Novetats Cotxes

Nou Honda HR-V

El SUV compacte d'Honda només es comercialitzarà amb una motorització híbrida

| 22/09/2021 a les 18:54h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, HR-V, Suv C, Honda
Honda HR-V 2022
Honda HR-V 2022 | Honda
La pròxima generació de l'HR-V, el SUV compacte d'Honda, s'ha dissenyat amb vista a maximitzar el confort i l'experiència de conducció. En comparació amb el seu predecessor, el nou HR-V compta amb una estructura de la carrosseria més rígida i es beneficia d'àmplies millores en la suspensió, la direcció i els frens.

ixò permet que respongui de manera més precisa a les interaccions del conductor i per tant, segons anuncia Honda, proporcioni una experiència de conducció més segura, gratificant i còmoda.

El conjunt propulsor e:HEV de dos motors, que també incorpora el Jazz, es beneficia de les millores realitzades durant més de vint anys de desenvolupament de tecnologies híbrides a Honda. Per a la seva aplicació en el HR-V, s'han dut a terme diverses revisions per a compensar la grandària més gran i massa del SUV en comparació amb el Jazz.
 

Honda HR-V 2022 Foto: Honda


La potència i el parell s'han incrementat a 96 kW (131 CV) amb 253 Nm respectivament, mentre que la desmultiplicació final de la transmissió s'ha reduït també per a oferir un millor rendiment en la conducció.El sistema de bateria e:HEV del HR-V compta amb una major densitat d'energia que li permet generar una millor sortida de potència.

El nombre de cel·les de la bateria s'ha augmentat un 25%, de 48 cel·les en el Jazz e:HEV a 60 en el HR-V. Aquest increment en la capacitat de la bateria permet al HR-V oferir les característiques de conducció d'un SUV. Es tracta de la mesura ideal de la bateria, ja que no sols contribueix a una major sortida de potència, sinó que és prou compacta per a no comprometre l'espai interior i que el HR-V compti amb el terra pla.

Els enginyers d'Honda també van analitzar cadascun dels aspectes de l'experiència de conducció per a optimitzar la dinàmica del HR-V. Gràcies a la seva minuciosa atenció al detall, s'han incrementat la rigidesa torsional i l'índex de compressió de la columna de direcció, a fi d'oferir una major sensació de suavitat en els canvis de direcció. L'entrada en corba és més directa i precisa, amb una sensació general en les maniobres molt més lineal en comparació amb la generació anterior del HR-V, a més de la gran confiança que inspira la seva conducció predictible i estable.

La suspensió també ofereix una major resposta, amb una millora en termes de fricció des de la primera interacció de la direcció en comparació amb el model anterior. Per a això, s'ha augmentat el desplaçament de la molla, de manera que es redueixen les forces laterals en l'amortidor, que també ofereix una menor fricció interior. Això s'uneix a les ròtules de baixa fricció i els casquets optimitzats, la qual cosa proporciona un moviment més lineal i suau.
 

Honda HR-V 2022 Foto: Honda



En la part posterior, les boixes de la suspensió s'han modificat tant en la seva estructura com en el seu disseny per a millorar el control de les rodes posteriors i la comoditat en la conducció. Farcits de líquid, proporcionen un rendiment major en l'amortiment i alhora absorbint unes certes vibracions de freqüència per a millorar la conducció secundària. En oferir un assentament més sòlid, l'índex de compressió de les boixes també s'ha reduït per a millorar els nivells de maniobrabilitat i comoditat en la conducció.

La potència de frenat es garanteix gràcies a un potent sistema de frens, amb discos davanters ventilats de 293 mm i discos de 282 mm en la part posterior. A més, un servofrè elèctric a la mesura del sistema e:HEV controla amb suavitat els frens regeneratius i hidràulics i permet una sensació de frenada suau.

A més, el pedal del fre del HR-V s'ha situat de manera més ergonòmica, la qual cosa redueix el cansament del conductor en trajectes de llarga distància.La plataforma ideal per a uns nivells de dinàmica i confort líders en la seva classeLa plataforma global compacta actual d'Honda s'ha renovat per al HR-V, amb una proporció d'acer d'alta resistència superior per a aconseguir una major rigidesa de la carrosseria.

S'ha utilitzat acer 980 d'alta lambda en el travesser central del terra i l'interior del pilar central, la qual cosa incrementa la resistència i redueix el pes 1,5 kg. S'ha incorporat una estructura d'anell darrere dels muntants C que reforça més el xassís, la qual cosa permet un major control de cada roda per separat i afavoreix una conducció de major qualitat i un comportament de gran dinamisme.

A més de reduir l'impacte del pes de l'electrificació i millorar el rendiment de la seguretat, la major rigidesa es combina amb les millores de la suspensió de baixa fricció i la major distància entre eixos per a proporcionar una estabilitat bàsica extraordinària. Això fa que s'absorbeixin millor els guals de gran grandària de la carretera i es generi una conducció més uniforme, al mateix temps que les vibracions de la carretera s'eliminen i es redueix la ressonància del motor.

L'enfocament global d'Honda quant a la gestió del soroll i les vibracions impliquen reduir el canvi de pressió sonora en arrencar el motor des de la manera de vehicle elèctric i eliminar el soroll del motor a velocitats més altes. Els enginyers també van treballar per a reduir el soroll de baixa freqüència de la carretera que causen els canvis en el traçat, amb el que es va millorar l'ambient en la cabina i ara ofereix una conducció més relaxada.

En perfeccionar i provar repetidament cadascun dels elements que afecten directament l'experiència de conducció, Honda ha millorat significativament la manejabilitat general i el nivell de confort del HR-V. A més d'adaptar-se a la perfecció a la gran capacitat de resposta del conjunt propulsor híbrid del HR-V, la seva nova personalitat dinàmica encaixa perfectament amb l'extraordinari disseny contemporani de l'automòbil, així com amb els nivells superiors de confort i espai interior, la qual cosa fa que aquest vehicle destaqui en el ja per si mateix competit segment dels SUV compactes.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA