Proves Cotxes

Provem l'Audi TTS Roadster : 320 Cv per despentinar-se amb estil

Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi

Prova Audi TTS Roadster

| 15/07/2021 a les 15:44h
Arxivat a: Proves Cotxes, Audi, TTS, Roadster, Cabrio, Esportiu, Proves Cotxes
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Des de 1999, l'Audi TT Roadster ha proporcionat una experiència a sostre obert plena d'estil. Una combinació d'aparença original i cridanera, un interior d'alta qualitat i uns costos de funcionament raonables ha permès que aquest cotxe encara sigui tot un referent entre la competència en la seva tercera generació.

A més podreu apreciar que el TTS Roadster, no és un TT qualsevol. La 'S' al final del seu nom ens indica que és una versió esportiva. De fet, ocupava el topall de gamma fins a l'arribada del radical Audi TT RS. Així i tot l'esperit esportiu del nostre TTS quedarà patent com veurem en la prova.

Si cal definir amb una paraula l'aspecte de l'Audi TTS, aquesta és ... Captivador. Segueix la línia de la primera generació, encara que a poc a poc s'ha anat deixant a un costat les seves corbes i les seves formes voluptuoses. 
 

Audi TTS Roadster Foto: F.Boada


Encara que estigui parat ens transmetrà una sensació de velocitat, accentuada en aquesta versió esportiva.En el frontal predomina la graella Singleframe hexagonal, la matrícula en el centre i les sigles TTS en un costat. Els fars davanters també han estat redissenyats i tenen una atractiva il·luminació diürna LED. A més podran equipar-se els Matrix LED que milloraran la visió a la nit considerablement. Les preses d'aire situades en els laterals i el para-xocs amb unes línies molt marcades fan que l'esportiu desbordi personalitat.

En la vista lateral del TTS Roadster destaquen unes enormes llandes de 20 polzades (opcionals) emmarcades en uns grans passos de roda. En el seu interior veurem unes pinces de fre en color vermell amb les sigles que donen nom al model.La tapa del dipòsit va en el costat dret i llueix un acabat cromat i les sigles TT.A la saga destacarà l'aleró retràctil situat en la tapa del maleter. Just a sota es troba una estreta llum de fre que unirà tots dos pilots posteriors. Aquests tenen tecnologia LED i han estat redissenyats.

En la part inferior sobresurt el difusor posterior, específic, que integra a la perfecció dues sortides d'escapament dobles.Per a poder-lo gaudir en el seu estat natural cal mantenir premut el botó de la consola central i esperar 10 segons fins que es descapota completament, operació que es pot realitzar en marxa a velocitats inferiors a 50 km/h, d'aquesta manera podràs gaudir del TTS a cel obert. A qui no li agraden els cabrios esportius?

Aquest model va ser el primer a rebre el Virtual Cockpit que ara apareix en la majoria de models de la marca d'Ingolstadt. En aquest cas la instrumentació s'ha convertit en una pantalla gran de 12,3 polzades que ens permetrà personalitzar la informació que ens arriba del vehicle. Gràcies als botons situats en el volant podrem moure'ns per les pantalles i navegar per la majoria de funcions.
 

Audi TTS Roadster Foto: F.Boada


Aquesta és l'única pantalla que trobem a l'interior del TTS. Això demostra el compromís del vehicle amb el conductor. Encara que el sistema multimèdia MMI Touch de la nostra unitat també es controlarà amb la roda situada en la consola central, per darrere del selector del canvi. El quadre de comandament es força minimalista.Un dels seus senyals d'identitat, és el seu sistema de climatització format per cinc sortides d'aire amb forma de turbina amb una pantalla petita dins de cadascuna d'elles per a controlar-les.

Des que obres la porta del TTS la sensació de qualitat és aclaparadora. Es nota el caràcter prèmium de l'habitacle i tots els materials utilitzats estaran a l'altura. El volant aplatat té un tacte exquisit, igual que els seients esportius de cuir vermell i amb motiu de diamants en la nostra unitat. En definitiva, elegància i simplicitat seran dues paraules que acompanyaran a l'interior d'aquest vehicle.En tenir només espai per a dos ocupants, les places davanteres resulten molt àmplies i còmodes. L'altura lliure al sostre és més que suficient encara que estigui la capota posada i comptem amb regulació elèctrica per a tots dos seients.
 

Audi TTS Roadster Foto: F.Boada


Si ens decidim per comprar-nos un esportiu descapotable i biplaça, normalment la capacitat del maleter serà l'última de les nostres preocupacions. No obstant això, en aquest vehicle s'ha pensat també en aquest aspecte. Eliminar les places posteriors per a albergar la capota es tradueix en el fet que aquest buit queda pràcticament intacte. Té una capacitat de 280 litres, per sobre de la mitjana del segment. La boca de càrrega queda alta i és una mica estreta, però ho compensa amb unes línies rectes i aprofitables.

Sota el capó es troba el conegut motor de gasolina 2.0 TFSI, un quatre cilindres turbo que eroga 320 CV i 400 Nm de parell entre les 2.000 i les 5.600 rpm. El motor va lligat a una caixa de canvis automàtica S-Tronic de doble embragatge, amb les lleves al volant.L'Audi TTS Roadster és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en 4,8 segons i la seva velocitat està limitada electrònicament a 250 km/h.
 

Audi TTS Roadster Foto: F.Boada


Unes prestacions pròpies d'un esportiu de veritat. Una altra dels avantatges que aporta aquesta versió esportiva TTS, és la coneguda tracció total Quattro, un element que resulta clau per explotar les capacitats esportives del model.Al volant del TTS Roadster tot són facilitats. Un esportiu que pot ser utilitzat en el dia a dia i això és gràcies a l'Audi Drive Select. El TTS és una mena de Dr. Jekyll quan rodem en Efficiency consumint realment poc i canviant a la marxa superior al voltant de les 2.500 rpm.

En canvi, si seleccionem el mode Dynamic en el Audi Drive Select, podrem connéixer a Mr Hyde, ja que accelerador, suspensió i direcció adoptaran el seu taratge més esportiu i el canvi passarà al mode S.D'aquesta manera podrem extreure tot el seu potencial i estirar els canvis fins a gairebé les 7.000 rpm.

El motor és molt lineal i sempre tens potència sota el peu dret des de bé a baix i en tots els règims, la velocitat del canvi DSG és fonamental per aprofitar aquesta empenta continua provinent del motor.El cotxe es percep molt equilibrat i t'incita a buscar els seus límits i a anar cada vegada una mica més ràpid, mentre els escapaments esbufeguen a la nostra esquena i ens regalen un sonor BRAAP!, en pujar de marxa, mai li notarem una reacció brusca ni una mala manera.
 

Audi TTS Roadster Foto: F.Boada


El pas per corba és un dels seus punts forts, se sent molt còmode i àgil en carreteres revirades, bona part de la culpa, a banda de les suspensions Magnetic Ride, és sense cap mena de dubte del sistema de tracció integral Quattro, que fa que el TTS mossegui l'asfalt i no es produeixin pèrdues de tracció i repartirà el parell a l'eix posterior quan la situació el requereixi.I és que quan vas al volant de l'Audi TTS Roadster és difícil esborrar el somriure de la teva cara. Quan rodem a cel descobert, el soroll farà difícil que puguem mantenir una conversa, sobretot a partir dels 100 km/h. El deflector d'aire ajudarà una mica, però no serà suficient.

Amb la capota posada la insonorització és correcta, encara que no arriba als nivells del coupé. Qui busca un cabrio esportiu de 320 cavalls, tampoc acostuma a preocupar-se massa pel seu consum. L'Audi TTS Roadster amb el canvi S-Tronic homologa uns gens menyspreables 8.5 l/100km . En ús real la sorpresa és que aconseguir els registres homologats només requereix un exercici de contenció de les emocions. La nostra mitjana al final de la prova se situa en 12,3 l/100km, i és que a la primera accelerada en un tram de muntanya hem caigut a la temptació.

Prova Audi TTS Roadster

 
 
 
 
 
 


L'Audi TTS Roadster és una opciò a tenir en compte per a aquells que busquin un esportiu de veritat que aporti sensacions úniques a cel obert. A més es combina amb la qualitat i tecnologia a les que ens té acostumats la marca dels quatre cèrcols.La combinació del motor 2.0 TFSI de 310 CV amb el canvi automàtic S-Tronic i la tracció total Quattro és simplement sensacional. Ens trobarem un vehicle molt fàcil de conduir, amb unes reaccions nobles i a més molt eficaç en qualsevol situació.

Així que si disposes de 69.730 euros. Encara que si vols optar per una unitat com la que hem provat, fins dalt d'extres, hi hauràs d'afegir 19.755 euros en extres, el que fa pujar la factura final fins als 89.485,00euros.En fi, l'Audi TTS Roadster és un model que es compra amb el cor, però el cap hi estarà força d'acord amb l'elecció.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida