Proves Motos

Provem la Honda Gold Wing 2021: La sublimació de la moto Touring

El nou model 2021 de la gran moto d'Honda corregeix petits detalls que no havien agradat als seus fidels usuaris en l'evolució presentada el 2018

| 12/09/2021 a les 16:40h
Arxivat a: Proves Motos, Honda, Honda Goldwing, Touring, Proves Motos
Honda GL 1800 Gold Wing 2021
Honda GL 1800 Gold Wing 2021
Renovar una icona com és la Goldwing, és una cosa que a can Honda es prenen amb calma, i després de la seva renovació total el 2018, enguany han introduït petites modificacions, especialment en dos punts que els fidels usuaris del model van assenyalar immediatament com a punts a millorar.

El primer i el més important en la moto viatgera per excel·lència, la seva capacitat de càrrega. S'ha actualitzat el disseny del top-box posterior de la versió Tour que augmenta la seva capacitat fins als 61 litres de volum, per la qual cosa ara admet sense problema dos cascs integrals de qualsevol talla.

Repassar les característiques mecàniques i tecnològiques de la Gold Wing és una autèntica oda a l'enginyeria, el refinament i l'amor per la conducció en carretera, amb elements com la doble suspensió davantera, el complet conjunt d'òptiques Led, els seients separats, un tauler TFT i uns comandaments pròpis d'una nau espacial o un carenat envolvent i estudiat al mil·límetre perquè no sentis més que el rumor del seu poderós motor o la teva música favorita en els seus imponents altaveus.

L'augment del volum del Top-Box ha afectat també el suport del passatger, que ara és una mica més ampli i queda una mica més inclinat pel que gana en confort, és a dir que segurament és millor que el sofà de la teva casa. Tot el seient s'ha entapissat amb un nou material emprant camussa i cuir sintètic, resulta molt agradable al tacte i sembla que aguantarà millor el pas del temps.
 

Honda GL 1800 Gold Wing 2021


Les maletes laterals segueixen igual. Potser s'agrairia, com a mínim, en opció de poder disposar d'una mica més de capacitat. Creiem que 4 dits més d'amplària tampoc afectarien tant a la moto, encara que Honda va voler reforçar el dinamisme del model en l'actualització del 2018 i fer-la més esvelta.

Les unitats, com aquesta, equipades amb el DCT es beneficien de la reprogramació que s'ha fet en el canvi. En el seu dia nosaltres ens queixem del seu funcionament poc predictible, sembla que molts més ho van fer.

En aquesta unitat 2021, ja no tenim cap objecció cap al seu funcionament. Amb les millores efectuades en les seves lleis de funcionament ja no et trobes que la moto se't quedi morta en una acceleració o que et fiqui una marxa menys dins la corba, que amb 170 Newtons metre de parell és un esglai. Ara tot flueix amb molta naturalitat i en manera purament automatico el canvi prediu molt millor el que vols en aquest moment.

Així, guanyen molts enters el seu dinamisme i el seu confort de marxa i si ho desitges aquí segueixen les lleves per a fer un ús "manual" del canvi.
 

Honda GL 1800 Gold Wing 2021


Una altra millora és en el seu sistema d'àudio. Fona equipa ara el seu GoldWing amb un nou sistema d'àudio que inclou altaveus optimitzats per a aconseguir un so millorat, alguna cosa absolutament banal en el 98 per cent de les motos del mercat, però imprescindible en una Goldwing.

A més també disposem d'un nou color, el que vam poder gaudir en la Goldwing estàndard que també vam poder provar en ruta, el Gris Dip Mut Pearl amb detalls taronges en el parafang davanter, la tapa del motor, el marc del far, el dipòsit de gasolina i la secció posterior.

S'esperava alguna cosa més per a aquesta actualització, com els radars per al control de velocitat actiu, ja presents en alguns models touring d'alta gamma, però sembla que haurem d'esperar una mica més.

Com no podia ser d'una altra manera, es manté tot el bo, que és molt, que ja ens oferia la Goldwing. Un impressionant i exclusiu motor 6 cilindres bóxer de 1833 centimetros cúbics que lliura 127 Cavalls a 5.500 voltes i 170 Nm de parell a 5500 revolucions.

Una electrònica a l'última amb accelerador electrònic, 4 maneres de conducció que actuen sobre els settings del control de tracció, la resposta del motor, el comportament de les suspensions o al grau d'intervenció de l'ABS. Suspensions ajustables electrònicament, amb el seu sistema de suspensió davantera de doble trapezi tipus Hossack, que aporta un grau de confort i seguretat altíssims.
 

Honda GL 1800 Gold Wing Tour 2021


També compta amb altres ajudes com l'Hill Start Assist, que ens ajuda en arrencades en pendent. La inestimable ajuda d'una marxa enrere i també un avanç lent cap endavant. Imprescindibles per a moure els seus 380 quilos en maniobres en aturat.

Entre el seu equipament de sèrie destaquen també la connectivitat amb un telèfon intel·ligent a través de la tecnologia Apple CarPlay™ o Android Acte™, la clau intel·ligent Smart Key i el parabrisa regulable electrònicament en angle i altura.

La pantalla TFT de cristall líquid de 7 polzades en color controla l'àudio, navegador, Bluetooth, Control per Veu i les diferents maneres de conducció.

Al principi intimida una mica, són més de 30 botons els que tenim entre les pinyes i damunt el dipòsit, així i tot són menys que en la versió anterior i s'ha simplificat el seu maneig gràcies a l'adopció de joysticks que permeten navegar per les diferents opcions de la pantalla TFT. Potser es podria optar per una pantalla tàctil per a millorar el seu maneig.

I ja posats a demanar, a 10 litres més en el seu dipòsit de combustible de 21 litres, tampoc ens molestarien, encara que incrementés el seu pes. És que quan puges a ella i comences a rodar l'últim que vols és parar, ni que sigui per a fer gasolina. No ens podem imaginar que hi hagi un sol motard en el món mundial que no hagi somiat de fer una gran ruta amb una Goldwing.

Vàrem tenir la fortuna de ser escollits per Honda per fer una ruta de prova de dues jornades. La primera etapa de més de 250 km des de Niça fins a les Gorges du Verdom, per al segon dia viatjar des de Niça fins a Barcelona passant per la Camarga en un dia de calor asfixiant i força incòmode per anar en moto, sempre que aquesta no sigui una Gold Wing clar ...

La primera etapa va transcórrer per carreteres força revirades, d'entrada penses que la gran Gold Wing no s'hi sentirà gens còmode i ... Sorpresa! Malgrat que el seu volum i pes el motor és tan poderós i el funcionament del reprogramat canvi DCT tan acurat i predictible, que la moto mostra una agilitat inesperada en aquestes carreteres.
 

Honda GL 1800 Gold Wing Tour 2021


Què pesa molt? Sí, és cert. Però el seu repartiment de pesos, el fet de ser molt baixa de seient i la seva posició de conducció relaxada i natural amb els braços enlaire, et permeten gaudir d'una manejabilitat sorprenent.

El conjunt del xassís d'alumini amb les suspensions electròniques és de luxe. La suspensió davantera tipus Hossack és un encert en una moto d'aquestes característiques per la seguretat i confort que ofereix. La suspensió posterior és fàcilment regulable en precàrrega i la possibilitat de poder triar diferents modes de conducció en els quals les suspensions s'adapten a cadascun dels modes, a més de poder regular-les al teu gust de cop de polsador, converteix l'experiència de conducció de l'Honda GL 1800 Gold Wing Tour en una cosa realment divertida o relaxant, tu tries.

Aquesta primera jornada de ruta, també ens brinda l'oportunitat de provar els diferents reglatges que ofereix la Gold Wing del 2021 tant pel que fa a modes de motor, de canvi o de suspensió.

El segon dia de ruta és un recorregut que ja sabem d'entrada li és molt més favorable a la touring reina d'Honda. Una jornada majoritàriament de vies ràpides que seria avorridíssima en qualsevol altra moto ... Menys en una Gold Wing. Molts quilòmetres per endavant i moltes hores de moto per tornar a Barcelona gaudint d'un confort suprem, d'una qualitat rodadora única i de temps per jugar amb tot el seu sistema d'infoentreteniment.




Repassar les característiques mecàniques i tecnològiques de la Gold Wing és una autèntica oda a l'enginyeria, el refinament i l'amor per la conducció en carretera, amb elements com la doble suspensió davantera, el complet conjunt d'òptiques Led, els seients separats, un tauler TFT i uns comandaments propis de nau espacial o un carenat envoltant i estudiat al mil·límetre perquè no sentis més que el rumor del seu poderós cor o la teva música favorita en els seus imponents altaveus.

Una proposta tan ambiciosa i sofisticada com l'Honda Gold Wing Tour 2021, amb un preu de sortida de 29.000 € per al model estàndard i 38.750 € per al model Tour, és sens dubte una opció reservada per a aquells motoristes amb una idea molt clara. Aquells qui no busquen sinó l'excel·lència i les prestacions encarnades en una moto d'ales daurades. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC | NacióMotor
Confort desbordant i 408 cavalls de potència elèctrica en un SUV de luxe
Honda HR-V 2022
Honda HR-V 2022 | Honda
El SUV compacte d'Honda només es comercialitzarà amb una motorització híbrida
Gamma Ford Fiesta 2022
Gamma Ford Fiesta 2022 | Ford
BMW 430i Coupé
BMW 430i Coupé | Marc Calvo
Ferran Boada
BMW ha creat un potent i luxós coupé amb una imatge trencadora
SEAT Tarraco 2.0 TDI 200 Cv DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TDI 200 Cv DSG 4Drive | F.Boada
Ferran Boada
El SUV gran de la gamma SEAT, de fins a 7 places, suma a la seva oferta l'acabat FR que aporta un toc esportiu a unes capacitats ruteres de primer ordre, i tampoc li fa por deixar l'asfalt enrere
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi