Novetats Cotxes

Nou VW Polo GTi Mark VI

Amb els seus 207 CV, estableix la referència en termes de potència, tecnologia i esportivitat en el seu segment

| 30/06/2021 a les 11:50h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, GTI, Polo, Volkswagen
VW Polo GTI Mark VI
VW Polo GTI Mark VI | Volkswagen
En el món de l'automoció, hi ha tres lletres que han sonat de manera màgica durant gairebé cinc dècades: GTI - Gran Turisme Injecció. Des del GTI original en 1976, aquesta abreviatura és sinònim d'un excepcional plaer de conducció en el segment compacte, gràcies a Volkswagen. El Polo porta l'abreviatura GTI des de 1998, com a tercer model després del Golf i el Scirocco. L'última generació continua sense problemes la gran tradició del GTI i estableix nous estàndards per als petits compactes. 

La plataforma modular transversal (MQB) de Volkswagen proporciona la base tècnica. Aquesta plataforma és sinònim de progrés tecnològic, així com d'alta resistència de la carrosseria, d'un pes del vehicle exemplarment baix i d'excel·lents característiques de resistència a xocs.
 

VW Polo GTI Mark VI Foto: Volkswagen


El disseny icònic del compacte esportiu, visual i tècnicament actualitzat, es caracteritza pels llegendaris distintius del GTI, com la franja vermella en la graella del radiador, l'estructura de bresca d'abella de la reixeta de ventilació i els seients esportius amb el característic disseny de quadres "Clark" en les bandes centrals dels seients.

El nou Polo GTI incorpora de sèrie els nous "fars Matrix LED IQ.LIGHT" i una barra transversal il·luminada en la graella del radiador com a complement característic de la llum de conducció diürna. D'aquesta manera, estèticament, el nou Polo GTI basteix un pont cap als models ID. elèctrics de Volkswagen i cap a la nova generació de models com el Golf, l'Arteon i el Tiguan, que també compten amb aquesta distintiva tira LED típica dels nous Volkswagen com a opció o segons l'equipament.

El canvi visual més cridaner en la part posterior del nou Polo GTI són els grups òptics posteriors LED redissenyats amb llum de fre animada i intermitent dinàmic integrat, que s'allunyen cap al centre de la porta gran del maleter i indiquen el canvi de direcció amb un moviment lluminós fluid. Els nous paracops específics per al GTI fan que l'esportiu compacte sembli encara més ample i robust en la carretera.
 

VW Polo GTI Mark VI Foto: Volkswagen


El potent TSI de 207 CV i el tren de rodatge esportiu especialment adaptat al Polo GTI converteixen al petit i compacte supervendes en un cotxe dinàmic de quatre portes que, per primera vegada en el Polo GTI, també ofereix l'opció de conducció semiautònoma.

Com correspon a un autèntic GTI de Volkswagen, el nou Polo GTI també està equipat de sèrie amb un tren de rodatge esportiu especialment adaptat al vehicle. Es tracta del tren de rodatge "Sport Select". El conductor pot activar dues característiques d'amortiment diferents per als amortidors commutables. La selecció del perfil de conducció s'ofereix de sèrie en el nou Polo GTI amb els modes  "Eco", "Individual", "Normal" i "Sport", a través dels quals, el conductor pot realitzar ajustos individuals dins d'un marc definit que tenen un efecte directe en el comportament de marxa. A part del tren de rodatge "Sport Select", la direcció, les característiques del motor i la gestió electrònica de la caixa del canvi s'ajusten en funció del perfil seleccionat.

El so de l'escapament també es modifica automàticament en activar el mode "Sport", una característica que també pot seleccionar-se en el perfil de conducció configurable "Individual". El tren de rodatge "Sport Select" inclou, entre altres coses, una barra estabilitzadora més gran en l'eix davanter, bieletes d'acoblament més rígides en la part davantera i coixinets guia de l'eix més rígids en la part posterior, a més dels amortidors commutables.
 

VW Polo GTI Mark VI Foto: Volkswagen


La carrosseria és 15 mm més baixa, la qual cosa redueix l'altura del Polo GTI en comparació amb el Polo a 1.439 mm, amb una longitud idèntica de 4.074 mm i una amplària de 1.751 mm. En el perfil "Eco", la gestió del motor, l'aire condicionat i altres grups mecànics auxiliars es controlen de manera òptima amb el consum. En aquesta manera, el canvi de doble embragatge DSG permet una funció de desplaçament per inèrcia: si el conductor aixeca el peu de l'accelerador (per exemple, en trams amb arracada) el canvi de doble embragatge DSG es desconnecta i el motor circula en punt mort. D'aquesta manera, l'energia cinètica del Pol GTI pot aprofitar-se de manera òptima i el consum pot reduir-se encara més.

En corbes ràpides, el bloqueig del diferencial XDS perfecciona el comportament de la tracció. Com a component del programa electrònic d'estabilitat (ESP) i del control de tracció ASR, el XDS controla la pressió de frenat de la roda davantera interior en les corbes i així evita que giri i que el vehicle es descontroli en situacions extremes.

Nombrosos sistemes d'assistència de l'última generació garanteixen encara més confort i seguretat per a tots els passatgers. Igual que els altres membres del nou Polo, s'utilitza l'últim nivell del sistema d'infotainment en línia. D'aquesta manera, el cotxe esportiu de cinc places sempre està connectat ("always on") i fa possible una connectivitat al més alt nivell si es desitja.
 

VW Polo GTI Mark VI Foto: Volkswagen


Per a la representació de continguts digitals a tot color, el nou Polo GTI compte ara de sèrie amb el "Digital Cockpit Pro" amb pantalla de 10,25 polzades i amb el sistema d'infotainment "Ready2Discover", que inclou "App-Connect Wireless", unitat de control en línia (eSIM) i pantalla tàctil de 8 polzades. Els sistemes de navegació de radi i navegació amb pantalla tàctil de 9,2 polzades també estan disponibles com a opció.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida