Proves cotxes

​La Clàssic Comtat de Cerdanya sorprèn Solsona

Una vintena de vehicles participants a la prova van passar per la capital del Solsonès

, Solsona | 11/07/2021 a les 13:18h
Arxivat a: Competició, classics, clàssics, Comtat de Cerdanya, ral·li, Solsona, Competició Cotxes
Un dels vehicles de la prova, un Autobianchi A112 Abarth, passant davant el Cine París de Solsona
Un dels vehicles de la prova, un Autobianchi A112 Abarth, passant davant el Cine París de Solsona | Ramon Estany
Solsona ha estat un dels punts de pas aquest dissabte, 10 de juliol, del Clàssic Comtat de Cerdanya, una de les proves més competitives i dures del panorama català de proves de regularitat per a cotxes clàssics. El Clàssic Comtat de Cerdanya, organitzat per Cerdanya Racing i V-Line Org., s'ha disputat els dies 9-10 juliol pel selectiu asfalt que ofereixen les carreteres del nord de Girona, Lleida i Barcelona.

Un Wolkswagen Golf GTI Foto: Ramon Estany


La base de la prova estava situada en el Palau d’Esports i Congressos d'Alp, des d'on es feran les respectives verificacions administratives i tècniques, per a posteriorment donar-se la sortida des de la mateixa localitat d'Alp.

Imatge insòlita, no era freqüent que els vehicles arribessin junts a un punt, però aquí, a la rotonda de Cal Coll, n'hi van passar tres alhora Foto: Ramon Estany


El recorregut tenia una ruta que visitava 3 províncies, amb gran diversitat de paisatges i tipus d'asfalt, completant 715  km de recorregut entre les dues etapes, dels quals 380 eren de Regularitat en carretera oberta, dividits en 19 trams.
Al Solsonès, els vehicles participants han passat pels municipis de Navès, Olius, Solsona, Pinell i Castellar de la Ribera.
 

Un dels principals al·licients d'aquesta prova és que molts dels quilòmetres que s'han fet el divendres 9 eren nocturns. La duresa, però també la seguretat del poc trànsit nocturn, ha estatà per tant una premissa en un ral·li que requereix molta conducció. La segona etapa, el dissabte 10, era una mica menys dura però també igual d’exigent, amb la dificultat creixent a mesura que s'acostava el final del ral·li.

Un Skoda Favorit Foto: Ramon Estany


Els vehícles admesos eren els fabricats fins el 31-12-1994.

Un Porsche 993-4 Foto: Ramon Estany


El palmarès del Clàssic Comtat de Cerdanya està encapçalat pels dos guanyadors fins ara registrats: 2017, Francesc Gutiérrez-Joan Jordan (Opel Ascona 2000); 2018, Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth), i 2019 Carles Fortuny-Carles Jiménez (Lancia Beta), aquest darrer, ha repetit triomf enguany.

Un BMW 325I E30 Foto: Ramon Estany

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida