Proves Cotxes

Provem el BMW 430i Coupé

BMW ha creat un potent i luxós coupé amb una imatge trencadora

| 29/08/2021 a les 11:40h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, BMW, Sèrie 4 Coupé, Coupé, Premium
BMW 430i Coupé
BMW 430i Coupé | Marc Calvo
L'última generació de l'esportiu coupé emfatitza el seu caràcter amb un distintiu perfil, amb una clara diferenciació pel que fa al nou BMW Sèrie 3, i la seva vocació, ara més que mai, és la de proporcionar un gran plaer dinàmic.

El disseny de la carrosseria es diferencia amb claredat respecte al nou Sèrie 3 de BMW per les seves superfícies netes i l'exclusiva línia coupé. La forma de la seva superfície de vidre lateral, la cintura poderosament esculpida i fluida línia de sostre traspuen una gran esportivitat i elegància.

Però sobretot el nou Sèrie 4 Coupé arriba marcat per un nou disseny frontal, al que caldrà acostumar-se i segur que generarà debat. La prominent i vertical graella amb els ronyons de BMW beu de la font de tradició dels llegendaris coupés de BMW, com el primerenc 315 Typ 3 de 1934.
 

BMW 315 Typ3 Foto: Wikipedia Commons

 

BMW 430i Coupé Foto: Marc Calvo


Per cert, aquesta graella obre o tanca unes trapes per a variar el flux d'aire que arriba al sistema de refrigeració, millorant així la seva aerodinàmica i permetent que el motor arribi abans a la temperatura òptima.Al costat de la graella els llums LED de sèrie amb contorns extremadament prims.

En opció, podem equipar els llums adaptatius amb llum làser BMW disponibles com a opció. Darrere una típica imatge BMW amb tots els elements en marcada disposició horitzontal, rematada pels elegants pilots del de LED amb barres de llum en forma de L.Vist per fora, si voleu enceto jo el debat.

Ara mateix el Serie 4 coupé acaba de reemplaçar a l'Audi A5 com a coupé més maco de la categoria. Me n'he enamorat a l'instant i encara més pintat en el preciós color BRC que a partir d'ara batejarem com a Bavarian Racin Green, perquè li escau com cap altre. Des del meu punt de vista, la part més elegant del BMW Sèrie 4 Coupé és la vista lateral.
 

BMW 430i Coupé Foto: Marc Calvo


És un coupé llarg, baixet i amb un cert aire a fastback per la forma en què acaba la seva tapa del maleter. Pel que fa al frontal doncs és precisament on falla el disseny de l'últim A5, a parer meu, i el Série 4 l'ha clavat.

Marca de la casa és el lloc de conducció orientat cap al conductor, amb una nova agrupació de pantalles; amb la d'informació central de fins a 10,25 polzades i una opcional instrumentació completament digital de 12,3 polzades.

Disposem ara també d'un nou panell de control amb disseny d'alta qualitat a la consola central, un nou volant de cuir esportiu i seients esportius de sèrie de nou disseny. A més, el tacte del volant exquisit i la grandària de les lleves ajuden molt a sentir-nos còmodes.
 

BMW 430i Coupé Foto: F.Boada


Les places del darrere compten amb dos seients de contorns ben definits per tal de garantir el confort i la subjecció, la necessitaran, dels passatgers. Per a accedir-hi hem de ser una miqueta àgils. Malgrat que la porta és gran i que el seient es desplaça per si sol cap endavant, hem de doblegar bastant el tronc. Res nou en un cotxe baixet de dues portes. Una vegada en el seient posterior, l'espai per als genolls és suficient per a persones d'alçada mitjana. El problema ve en l'altura, perquè el sostre és molt baix, per tant els passatgers de més d'un metre setanta potser tocaran amb el cap al sostre.

Respecte al maleter, tenim tapa d'obertura i tancament elèctric. Una vegada obert, ens trobem amb un maleter de 440 litres. Lògicament, hi ha espai suficient per a diverses maletes, però no podrem carregar objectes massa grans per l'altura de la boca de càrrega. Això sí, podem tombar els dos seients posteriors de manera independent, així com la zona central per a, per exemple, transportar objectes fins i allargats, com uns esquís.
 

BMW 430i Coupé Foto: F.Boada


El marcat caràcter esportiu no està renyit amb procurar una bona dosi de confort als ocupants del nou Sèrie 4 Coupé, que munta un nou parabrises amb vidre acústic i nou climatitzador automàtic de tres zones de sèrie. Sostre solar de vidre basculant i lliscant amb superfície transparent ampliada en 24 mm de longitud. Il·luminació ambiental amb llum de benvinguda projectada a terra, sistema de so envoltant Harman Kardon i calefacció auxiliar controlada mitjançant telèfon mòbil i clau BMW amb pantalla disponibles com a opció.

Els sistemes d'assistència a la conducció s'han ampliat respecte al model anterior. De sèrie disposem d'avís de col·lisió frontal amb frenada automàtica i avís de sortida de carril amb retorn al carril gràcies a l'assistència de la direcció, així com informació sobre els límits de velocitat. El Driving Assistant Professional opcional inclou l'assistent de direcció i control de carril amb la nova navegació activa i la funció de formació automàtica de carril d'emergència.El Head-Up Display de BMW de nova generació ofereix una superfície de projecció un 70 per cent més àmplia.
 

BMW 430i Coupé Foto: F.Boada


La innovadora visualització en 3D de l'àrea circumdant a la instrumentació digital mostra al conductor el vehicle i el seu entorn, així com els sistemes d'assistència activats i les funcions que poden oferir.També de sèrie tenim assistent d'aparcament per a l'entrada i sortida automatitzada de places d'aparcament que inclou ara l'assistent en maniobres marxa enrere. L'Aparcament Assistant Plus inclou Park View, Panorama View, 3D Top View i Remote 3D View. BMW Drive Recorder registra vídeo de fins a 40 segons de durada a les rodalies del cotxe.

El Sistema Operatiu BMW 7.0 permet configurar pantalles individuals i personalitzades a la pantalla de control i en el quadre d'instruments, a més de l'ús de l'assistent personal intel·ligent BMW. Interacció optimitzada entre els ocupants del vehicle i l'acompanyant digital a través d'un nou gràfic a la pantalla de control.El nou sistema de navegació BMW Maps basat en el núvol, és de sèrie i proporciona un càlcul ràpid i precís de les rutes i hores d'arribada, actualització de dades de trànsit en temps real a intervals molt curts.No podia faltar la integració del telèfon mòbil amb Apple CarPlay i ara també amb Android Auto, de sèrie. L'actualització de programari a distància permet la integració sense fils per millorar les funcions del vehicle i els serveis digitals addicionals al cotxe.
 

BMW 430i Coupé Foto: Marc Calvo


Arriba el moment d'arrencar i fer un tomb amb el Sèrie 4 Coupé, la versió 430i que ens ha cedit BMW porta sota el capó un quatre cilindres, no m'hi acostumaré mai, 2 litres turbo de gasolina que declara 258 CV entre 5.000 i 6.500 voltes, amb un parell motor màxim de 400 Nm entre 1.550 i 4.400 revolucions per minut. Aquest motor es conjuga sempre amb el meravellós canvi Steptronic de 8 marxes.

Un canvi que equipa ara la nova funció Sprint, que ofereix acceleracions instantànies. De les seves prestacions podem destacar una acceleració de 0 a 100 km/h en 5,8 segons i una velocitat punta de 250 km/h, que l'homologuen com un esportiu de raça. El consum homologat en cicle WLTP és de 6,1 litres cada 100 quilòmetres en cicle mixt.

Respecte a un Sèrie 3, el BMW Sèrie 4 Coupé és 57 mm més baix, 55 quilos més lleuger, té el centre de gravetat 21 mm més prop del sòl i el repartiment de pesos, com és habitual en la marca, és del 50:50. També s'han dut a terme ajustos en la caiguda negativa de les rodes davanteres per a una major precisió en el guiat, s'ha reforçat l'estructura per a incrementar la rigidesa amb peces específiques i l'eix posterior té una major amplària, concretament és 23 mm més ample.
 

BMW 430i Coupé Foto: Marc Calvo


A això cal afegir que el seu coeficient aerodinàmic és millor.Així doncs ja podeu imaginar com de bé va. El nou Sèrie 4 Coupé és més rígid, per la qual cosa és una mica més dur de suspensió per a viatges llargs, però també és més dinàmic a l'hora d'enllaçar revolts. En corbes molt tancades i en viratges enllaçats sorprèn la velocitat amb la qual canvia de pesos i el tren davanter sembla anar soldat a l'asfalt. La direcció és ràpida, molt precisa i també directa. Allà on apuntes, allà va el morro i si acceleres bruscament a la sortida del revolt, mostra una gran motricitat i una noblesa de reaccions encomiable. L'electrònica fa miracles. Per posar-hi alguna pega, una mica més d'informació per part de la direcció hauria estat millor. Però és quelcom comú als cotxes moderns i les seves direccions d'assistència elèctrica.
 

BMW 430i Coupé Foto: Marc Calvo


A l'hora de viatjar per vies ràpides, el 430i Coupé es converteix en una rapidíssima catifa voladora, el motor té una gran reserva de parell a baixes revolucions, per la qual cosa en autopista a ritmes legals pot circular en vuitena velocitat amb una rumorositat mínima, els seients extremadament còmodes i un aïllament acústic envejable, arrodoneixen el plaer de viatjar en el 430i Coupé.

 El nou Sèrie 4 coupé ja és el nou referent entre els coupés actuals. Amb una imatge arriscada i trencadora com pocs, ràpid, còmode, amb un dels comportaments més dinàmics del segment i carregat de tecnologia, manté valors habituals en la marca i es postula com a líder del segment. Un segment que evidentment no és nou per a BMW i que domina com pocs altres fabricants. Esperarem el moment de poder probar un M4, a poder ser Competition, per a poder veure fins on poden arribar les qualitats dinàmiques d'aquest nou Sèrie 4.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC | NacióMotor
Confort desbordant i 408 cavalls de potència elèctrica en un SUV de luxe
Honda HR-V 2022
Honda HR-V 2022 | Honda
El SUV compacte d'Honda només es comercialitzarà amb una motorització híbrida
Gamma Ford Fiesta 2022
Gamma Ford Fiesta 2022 | Ford
BMW 430i Coupé
BMW 430i Coupé | Marc Calvo
Ferran Boada
BMW ha creat un potent i luxós coupé amb una imatge trencadora
SEAT Tarraco 2.0 TDI 200 Cv DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TDI 200 Cv DSG 4Drive | F.Boada
Ferran Boada
El SUV gran de la gamma SEAT, de fins a 7 places, suma a la seva oferta l'acabat FR que aporta un toc esportiu a unes capacitats ruteres de primer ordre, i tampoc li fa por deixar l'asfalt enrere
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi