Novetats Cotxes

Nou Range Rover: Cinquena generació del més aristocràtic dels SUV

Els nous híbrids endollables de 510 CV i 440 CV ofereixen una autonomia elèctrica de fins a 100 km

| 27/10/2021 a les 10:34h
Arxivat a: Novetats Motor, Land Rover, Range Rover, Premium, 4WD, 7 Places, Hibrid Endollable, Novetats Cotxes
Range Rover 2022
Range Rover 2022 | Land Rover
Considerat per molts com el primer exemple real de SUV, encara que no ho sembli, va presentar-se en públic el 1970,  el 4x4 britànic és un vehicle que combina la versatilitat d'un tot terreny amb el confort d'una berlina i la practicitat d'un familiar.

Ara, amb l'estrena de la cinquena generació, Land Rover vol fer un pas més per a convertir la seva nau capitana, en una veritable manifestació del luxe i la tecnologia que és capaç de posar sobre l'asfalt, o la terra, la marca de Gaydon.
 

Range Rover 1970 Foto: Land Rover


El tot terreny anglès està basat en la plataforma modular MLA-Flex, dissenyada per a reduir el pes, augmentar el confort a bord i millorar la dinàmica de conducció. En essència, l'estructura és un 50% més rígida que la de l'antic Range Rover, pot albergar fins a set persones i és capaç de donar cabuda a trens motrius més complexos, potents i eficients.

Igual que pasa amb icones com el Defender, el Range Rover ha de preservar els seus propis cànons estètics. Per això, el nou model és simplement una evolució estètica de totes les generacions anteriors. 

El frontal té unes línies més suaus, com demostra el coeficient aerodinàmic (Cx), que és de només 0,30, una veritable fita en parlar d'aquesta mena de vehicles tan voluminosos. La graella compta amb un embellidor cromat amb efecte tridimensional, mentre que el disseny dels fars LED (amb 1,2 milions de 'micro miralls') aporta un nou aspecte al Range Rover.
 

Range Rover 2022 Foto: Land Rover


Amb els pilars negres, el sostre sembla penjar sobre el cotxe, mentre que la revolució més important està en la part posterior. La saga del Land Rover crida l'atenció amb un aspecte menys elaborat que en les generacions anteriors.

La nova motllura negra de la porta del maleter combina amb els pilots verticals de LED que, quan estan apagats, s'integren perfectament en les línies de la cua. A més, els intermitents també romanen 'camuflats' i tenen funció dinàmica.

El nou disseny no ha reduït la practicitat del model de luxe anglès. El maleter continua tenint doble obertura per a facilitar la càrrega. El volum oscil·la entre els 725 i els 1.841 litres.
 

Range Rover 2022 Foto: Land Rover


Igual que en l'anterior, continua havent-hi dues carrosseries disponibles, l'estàndard i la de batalla llarga (LWB), que es diferencien per la distància entre eixos. L'estàndard mesura 5,05 metres de llarg, mentre que el de batalla llarga arriba a 5,25 metres, la qual cosa suposa un augment de 5 centímetres respecte a l'anterior generació.

L'interior també segueix aquesta línia de senzillesa en el disseny. El quadre de comandament té un disseny minimalista i l'elecció de la tapisseria (que inclou Ultrafabrics, un teixit especial més lleuger i ecològic que el cuir tradicional) i les motllures aporten aquests detalls de luxe que esperem en tot Range Rover.
 

Range Rover 2022 Foto: Land Rover


Des del volant de dos radis amb cèrcol de cuir en dos tons, es pot veure el nou quadre d'instruments digital de 13,7 polzades, que també mostra els mapes del sistema de navegació. En el centre del quadre de comandament es troba la pantalla tàctil de 13,1 polzades del sistema d'info entretenimient Pivi Pro.

En termes de tecnologia i connectivitat no hi ha moltes sorpreses i ens trobem amb tot l'esperat en un SUV d'aquest nivell. Disposa d'Apple CarPlay i Android Acue sense fils, Spotify i Amazon Alexa. A més, un punt d'accés wifi permet connectar fins a vuit dispositius, mentre que les actualitzacions del sistema són automàtiques en remot.
 

Range Rover 2022 Foto: Land Rover


Els passatgers de les places posteriors poden fer ús de les pantalles tàctils d'11,4 polzades instal·lades en els reposacaps dels seients davanters. Aquests es poden controlar des d'una pantalla muntada en el reposabraços central.

Un altre detall cridaner és la purificació de l'aire de la cabina Pro, que augmenta la seguretat en l'habitacle. A més dels filtres per a reduir el CO₂ i les partícules de contaminació, pot detenir la majoria dels bacteris i els virus, inclòs diuen, el COVID-19.

Un altre dels aspectes significatius ho trobem en el treball d'insonorització. La forma dels retrovisors i els pilars s'han dissenyat per a reduir el soroll aerodinàmic, un dels principals talons d'Aquil·les de qualsevol SUV. A més, com dèiem abans, tot està basat en la plataforma MLA-Flex, fabricada amb una mescla de materials capaç de transmetre molt poc soroll a l'interior.

En aquesta línia, el nou Range Rover és el primer cotxe del món que incorpora un sistema de cancel·lació de soroll en els reposacaps. Els 35 altaveus del sistema d'àudio Meridian Signature, de 1.600 W, utilitzen acceleròmetres i micròfons per a mesurar el soroll i cancel·lar-lo generant ones sonores de baixa freqüència. Segons la marca, en general, el nou Range Rover és un 24% més silenciós que el seu predecessor.
 

Range Rover 2022 Foto: Land Rover


Respecte als motors, el nou Range Rover oferirà un ampli ventall d'opcions, compostes per hibridació lleugera, híbrid endollable i (aviat) elèctric. La gamma comença amb els híbrids lleugers de gasolina P360 i P400 i els de cicle dièsel D250, D300 i D350. La versió híbrida endollable (PHEV) té una bateria de 38,2 kWh i promet una autonomia elèctrica d'uns 100 quilòmetres, una distància que, segons Land Rover, el 75% dels seus clients recorre diàriament.

Les versions P440e i P510e estan equipades amb un motor 3.0 de sis cilindres en línia més un propulsor elèctric de 105 kW. En el més potent, el P510e, Land Rover afirma que l'acceleració de 0 a 100 km/h és de 5,6 segons i que les emissions de CO2 són inferiors a 30 g/km. L'única variant no electrificada és el P530 amb un motor V8 biturbo que és un 17% més eficient que el model anterior. Per al Range Rover 100% elèctric caldrà esperar a 2024.

S'espera que el nivell de confort sigui molt alt. El Range Rover està equipat amb la suspensió 'predictiva' Dynamic Response Pro, que utilitza les dades del sistema de navegació per a interpretar la carretera i adaptar la seva configuració per a optimitzar l'absorció dels sots.
 

Range Rover 2022 Foto: Land Rover



També millora la maniobrabilitat a baixa velocitat l'eix posterior deireccional, que pot orientar-se fins a 7,3 graus, reduint el radi de gir a només 11,0 metres. No obstant això, a velocitats més altes, aquesta solució millora el comportament del SUV en corbes.

El nou Range Rover manté les seves propietats tot terreny: 34,7 graus d'angle d'atac, 29 d'angle de sortida i una distància al sòl de gairebé 30 cm  i per a submergir-se de fins a 90 centímetres.

La tracció total intel·ligent (iAWD) ajusta la distribució del parell entre els eixos de manera automàtica i el bloqueig del diferencial posterior també està disponible per a fer front a les situacions més difícils. A més, el Terrain Response 2 et permet triar entre sis maneres de conducció per a modificar els ajustos del vehicle i adaptar-se als diferents tipus de terreny amb facilitat.

El Control de Descens de Pendents també està disponible per a regular la velocitat en les fortes baixades, mentre que el Control de Progrés Tot terreny actua com una espècie de control de creuer tot terreny, gestionant el ritme del cotxe en terrenys difícils.

Finalment, el nou Range Rover estarà disponible en els nivells d'acabat ES, HSE i Autobiography, amb un preu de partida de 143.300 euros. Durant el primer any, també es comercialitzarà la versió First Edition, basada en el Autobiography, amb més dotació de sèrie i que només es podrà demanar en color daurat Sunset Gold Satin.

El topall de la gamma continua portant el cognom SV, i es tracta de la interpretació més luxosa del SUV britànic que, igual que el PHEV, no estarà disponible en el moment de la seva estrena comercial. Aquesta versió tindrà una gamma més àmplia de colors i tapisseries artesanals, així com una sèrie de característiques exclusives, a l'altura dels millors 4x4 de luxe de la categoria.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum