Proves cotxes

Provem el Dacia Sandero Stepway ECO-G

La renovació del cotxe més venut arriba amb millor disseny, comfort i sense motoritzacions dièsel

| 13/06/2021 a les 16:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, Dacia, stepway, sandero, lgp, glp
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 | Ferran Rosàs
Quan parlem de mites sobre rodes, normalment ens remuntem a noms de vehicles dels anys vuitanta i fins i tot dels anys setanta que han perdurat mentre han evolucionat de generació en generació. Habitualment parlem d'utilitaris amb grans xifres de vendes al llarg de la història, com el Volkswagen Golf, l'Opel Corsa o el Ford Fiesta, entre d'altres.

Segons la meva opinió, el protagonista d'avui, tot i haver nascut l'any 2007, és ja un dels mites de les nostres carreteres. Parlem del Dacia Sandero, conegut ja per tothom, és el cotxe assequible per excel·lència. El més venut a Espanya durant el 2020 i curiosament, la tria tant de joves novells com de jubilats.
 

Dacia Sandero Stepway 2021 Foto: Ferran Rosàs


Després d'estirar l'èxit de la segona generació del compacte, el fabricant romanès Dacia ha aconseguit desenvolupar un projecte deixant endarrere les antigues plataformes de Renault. Representa la renovació més gran des que els va adquirir la multinacional del rombe. La tercera generació del Dacia Sandero (i Sandero Stepway) estrena la variant més accessible de la plataforma CMF-B del grup Renault-Nissan (també present en el Dacia Logan).
 

Dacia Sandero Stepway 2021 Foto: Ferran Rosàs


El resultat és un vehicle amb un disseny molt més treballat. Abans un Dacia semblava un cotxe antic amb fars i acabats contemporanis. Ara els dissenyadors romanesos han pogut crear un cotxe amb caràcter, i que entra bé pels ulls. Hi podem entreveure formes del Renault Clio V i del Captur II, models de 2019.
 

Dacia Sandero Stepway 2021 Foto: Ferran Rosàs


La meva gran sorpresa, i d'aquí que el pugui considerar ja un mite, és que circulant amb un Dacia, he fet girar caps de la gent, he vist com l'assenyalaven, i en aparcaments o gasolineres m'han preguntat: "que tal el nou Dacia?". Això amb un Golf, un Corsa o un Fiesta, no m'ha passat.

Aprofitant la pregunta del típic ciutadà, i un cop repassat el nou esquelet, ataquem la pregunta "que tal el nou Dacia?".

Hem provat el Sandero Stepway Comfort TCe 1.0 74 kW (100CV) ECO-G. Anem pas per pas, desgranant la informació. La versió Stepway eleva el cotxe 4 centímetres mitjançant uns neumàtics amb més perfil i suspensió més elevada. També introdueix elements estètics "muntanyencs": barres al sostre, els para-xocs, la reixa frontal i vinils negres a la part inferior de les portes.
 

Dacia Sandero Stepway 2021 Foto: Ferran Rosàs


A la versió Comfort, a més, és on trobarem més equipament, com la pantalla multimèdia de 8 polzades, sensor d'aparcament posteriors, retrovisors elèctrics i la possibilitat d'agafar (a preus que trobo econòmics) extres interessants, com el detector d'angle mort, l'ajuda a l'aparcament completa amb càmera o climatitzador automàtic.
 

Dacia Sandero Stepway 2021 Foto: Ferran Rosàs


I finalment trobem 3 alternatives a la motorització. El motor 1.0 de benzina de 90 cavalls (automàtic o manual) i l'ECO-G que atorga 100 cavalls i pot funcionar amb gas liquat.
 

Dacia Sandero Stepway 2021 Foto: Ferran Rosàs


Desapareixen les motoritzacions dièsel en favor del gas GLP. Teòricament, el preu per quilòmetre és molt similar al que obteníem fins ara amb el dièsel, però circular amb gasolina ens sortirà car, ja que el consum augmenta considerablement i la potència queda reduïda en 10 CV. La part positiva, a part de l'etiqueta ECO i el cost per quilòmetre, és l'autonomia màxima del cotxe. Amb el dipòsit de 50 litres de benzina ple i el de gas de 22,6 kg (que ocupa l'espai de la roda de recanvi) també ple, podem arribar a fer 1200 quilòmetres sense aturar-se, cosa que amb les millores interiors i de confort que ha rebut el cotxe, no se'ns farà pesat.
 

Dacia Sandero Stepway 2021 Foto: Ferran Rosàs


Al volant del Stepway cal entendre que el comprador no busca ni esportivitat, ni marcar el millor temps de cap tram cronometrat. Es busca confort, suavitat i que les coses siguin ben fàcils, i crec que costa trobar cotxes que satisfacin a la perfecció les necessitats dels propietaris, però el Dacia Sandero fa de manera excel·lent tot el que se li pressuposa. Fent revolts a ritme animat es mostra tou en bascular, però tot i això, se'm va escapar algun somriure conduint-lo, perquè és lleuger i divertit. I a ciutat sorprèn gratament l'angle de gir, que permet una molt bona maniobrabilitat.

A dins l'espai és prou còmode per viatjar 4 persones i suportable amb 5. Amb espai més similar a un Ibiza o un Polo, que al Renault Clio. Al maleter hi caben 328 litres, 12 menys que a un Clio, però 25 més que a un Ford Fiesta. Així doncs es troba immers enmig de la competència del segment B.
 

Dacia Sandero Stepway 2021 Foto: Ferran Rosàs

 

Dacia Sandero Stepway 2021 Foto: Ferran Rosàs


Amb la carrosseria Stepway, l'acabat Comfort i el motor híbrid de GLP, el Dacia Sandero us costarà 13.242 euros, val més que l'anterior, però penso que la xifra és encara seductora, sent la combinació més cara de tota la gamma Sandero.
 

Ja ho deia en James May, presentador de Top Gear i The Grand Tour, que el Dacia Sandero era el seu cotxe preferit, en vers tots els esportius que la seva feina li permetia gaudir. Cal analitzar el mercat, les necessitats dels compradors i la realitat de la gent, per entendre com un Dacia pot ser un cotxe que frega la perfecció. I és que actualment els fabricants inventen cotxes que necessiten una gran quantitat de màrqueting, posicionament i estratègies per poder vendre. Doncs sembla que per ser el cotxe més venut a Espanya només cal fer l'automòbil que la gent necessita.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida