Novetats Cotxes

Nou membre a la família ID. de VW, L'ID.5 , el primer Suv Coupé eléctric de la marca

El nou ID.5 i l'esportiu ID.5 GTX amb motor dual i tracció total destaquen pel seu disseny, la seva capacitat per a recórrer llargues distàncies i la incorporació de l'última generació de programari

| 03/11/2021 a les 18:24h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Mobilitat Sostenible, Mobilitat Elèctrica, SUV, ID.5, Volkswagen
VW  ID.5 i ID.5 GTX
VW ID.5 i ID.5 GTX | Volkswagen
En el camí cap a "Way to ZERO": El nou ID.5 suposa alguna cosa més a ampliar la reeixida família ID. perquè amb aquest llançament Volkswagen fa progressar l'electrificació de la seva nova flota de vehicles i entra en un nou segment de mercat.

El nou SUV coupe elèctric està equipat amb la nova versió 3.0 del programari ID., que inclou millores en el rendiment de la càrrega i el control per veu, entre altres característiques. Amb l'ús de dades d'intel·ligència d'eixam i sistemes d'assistència al conductor d'última generació, Volkswagen fa també el següent pas cap a la conducció autònoma.
 

VW ID.5 i ID.5 GTX Foto: Volkswagen

El nou ID.5 i l'esportiu ID.5 GTX amb motor dual i tracció total són els nous models topall de gamma de la família ID. Com tots els models ID., el primer SUV coupé elèctric de Volkswagen es basa en la plataforma de propulsió elèctrica (MEB) de Volkswagen.

El nou estil de la carrosseria i el concepte espacial tipus 'lounge' posen de manifest la força innovadora de Volkswagen i la seva família ID. Malgrat la seva silueta coupé, l'ID.5 té només 12 mm menys d'espai per al cap en la part posterior que el Volkswagen ID.4. La llarga distància entre eixos de 2.766 mm facilita unes condicions espacials interiors comparables a les dels SUV de categories superiors. El volum del maleter és de 549 litres, i els materials i la fabricació del vehicle són de primera qualitat. Els materials de revestiment dels seients varien en funció de la versió interior. Els seients Top Sports opcionals es distingeixen pels logotips d'identificació perforats en la part superior dels suports.
 

VW ID.5 Foto: Volkswagen


L'ultramodern Digital Cockpit ofereix un nou concepte de conducció. La pantalla del conductor i el sistema multimèdia d'alta resolució ofereixen imatges sorprenentment brillants. Una innovadora pantalla de realitat augmentada (opcional) dins del camp de visió del conductor presenta informació addicional.

La versió 3.0 del programari ID. inclou diverses millores, com el control per veu natural ("Hola ID"). Ara té capacitat d'aprenentatge i permet l'accés a la informació en línia des del núvol. Per a ambientar la il·luminació interior, la funció d'il·luminació ofereix una selecció de fins a 30 colors. Els serveis We Connect proporcionen al conductor informació de trànsit en línia en temps real, actualitzacions de mapes en línia, informació sobre estacions de càrrega, ràdio web i molt més.
 

VW ID.5 Foto: Volkswagen


Amb el sistema de comunicació Car2X, Volkswagen porta la seguretat a un nivell completament nou. Les dades dels vehicles compatibles de la flota de Volkswagen i els senyals de la infraestructura en un radi de fins a 800 metres poden interpretar-se localment en una fracció de segon, la qual cosa permet alertar al conductor sobre zones perilloses, accidents i trànsit detingut. El sistema ID. Light en el quadre de comandament ajuda a proporcionar avisos visuals.

La generació 3.0 del programari permet realitzar actualitzacions over-the-air i activar funcionalitats addicionals, de manera que l'ID.5 pugui estar sempre actualitzat. Sistemes d'assistència innovadors com el Travel Assist, que integra intel·ligència d'eixam, permeten una experiència de conducció més relaxada i predictiva. El nou Sistema opcional, Park Assist Plus amb funció de memòria, permetrà personalitzar els paràmetres per a l'aparcament al gust del conductor.

Amb 4.599 mm de llarg (ID.5 GTX: 4.582 mm), el SUV coupé elèctric de Volkswagen arribarà al mercat al 2022 amb tres motoritzacions. L'ID.5 equiparà un motor elèctric en l'eix posterior mentre que l'ID.5 GTX muntarà un motor dual (un en cada eix) amb tracció total.
 

VW ID.5 Foto: Volkswagen

 

Tots els motors del ID.5 s'alimenten d'una àmplia bateria amb gran autonomia. Un baix coeficient de resistència aerodinàmica de 0,26 (o 0,27 en l'ID.5 GTX) augmenta l'eficiència i maximitza la gran autonomia del vehicle. Aquesta capacitat es veu reforçada per l'aleró integrat en la porta gran posterior de gran obertura i forma aerodinàmica. Les sortides d'aire de refrigeració elèctriques de la part davantera del vehicle s'obren solament quan és necessari, per a garantir un flux d'aire òptim.

El nou Volkswagen SUV coupé elèctric projecta independència i singularitat des de qualsevol angle. La tecnologia LED característica, amb bandes lluminoses en la part davantera (opcional) i en la posterior, identifica inequívocament al ID.5 com a membre de la família ID. Moltes altres característiques com el cridaner para-xocs, els panells de les portes pintats i la nova línia del sostre, diferencien al SUV coupé elèctric del ID.4, que va ser nomenat "World car of the year". L'expressiu disseny del coupé té un alt valor de reconeixement. La seva gran entrada d'aire i els fars matricials LED IQ.Light amb llums llargues intel·ligents i llums posteriors LED 3D de sèrie confereixen al ID.5 GTX un aspecte encara més dinàmic. El Vehicle Dynamics Manager connecta en xarxa els sistemes de control de la conducció i del xassís, mentre que un xassís DCC adaptatiu opcional garanteix una dinàmica de conducció òptima. L'ID.5 i l'ID.5 GTX es mouen per inèrcia en el mode de conducció D i recuperen energia en el mode B.
 

VW ID.5 Foto: Volkswagen


Amb l'ID.5 i l'ID.5 GTX, Volkswagen entra en un segment de mercat completament nou i avança així en la seva ofensiva elèctrica per a totes les classes de vehicles en el marc de la seva estratègia ACCELERATE. Per a l'any 2030, s'espera que almenys el 70% de les vendes d'unitats de Volkswagen a Europa procedeixin de vehicles exclusivament elèctrics, la qual cosa equival a més d'un milió de vehicles.

A Amèrica del Nord i la Xina, l'objectiu és que els vehicles elèctrics representin almenys el 50% de les vendes d'unitats. Per a aconseguir aquests objectius, Volkswagen està llançant al mercat almenys un vehicle elèctric cada any. Les emissions de CO₂ per vehicle es reduiran fins a un 40% abans del 2030. En la seva estratègia "Way to ZERO", la companyia té previst ser neutral en emissions de CO₂ en 2050.

El nou ID.5 i l'esportiu premium ID.5 GTX amb motor dual i tracció total es fabriquen en la planta de Volkswagen en Zwickau i són vehicles neutres en carboni en el moment de lliurament al client. A més, quan es carreguen amb energia 100% verd, els vehicles ja són pràcticament neutres des del punt de vista climàtic.
 

VW ID.5 i ID.5 GTX Foto: Volkswagen


Amb el seu sistema de càrrega "We Charge", Volkswagen ofereix el sistema respectuós amb el medi ambient de més ràpid creixement per a una càrrega còmoda, interconnectada i sostenible. La xarxa compta amb uns 250.000 punts de recàrrega en tota Europa. Utilitzant el cable estàndard, el SUV coupé elèctric també pot carregar-se amb fins a 11 kW de corrent altern (AC), fins i tot quan està fora de casa. El rendiment de càrrega pot aconseguir fins a 135 kW de sèrie en una estació de càrrega ràpida.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum