Proves Motos

Provem la Husqvarna Svartpilen 125 : un motor petit amb una gran personalitat

Una moto per a fer les delícies de tots els aficionats amb carnet B/A1 que busquen diferenciar-se de la resta, tant per imatge com per qualitat

| 30/05/2021 a les 20:08h
Arxivat a: Proves Motos, Husqvarna, Svartpilen, 125cc, Proves Motos
Imatge il·lustrativa
Si cerques , la que potser és, la teva primera moto i t'agradaria que destaqués entre les altres. Aquesta sens dubte pot ser la moto que busques ... La Husqvarna Svartpilen 125. Una moto accessible als posseïdors de l'A1 i als convalidats del B que replica el disseny minimalista i amb forta personalitat de les seves germanes grans la Svartpilen 401 i 701.

A més de la seva aposta per un disseny realment únic en el seu gènere, la Husky SvartPilen 125 t'ofereix un altre valor segur, la seva base mecànica, i el bastidor, manllevada de la KTM Duke 125 una de les reines del seu segment per prestacions i comportament.

Utilitza el mateix motor monocilíndric Euro5, un modern motor refrigerat per aigua amb injecció Bosch d'última generació, Doble arbre de lleves al capdavant amb quatre vàlvules i una caixa del canvi de 6 velocitats de relació tancada, també munta una gran massa en el volant d'inèrcia per a evitar que les revolucions caiguin excessivament en canviar de marxa, amb el motor adaptant-se suaument a la següent relació.
 

Husqvarna Svartpilen 125 Foto: F.Boada


Eroga 15 Cv i 12 Nm de parell màxim i és un motor que se sent còmode girant ràpid, amés el canvi és molt precís i suau igual que la maneta d'embragatge.

El xassís d'acer d'entramat multitubular també es manlleva de la Duke 125. El Xassís és lleuger i robust, de fet suporta les tensions de la seva germana la 400 perquè és exactament el mateix.

El sub xassís del darrere es caragola al bastidor principal en lloc d'estar unit per soldadura. Sobre ell s'estén un seient realment escarit que sura sobre la roda posterior.

Els components també són del millor en la seva categoria, muntant unes suspensions WP Apex. Equipa una Forqueta invertida de cartutx obert amb barres de 43 mil·límetres de diàmetre i darrere un amortidor ancorat directament al basculant mitjançant un sistema progressiu. Tenen un recorregut de 142 mil·límetres en tots dos eixos. Funciona a les mil meravelles tot i que podria ser un mica més toveta i confortable.
 

Husqvarna Svartpilen 125 Foto: F.Boada


La frenada s'assegura amb un disc de 320 mm amb pinces radials Bybre de quatre pistons. Una barbaritat pensant en el fet de que estem parlant d'una petita 125. U Darrere tenim un monodisc de 230 mm amb una pinça monopistó i per descomptat comptem amb un ABS Bosch de 2 canals 10.1

Les llandes de ràdis de 17 polzades munten uns Pirelli Scorpion Ral·li STR molt atractius a la vista i que contribueixen decisivament a configurar la forta personalitat de la SvartPilen.

La Svartpilen 125 porta un manillar alt d'estil scrambler que, combinat amb el seient a 835 mm del terra, ofereix una posició de conducció generosa, amb una postura força dreta, la qual cosa converteix a la petita Husqvarna en una eina ideal per a fluir entre el trànsit de la ciutat. Aquesta postura també proporciona molta confiança i una sensació dominant, de control, quan surts a fer revolts a la carretera.

Si veient les Suspensions Wp Apex, els Pirelli sorpion ral·li, el manillar muntat sobre platines elevadores i la seva pinta Scrambler t'havies fet il·lusions d'escapades offroad. Lamentem comunicar-te que no són gaire del seu gust.

La conducció dempeus no és gens còmode, el manillar contínua quedant massa baix, el taratge de suspensions és més aviat dur i com se t'ocorri tocar el fre davanter pots sortir per orelles. Pots fer-ho, evidentment, pero a ritmes molt tranquils. Aquesta Svartpilen se sent cómode a la ciutat i a la carretera.
 

Husqvarna Svartpilen 125 Foto: F.Boada


Voluntariosa, juganera i fàcil de conduir per als principiants, on la petita Husky falla és en el seu estret seient, que es bastant dur i pot portar a un darrere entumit. Així i tot, no és un problema en una sortida curta.

Sobre el distintiu far davanter, una altra peça de disseny, trobem un mínim panell de control, compta amb la informació bàsica, testimoni de punt mort, marxa engranada, autonomia restant i una gran llum vermella en la part superior que parpelleja quan arribes a les 8.000 rpm.

Sobre el dipòsit de 9,5 litres, hi ha un pràctic portaequipatges amb punts d'ancoratge per a una bossa sobre el dipòsit.

Ja veieu quina imatge tan espectacular que té, t'agradarà o no, però és innegable que destil·la qualitat per tots els seus porus. L'únic detall que desmereix la cuidadisima imatge de la SvartPilen 125 és el porta matricula posterior. Però dins el configurador de la moto hem descobert que entre les "PowerParts" disponibles per a ella aquesta un porta matricula directament ancorat sota el seient que ens sembla molt més ben rematat.

Continuant jugant el configurador també hem trobat, entre d'altres molts elements ... Un seient "ergo" per al pilot i acompanyant que decidim muntar, una petita cúpula davantera, la bossa sobre depòsit, uns discos de fre Wave més atractius i per a rematar-ho un espectacular silenciós Akrapovik slip-on. Així sí que és única de veritat.
 

Husqvarna Svartpilen 125 Foto: Husqvarna


Si bé el preu de sortida de la SvartPilen és de 4.949 Euros. Amb tots els accessoris muntats puja per sobre dels 6.600 Euros. I és que, l'originalitat, els components de primera i la naturalesa premium de la moto cal pagar-los ...

Si vols ser vist i gaudir d'una espectacular 125 amb components i motor de primera. La SvartPilen pot ser la teva moto ideal.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació | F.Boada
Consells perquè els viatges llargs en el cotxe siguin segurs i agradables
Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar | Porsche
Gairebé quaranta anys després, i encara que Porsche ara té una família completa de SUV, el Porsche 911 Dakar ens continua fent sommiar en aventures africanes.
Eicma 2022. Fira Internacional de la Moto de Milà
Eicma 2022. Fira Internacional de la Moto de Milà | Eicma
Ferran Boada
De la nostra visita a la Fira Internacional de la Moto de Milà, hem fet aquesta tria amb les novetats més destacades. Hi ha una moto catalana entre les deu.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum