

Suzuki GSX-S1000GT Foto: Suzuki


La forquilla invertida davantera KYB amb barres de 43 mil·límetres de diàmetre, és totalment ajustable i permet ser regulada en extensió, compressió i precàrrega. D'altra banda, el mono -amortidor del darrere compta amb sistema progressiu per bieletes "link-type", i permet regular l'hidràulic en extensió i la precàrrega del moll.

L'equip de frenada correspon òbviament al d'una superesportiva i equipa un doble disc davanter de 310 mil·límetres i pinces radials de 4 pistons. La frenada, que és suficient, m'ha semblat millorable, em sembla que una bomba hidràulica milloraria el tacte i la contundència de la frenada.

Asseguts en la moto apreciem el dipòsit de major capacitat, augmenta fins als 19 litres. El consum registrat durant la prova, rodant relativament tranquil, s'ha situat al voltant dels 5 litres als cent quilòmetres, així que en condicions "sport" arribarà fins als 6 i 7... i llavors aquests 19 litres donaran sobre els 250 quilòmetres entre parades, abans d'entrar en reserva.

El seient està a 810 mil·límetres del sòl, la qual cosa ens permet arribar bé amb els peus a terra, sempre s'agraeix quan vas carregat o portes passatger, la maniobrabilitat és força més bona del que podries imaginar malgrat els seus 210 quilos en ordre de marxa.

S'ha revisat l'ergonomia, amb un manillar més a prop del pilot i un manillar una mica més ample respecte a la F anterior. Una posició que et permet no haver de carregar el pes del cos sobre els canells ni portar les cames flexionades com en una Superbike, amb una posició relaxada i cert nivell de confort , ideal per a la polivalència del model. Ara bé, la protecció aerodinàmica podria ser una mica millor.
 

Suzuki GSX-S1000GT Foto: Suzuki


El quadre d'instruments de la GT compta amb una pantalla TFT LCD a tot color de 6,5 polzades de nova generació. No sols manté al pilot totalment connectat amb tots els sistemes de la moto, els ajustos i l'estat de funcionament, sinó que, quan es connecta al telèfon intel·ligent del pilot, també pot mostrar els mapes, les trucades telefòniques entrants i sortints, els contactes i la música. Mitjançant la presa USB instal·lada en el costat esquerre de la pantalla LCD pots mantenir carregat el teu telèfon intel·ligent durant la ruta.

Segur que necessites una Trail ? La nova Suzuki GSX-S1000GT recupera una vella fórmula per a fer-te gaudir del temps i del trajecte, sol o en companyia. Ràpida i còmoda en autopista, divertida i eficaç en carretera, i pràctica en entorns urbans.

Es presenta a més amb el disseny i la tecnologia més actuals. Així que poques pegues se li poden posar, i podem afirmar que no saps ben bé perquè, però és una moto que t'enganxa i costa posar el peu a terra i baixar-te'n.

Arribarà als concessionaris de la marca el febrer de 2022 i el seu preu serà de 15.275 € en qualsevol de les seves tres decoracions: Metallic Triton Blue , Metallic Reflective Blue i Class Sparkle Black. I disposarà d'un gran nombre d'accessoris opcionals. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació | F.Boada
Consells perquè els viatges llargs en el cotxe siguin segurs i agradables
Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar | Porsche
Gairebé quaranta anys després, i encara que Porsche ara té una família completa de SUV, el Porsche 911 Dakar ens continua fent sommiar en aventures africanes.
Eicma 2022. Fira Internacional de la Moto de Milà
Eicma 2022. Fira Internacional de la Moto de Milà | Eicma
Ferran Boada
De la nostra visita a la Fira Internacional de la Moto de Milà, hem fet aquesta tria amb les novetats més destacades. Hi ha una moto catalana entre les deu.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA