Proves cotxes

​Provem el Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC

Confort desbordant i 408 cavalls de potència elèctrica en un SUV de luxe

| 19/09/2021 a les 22:41h
Arxivat a: Proves Cotxes, Mercedes-Benz, eqc, eq, mercedes, Proves Cotxes
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC | NacióMotor
El Mercedes EQC 400 4MATIC és el primer SUV (i cotxe) 100% elèctric de la nova divisió de la marca alemanya. Dins d'EQ ara s'hi emmarquen també l'EQB, l'EQA (SUV), les berlines EQE i EQS, i el furgó de passatgers EQV. Si coneixeu una mica la gamma Mercedes, veureu com la marca està intentant replicar tots els models que coneixíem fins ara i llançant homòlegs elèctrics, entenent que l'esglaonament de models i carrosseries ja era un èxit.

L'EQC és el germà modern, ecologista i elitista del ja conegut GLC. Modern pel seu disseny, partint del GLC però afegint tocs futuristes sense venir a revolucionar la idea original. Ecologista, evidentment perquè és un cotxe totalment elèctric que no necessita cap mena de combustible fòssil per desplaçar les 2,5 tones que pesa. I elitista, perquè cal afegir 30.000 euros al preu base d'un GLC per arribar a pagar un EQC sense cap extra.
 

Mercedes-Benz EQC Foto: NacióMotor



El sistema de propulsió queda configurat per dues màquines elèctriques encarregades de moure cadascuna dues rodes, i una bateria de 93 kWh. El conjunt és capaç d'entregar 408 CV i 760 Nm, que podrem utilitzar fins als 180 km/h, velocitat a què es troba limitat. He vist propietaris de GLC avançar-me per l'AP7 a més velocitat.

L'homologació ens indica que el consum és de 22 kWh/100 km i que l'autonomia de la bateria és de 417 quilòmetres. En la nostra experiència, ens ha costat que el consum baixés de 25 kWh. Pel que fa a l'autonomia, tampoc hem pogut fer més de 300 quilòmetres. Cal apuntar que segurament hem abusat del climatitzador per culpa de l'elevada temperatura exterior.

I és que l'EQC no és ni molt menys un cotxe ideat per destacar en eficiència ni fer en fer que el nostre banc es pensi que anem a treballar en bicicleta. Però en el que si destaca és en fer-nos sentir la comoditat absoluta. Que bé que s'hi va! Si sumem el confort ja esperat de Mercedes amb les innovacions tecnològiques, la pantalla gran i l'eliminació de soroll de motor, el confort és total.
 

Mercedes-Benz EQC Foto: NacióMotor



No està pensat per carreteres molt revirades, però si conduïm amb cap i juguem amb la recuperació d'energia en retenció i les lleves del volant, podem controlar el consum. Cal tenir en compte que pesa 2,5 tones. A l'autopista es comporta com una catifa voladora, sublim.

A ciutat es noten molt els volums i l'amplada del cotxe, però podem aprofitar els 500 litres de maleter, per deixar carregant el cotxe i treure el patinet elèctric, per exemple.
 

Mercedes-Benz EQC Foto: NacióMotor


Parlant de càrrega, la potència màxima de recàrrega en corrent continu és de 110 kW. El càlcul és que podríem passar de 0 a 80% de bateria en 40 minuts, però cal apuntar que les carregues tan ràpides que comencem a trobar a les autopistes, també són molt cares, arribant a igualar o fins i tot superar el cost de viatjar amb combustibles fòssils.
 

Mercedes-Benz EQC Foto: NacióMotor



En corrent altern (la de casa, per entendre'ns), podrem carregar a un màxim de 7,4 kW, allargant el procés de càrrega. Per passar de 0 a 100% haurem de tenir-lo endollat 11 hores, menys estona de la que solen passar els cotxes al garatge des que tornem de la feina fins que tornem a sortir al matí.

Mercedes va començar l'ofensiva elèctrica amb el SUV de luxe i a poc a poc va completant la gamma amb opcions que es van acostant a les butxaques del gran gruix de compradors habituals. Si teniu la sort que aquest cotxe es devaluï menys que els Tesla i també la sort de tenir 83.600 euros (o més), podeu fer els vostres viatges a tot luxe i confort, ara molt més ecològics, barats i innovadors.


Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC

 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA