Novetats Motos

La marca catalana MACBOR presenta la nova Eight Mile 500

La Eight Mile 500 que es presenta en dues versions. Eight Mile 500 STR Street, enfocada al seu ús en asfalt i la Eight Mile 500 Scrambler, d'esperit més aventurer.

Primer contacte amb la Macbor Montana XR5

| 06/11/2021 a les 13:40h
Arxivat a: Novetats Motor, Macbor, Novetats Motos, Carnet A2, Scrambler, Naked
Macbor Eight Mile 500 SCR i STR
Macbor Eight Mile 500 SCR i STR | MACBOR
La Eight Mile 500 destaca pel seu estil neo-retro, combina components alta qualitat, prestacions i preu amb l'inconfusible esperit MACBOR: una moto que destaca per ser un model en el qual els seus desenvolupadors no sols han bolcat tot el seu saber fer, sinó també tota la seva passió pel món de la moto, amb una cura extrema fins pel més mínim dels detalls, sigui per disseny, tecnologia o equipament.

Destaca des del seu doble tub d'escapament en el lateral inferior dret, el basculant mono braç, els frens de disc lobulats fins al minimalista porta matrícules d'estil flotant sobre la roda posterior.

El motor és un bicilíndric de 471 centímetres cúbics multi-vàlvula amb injecció electrònica que desenvolupa 47 Cv a 8.500 voltes. Es tracta del mateix propulsor de la Montana XR5 que ja ha donat mostres del seu excel·lent rendiment, baixos consums i fiabilitat.

El bastidor en secció rectangular és rígid i lleuger, fabricat amb acer Q345 per a rebaixar el pes tot el possible, a l'ésser un 15% més lleuger que els acers convencionals. Tots els rodaments són reforçats, capaços de suportar càrregues majors i amb una superior durabilitat; els eixos buits, tant en les rodes com en el basculant, redueixen el seu pes pràcticament a la meitat. Al seu torn, el manillar, tiges, llandes, pedals, suports dels estreps, cavallet lateral, proteccions del carter i basculant estan fabricats en alumini.




Equipa una forquilla invertida amb barres de 41 mil·límetres de diàmetre per al tren davanter i mono amortidor posterior, en tots dos casos signats per l'especialista KYB.

Però pel que més crida l'atenció és el seu preciós basculant mono braç, que per a aconseguir la major progressivitat s'uneix a l'amortidor mitjançant un eficaç sistema de bieletes, sent avui l'única naked del seu segment a recórrer a aquesta solució tan distintiva.

Per a aturar-la munta un doble disc davanter lobulat de 298 mil·límetres amb pinces flotants Nissin de doble pistó i disc posterior de 240 amb pinça mono pistó.

En l'apartat d'ajudes a la conducció sobresurt l'ABS amb tres maneres seleccionables, ABS ON, ABS OFF i desconnectat només per a la roda posterior. En la pràctica: màxima seguretat per a qualsevol mena de terreny.

L'equipament, igual que en la resta de components mecànics, es recorre a elements de qualitat i és bastant extens. Il·luminació full-led, Instrumentació digital amb pantalla LED a color i pren USB per a la càrrega dels dispositius mòbils o la connexió d'un sistema de navegació.

Les MACBOR Eight Mile 500 Scrambler o SCR i Eight Mile Street o STR comparteixen filosofia i tècnica, però amb "trets" molt diferents, que permeten que cadascuna tingui el seu estil.
 

Macbor Eight Mile 500 SCR Foto: Macbor



La Eight Mile 500 SCR, és pura essència scrambler, la versió ideal per als qui busquen la màxima polivalència tant per a la ciutat com per la carretera o el camp. Les seves llandes tubeless de radis creuats, amb la davantera de 19 polzades, pneumàtics mixtes "trail" i la protecció del càrter d'alumini reflecteixen les seves aptituds i estil.

També gaudeix d'una suspensió més elaborada, amb una forquilla regulable en precàrrega, compressió i extensió, amb un recorregut de 195 mm, i un amortidor posterior regulable en precàrrega, compressió i extensió, amb un recorregut de 200 mil·límetres. Amb aquesta configuració l'altura del seient al sòl és de 820 mil·límetres.
 

Macbor Eight Mile 500 STR Foto: Macbor



La Eight Mile 500 STR és més urbanita, com mostren les seves llandes d'aliatge, amb roda davantera de 18 polzades i els pneumàtics mixtos "street" . El seu amortiment té uns recorreguts retallats, amb 155 mil·límetres per al tren davanter i 165 per al darrere, que compta amb un amortidor en el qual es pot regular la precàrrega. L'altura del seu seient al sòl reduïda fins als 790 mil·límetres millora el seu maneig en maniobrar o a molt baixa velocitat.

El preu de venda és de 6.499 Euros la Eight Mile 500 Scrambler i de 6.299
per a la STR. Amb aquests dos nous models la catalana MACBOR afirma la seva línia de continu creixement en nous segments de mercat i si segueix la línia d'èxit protagonitzat per la XR5, esperem veure'n moltes unitats circulant pels nostres carrers bé aviat.

COMENTARIS

Café racer
Víctor, 07/11/2021 a les 12:46
+0
-0
Estic esperant una jonhy be goot 500 en candeletas
Made on china
Galindoines de Wuhan, 07/11/2021 a les 22:04
+0
-0
Una scrambler mai mai mai portaria el tub d'escapament per baix del motor.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum