Novetats Cotxes

Opel ha presentat la sisena generació de l'Astra

Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència

| 14/07/2021 a les 11:18h
Arxivat a: Novetats Motor, Hibrid Endollable, Compacte, Astra, Opel, Novetats Cotxes
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
La història d'èxit del supervendes d'Opel va començar fa ja 30 anys, com a descendent del llegendari Kadett. Amb el nou Astra, el fabricant alemany obre un nou capítol: per primera vegada, el seu model compacte està disponible amb una propulsió electrificada.

Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència. A més, disposarà de versions amb motors de gasolina i dièsel d'elevada eficiència combinades amb caixes de canvi manuals de sis velocitats i automàtiques de vuit velocitats, en les quals s'ha reduït la fricció.

El nou Opel Astra també representa una declaració del disseny de la marca. Dinàmic com mai, amb superfícies pures i estilitzades, eliminant tot element superflu i amb el nou frontal de la marca: l'Opel Vizor. Amb aquesta nova generació, Opel demostra que el nou Astra està preparat per a definir una nova era a la marca. 
 

Opel Astra 2021 Foto: Opel


Després dels SUV Mokka, Crossland i Grandland, el nou Astra és el primer turisme (berlina) d'Opel que interpreta la filosofia de disseny audaç i pur de la marca. L'Opel Vizor (el nou frontal de la marca, vist per primera vegada en el Mokka, i element central del disseny exterior) continua el desenvolupament del nou llenguatge de disseny d'Opel, on els eixos vertical i horitzontal -el pronunciat plec del capó i la signatura lumínica en forma d'ala de la il·luminació diürna- es creuen en el centre amb el logotip d'Opel, el Blitz.

El Vizor, estenent-se al llarg del frontal -cosa que permet que el nou Astra sembli encara més ample-, a més integra a la perfecció tecnologies com els ultrafins fars LED® amb il·luminació Intelli-Lux Píxel LED® i la càmera frontal del sistema Intelli-Vision. En la seva vista lateral, la nova generació del Astra irradia un aspecte especialment dinàmic gràcies a la pronunciada inclinació cap endavant del pilar C.
 

Opel Astra 2021 Foto: Opel

En la zona posterior el llenguatge de disseny d'Opel es repeteix amb el Blitz situat en el centre, l'elevada llum de fre alineada verticalment i els pilots posteriors (de LED de baix consum, com tota la il·luminació exterior). El Blitz del logotip també funciona com a tancament de la porta gran posterior, que està fabricat amb material compost d'última generació. Una tecnologia a la qual es recorre no sols per la seva lleugeresa i rigidesa, sinó també perquè permet l'execució més precisa de detalls de disseny com els especialment fins pilots posteriors.

El nou Astra disposa de la tercera generació de l'altament flexible plataforma multienergia EMP2, amb el característic ADN d'Opel incorporat des de l'inici del desenvolupament. Això significa que la seva conducció transmet tanta confiança com dinamisme i que el nou model -igual que tots els Opel- és "a prova de Autobahn". En altres paraules, les seves aptituds i capacitats a alta velocitat han suposat un objectiu principal durant el seu desenvolupament.

La direcció i la rigidesa torsional del xassís -amb suspensió davantera McPherson i posterior d'eix torsional- estan dissenyats per a aconseguir un alt control de la feta l'ullet (amortiment del moviment al voltant de l'eix horitzontal). En la frenada, el nou model ofereix una gran potència i manté una gran estabilitat tant en corba com en línia recta. La rigidesa torsional del nou Astra és un 14% major que la del seu predecessor.

 

Opel Astra 2021 Foto: Opel


El nou model es llançarà enguany amb una esportiva carrosseria de cinc portes, amb l'aspecte d'estar més a prop del terra i ser més curta però amb una superior habitabilitat que en el seu antecessor. Amb una longitud de 4.374 mm i una amplària de 1.860 mm, se situa en el punt més adequat del segment dels compactes.

Gràcies a la seva especialment curta volada davantera, el nou Astra mesura només 4,0 mm més de longitud que el model anterior, a pesar que la seva distància entre eixos augmenta considerablement, fins als 2.675 mm (+13 mm). Malgrat el seu musculós i convincent aspecte, el pràctic maleter del nou Astra, amb el seu pis mòbil, continua oferint al conductor i els seus quatre passatgers un volum d'equipatge de 422 litres.

La nova generació s'ha dissenyat i desenvolupat en la seu d'Opel, en Rüsselsheim, on començarà la producció aquesta tardor. Igual que el seu predecessor, presentat en 2015, el nou model aporta, al segment dels compactes, innovacions que fins ara només eren comunes en segments superiors. Per exemple, l'Astra pot transformar la nit en dia gràcies a l'última evolució de la il·luminació matricial IntelliLux LED® Píxel completament adaptativa que prové de l'estendard d'Opel, l'Insígnia, i que, amb 168 díodes LED, lidera aquest camp tant en el segment compacte com en el mitjà.

Electrificat amb potents motors híbrids endollables per primera vegada

El nou Astra estarà disponible des de l'inici de la seva comercialització amb una potent propulsió elèctrica híbrida endollable, electrificant el model compacte d'Opel per primera vegada en la història de la marca, així com amb motors gasolina i dièsel d'elevada eficiència. Les seves potències oscil·len entre 81 kW (110 CV) i 96 kW (130 CV) en les versions gasolina i dièsel i amb fins a 165 kW (225 CV) de potència màxima del sistema en les versions híbrides endollables. Els motors de gasolina i dièsel s'ofereixen de sèrie amb una caixa del canvi manual de sis velocitats mentre que el canvi automàtic de vuit velocitats (electrificat en els híbrids endollables) està disponible com a opció en els motors més potents.

Opel Astra 2021 Foto: Opel


A l'interior s'ha produït un important salt en el temps. Amb el lloc de conducció completament digitalitzat Pure Panell, la instrumentació analògica passa a la història. En el seu lloc, la nova interfície home-màquina (HMI) amb moderns i nets gràfics ofereix als clients una experiència més simple i intuïtiva. Els passatgers també poden interactuar amb el nou Astra de manera intuïtiva a través de les extraamples pantalles tàctils, com si es tractés d'un telèfon intel·ligent. Els dissenyadors i enginyers d'Opel han posat especial atenció a assegurar que el conductor rebi tota la informació necessària i les opcions de maneig útils, però sense una sobrecàrrega de dades o funcions supèrflues. A més, els ajustos més importants, com el control de la climatització, es poden continuar manejant a través d'interruptors i botons físics.
 

Opel Astra 2021 Foto: Opel


Habitual en Opel és també l'extraordinari confort que proporcionen els seients d'aquest nou compacte que gràcies a la seva excel·lent ergonomia, són summament còmodes, especialment en els viatges més llargs. El conductor compta amb el suport dels sistemes d'assistència a la conducció més moderns, que abasten des del head-up display, projectat directament en el parabrisa, fins al sistema semiautònom d'assistència Intelli-Drive 2.0 i la cambra Intelli-Vision de 360 graus.

L'arquitectura del nou Astra també incorpora els últims sistemes automatitzats d'assistència a la conducció. A més de la cambra multifunció en el parabrisa, la tecnologia comprèn quatre cambres en la carrosseria (una en la part davantera, una altra en la posterior, una per al lateral dret i una altra per a l'esquerre), cinc sensors de radar (un en la part davantera i un en cada cantonada), així com sensors d'ultrasons en el frontal i en la zona posterior.
 

Opel Astra 2021 Foto: Opel


Les càmeres i sensors estan integrats amb la connectivitat e-horizon en el sistema Intelli-Drive 2.0, que amplia l'abast de les cambres i el radar. Això permet al sistema adaptar la velocitat en les corbes, fer recomanacions de velocitat i fer canvis de carril semiautomàtics. La detecció de les mans sobre el volant garanteix que el conductor continuï participant en tot moment.

L'alerta de trànsit posterior creuat, l'advertiment de llarg abast dels punts cecs i el posicionament actiu en el carril, que manté el cotxe en el centre del carril de circulació, comprenen el sistema Intelli-Drive 1.0.

La llarga llista de sistemes automatitzats d'assistència a la conducció inclou també el control de creuer adaptatiu, que augmenta o disminueix la velocitat per a seguir al vehicle que li precedeix -sense sobrepassar la velocitat establerta- i pot frenar fins a detenir-se si és necessari. Amb el canvi automàtic, la conducció es reprèn automàticament gràcies a la funció "Stop & Go".

Des d'aquesta tardor es podran fer comandes del nou Astra, que arribarà als concessionaris a principis del pròxim any.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació | F.Boada
Consells perquè els viatges llargs en el cotxe siguin segurs i agradables
Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar | Porsche
Gairebé quaranta anys després, i encara que Porsche ara té una família completa de SUV, el Porsche 911 Dakar ens continua fent sommiar en aventures africanes.
Eicma 2022. Fira Internacional de la Moto de Milà
Eicma 2022. Fira Internacional de la Moto de Milà | Eicma
Ferran Boada
De la nostra visita a la Fira Internacional de la Moto de Milà, hem fet aquesta tria amb les novetats més destacades. Hi ha una moto catalana entre les deu.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum