Proves Cotxes

Provem el BMW 218i Gran Coupé : la berlina d'accés a la marca de Munic

Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.

| 26/06/2021 a les 14:34h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, Berlina, 218i, Gasolina, Sèrie 2 Gran Coupé, Bmw
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
El nom d'un cotxe no sols estableix punts de referència. També crea expectatives. Així doncs, qualsevol cosa que s'anomeni "Gran Coupé" hauria de ser grandiós en algun sentit.

Fa uns mesos vàrem poder provar el M235i xDrive Gran Coupé i ja vàrem explicar com la Sèrie 2, també els Gran Coupé, deriven directament del Sèrie 1,ara bé, aquesta versió signada per la divisió M MotorSport, ens ofereix un espectacular paquet M, un grandiós motor de 306 cavalls i tracció total.

Ara bé, ens pot oferir quelcom de "grandiós", un model derivat d'un Serie 1 mogut per un motor 3 cilindres de 1.499 centímetres cúbics i 136 cavalls de potència? O el nom li va realment gran?
 

BMW 218i Gran Coupé Foto: F.Boada


D'entrada ens sobta l'oferta comercial que fa BMW per a aquest Sèrie 2 Gran Coupé, més enllà dels ara "infamats" motors de gasoil, si optes per un motor de benzina tens 2 opcions, o el 218i que és protagonista d'aquesta prova o el M235i xDrive ja esmentat. O sigui, o 136cv o 306. O 33.000 Euros o 62.000 … No hi ha terme mitjà.

És curiós que BMW no doni més opcions per a la seva berlina, encara que li diguin coupé, d'accés a la marca. Si vols una opció més equilibrada l'haurás de buscar a la Sèrie 3 amb el 320i de benzina amb 184 cavalls i preu de sortida de 46.000 euros.

Malgrat totes aquestes consideracions, centrem-nos en el que ens ofereix aquest 218i Coupé. Té quelcom de "grandiós"? Ras i curt, no.

De totes maneres això no obsta perquè sigui un cotxe realment atractiu, el miris per on el miris. La seva silueta a mig camí entre una berlina i un coupé configuren unes formes esveltes. Amb els seus 4,53 metres de llarg, que el col·loquen estratègicament entre els Sèrie 1 i Sèrie 3, té força presència sobre la carretera. I si bé no resulta imponent com quan l'equipem amb el paquet M, podem convenir que l'acabat Luxury li escau força bé i el fa força elegant.
 

BMW 218i Gran Coupé Foto: BMW


Com tot BMW el 218i Gran Coupe té un habitacle centrat en el conductor. Un cop al volant, trobaràs una excel·lent posició de conducció, amb el quadre de comandament orientat cap al conductor. Els seients davanters són força confortables, podràs passar hores al volant sense temor a la fatiga.

Els materials de construcció i l'acabat són força bons, com s'espera de qualsevol model de la casa de Munic, i amb una càrrega tecnològica elevadíssima remarcada pel BMW Live Cockpit Professional (opcional això sí) amb dues pantalles de 10,25 polzades.

Els seients posteriors són relativament generosos, tret que mesuris més d'1,8 metres. Els ocupants agrairan les sortides d'aire condicionat, així com el parell de ports de càrrega USB-C.

El maleter ens ofereix 430 litres de càrrega, en un espai força regular i aprofitable. Això si, la boca de càrrega està una mica alta i evidentment si vols baixar la banqueta posterior i carregar objectes voluminosos, et trobaràs limitat per la pronunciada caiguda de la lluna posterior.
 

BMW 218i Gran Coupé Foto: BMW


Entrant ja en terreny dinàmic, a aquest 218i Gran Coupé el mou l'1.5 Turbo tricilíndric del Grup BMW (el mateix que munten els Mini Cooper) que rendeix 136 CV i 220 Nm de parell entre les 1.480 i les 4.200 rpm. D'aquest motor en tenim un gran record en el MINI, pot ser que sigui un dels millors motors de tres cilindres que hagi passat per les nostres mans.

Cert és que no destaca per tenir unes prestacions de primera, però tant per a una conducció quotidiana com per a afrontar un petit tram revirat, recordeu que el seu xassís suporta tranquil·lament 306 Cv, demostra una solvència excepcional. Això si, recomanem equipar la transmissió automàtica Steptronic de set relacions que si bé té un sobrecost de 959 € és bàsica per a aconseguir esprémer al màxim tot el seu rendiment. Sobre la carretera és confortable, estable i aplomat, rodant sempre amb una alta sensació de seguretat i sense cap complicació al volant.
 

BMW 218i Gran Coupé Foto: F.Boada


Pel que fa als consums la meva mitjana alternant tota mena d'escenaris va ser de poc més de 7 l/100 km (homologa 5,4 l/100 km amb la Steptronic i 5,7 l/100 km amb la manual) mentre que en conducció merament esportiva la dada pujarà ràpidament per sobre dels 10 litres, ja sabem que els motors petits penalitzen força que els vulguis fer córrer.

Comptat i debatut, que BMW augmenti el seu catàleg de models amb aquesta declinació de tipus berlina esportiva no és fruit de l'atzar. Per a molts, aquest Sèrie 2 Gran Coupé pot ser que no sigui més que un Sèrie 1 allargat, però la realitat és que la seva existència arriba per a cobrir un buit que pocs fabricants (excepte Mercedes-Benz) s'han preocupat d'omplir.

La pega, la de sempre en un vehicle Prèmium: l'augment de preu en sumar extres perquè els 33.100 € dels quals parteix el 218i Gran Coupé més bàsic es passa a gairebé els 36.000 € amb l'acabat Luxury, la transmissió Steptronic i unes quantes ajudes addicionals a la conducció, a les que no vols renunciar en un vehicle prèmium, arriba a superar els 50.000 € en el cas de voler gaudir d'una unitat idèntica a la nostra de proves.

En qualsevol cas, el Sèrie 2 Gran Coupe és una proposta convincent. Pot ser que no tingui l'aspecte del Mercedes CLA, però la seva qualitat de construcció general és millor, i l'experiència és més refinada. Per als conductors entusiastes, aquest últim punt pot ser el que necessiten per a prendre una decisió.El nom d'un cotxe no sols estableix punts de referència. També crea expectatives. Així doncs, qualsevol cosa que s'anomeni "Gran Coupé" hauria de ser grandiós en algun sentit.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida