Novetats Cotxes

El Nou KONA N serà el primer SUV a unir-se a la família N de Hyundai

El 'hot SUV' oferirà la diversió al volant dels models N de Hyundai amb la versatilitat d'un SUV

| 28/04/2021 a les 18:07h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Esportiu, SUV, Kona N, Hyundai Kona
El KONA N incorpora diverses funcions de conducció d'alt rendiment exclusives dels models N de Hyundai
El KONA N incorpora diverses funcions de conducció d'alt rendiment exclusives dels models N de Hyundai | Hyundai
Hyundai Motor ha donat a conèixer el Nou KONA N, un SUV urbà d'altes prestacions que combina un espectacular rendiment amb una conducció equilibrada per al dia a dia. És el primer SUV que s'incorpora a la marca N i es distingeix per la seva carrosseria tipus SUV i per les potents característiques de conducció específiques de la línia N. Arriba al mercat per jugar a la lliga del BMW X2 M35iCUPRA Ateca o el CUPRA Formentor.

Diverses característiques inspirades en la competició contribueixen a proporcionar una experiència de conducció dinàmica en totes les condicions. Això inclou llandes lleugeres forjades de 19 polzades, seients esportius especials i una banda sonora altament emocional. La transmissió de doble embragatge de 8 velocitats (N DCT) proporciona un caràcter encara més esportiu i d'altes prestacions.
 

Hyundai Kona N Foto: Hyundai


Per a remarcar la filosofia de producte N amb els seus tres pilars principals (devorador de corbes, cotxe esportiu per al dia a dia i capacitat per a circuit), el Nou KONA N disposa d'una sèrie de funcionalitats d'alt rendiment: el diferencial electrònic de lliscament limitat (e-LSD) i les diverses maneres del control electrònic d'estabilitat (ESC) han estat optimitzats per a millorar el pas per corba.

Els diferents modes del control de tracció garanteix que es pugui ajustar el nivell de tracció en funció de les condicions de la carretera, mentre que el sistema N Grin Control ofereix cinc modes de conducció en tots els models N (Eco, Normal, Sport, N i Custom), que contribueixen al seu caràcter d'esportiu per al dia a dia. Finalment, funcions com el Launch Control o el Creep Off garanteixen una total capacitat en circuit.

El disseny del KONA N aporta una poderosa presència en la carretera. Combina el disseny modern del Nou KONA amb el llenguatge atrevit i dinàmic dels models de la línia N. Amb una longitud de 4.215 mm, una amplària de 1.800 mm i una altura de 1.565 mm, el KONA N és 10 mm més llarg que el nou KONA i igual que el nou KONA amb acabat esportiu N Line.
 

Hyundai Kona N Foto: Hyundai


Amb 2.600 mm, la distància entre eixos roman igual que la del model base. Un espai d'emmagatzematge de 361 litres permet realitzar infinitat d'activitats a l'aire lliure. Les llandes lleugeres forjades de 19 polzades, dissenyades per a reduir al màxim el seu pes i incrementar la seva resistència, aporten una gran presència i un aspecte molt esportiu.

El disseny exterior combina elements estètics discrets amb detalls en vermell exclusius de la línia N. La combinació de revestiments del color de la carrosseria i unes llandes de 19 polzades confereixen al KONA N una presència més ample. Els passos de roda del color de la carrosseria, per part seva, emfatitzen el gran volum de la musculosa carrosseria del B-SUV.

L'exclusiu disseny de la graella davantera, amb un patró de malla específic, el logotip N integrat i l'agressiva signatura lumínica del Nou KONA completen el poderós aspecte frontal del cotxe. En el lateral, la silueta esportiva del Nou KONA N es veu accentuada per una baixa postura de conducció.

En la part posterior destaca un gran spoiler de doble ala, que afina l'equilibri aerodinàmic per a aconseguir la màxima estabilitat. També destaca la icònica tercera llum de fre triangular. Una destacada línia en color vermell i dos grans silenciadors emfatitzen encara més l'esperit d'alt rendiment.
 

Hyundai Kona N Foto: Hyundai


A l'interior, el Nou KONA N ofereix un aspecte orientat a les altes prestacions i un tacte de conducció d'alt rendiment. Està equipat amb materials d'alta qualitat i pedals metàl·lics. Una característica que destaca en l'habitacle és el volant esportiu exclusiu de la línia N, que presenta un disseny optimitzat per a un agarri perfecte i una adequada disposició dels botons per a garantir una conducció dinàmica. Dos botons N personalitzables en el volant permeten assignar qualsevol mena de preajust segons les necessitats individuals de cada conductor per a facilitar encara més el maneig.

El Nou KONA N està disponible amb un exclusiu paquet de color N que destaca per un interior completament negre amb seients esportius tipus bucket de tela, cuir o davant amb pronunciats reforços laterals per a proporcionar un excel·lent agarri lateral.

El Nou KONA N avança amb energia gràcies a un motor 2.0 T-GDI turbo alimentat amb una potència de 280 CV i un parell màxim de 392 Nm. El lliurament de potència plana proporciona més parell i potència a mitjà i alt règim de revolucions. La quantitat més gran de parell aprofita encara més el potencial del motor en situacions diàries de conducció. Les noves característiques del motor també milloren l'acceleració en els rangs mitjà i alt de revolucions i proporcionen un rendiment elevat i constant, fins i tot en una gran varietat de condicions de temperatura exterior.

El Nou KONA N està disponible amb la caixa del canvi N DCT, una transmissió de 8 velocitats de tipus humit amb dos embragatges separats per a una millor acceleració i un canvi més ràpid.
 

Hyundai Kona N Foto: Hyundai


La tecnologia N DCT de Hyundai es va oferir per primera vegada en el VELOSTER N, model disponible a Amèrica del Nord i Corea, i va arribar al nou i30 N com a resultat dels valuosos comentaris de la comunitat N de Hyundai. En el cas del Nou KONA N, Hyundai ha especificat totes les unitats amb la transmissió N DCT.

La N DCT habilita tres funcions exclusives d'alt rendiment que amb tota seguretat dibuixaran un somriure en el rostre del conductor: N Power Shift, N Grin Shift i N Track Sense Shift. Aquestes funcions milloren les capacitats del cotxe mitjançant una específica gestió lògica dels canvis. El Nou KONA N introdueix la marca N en la gamma SUV sense posar en risc ni el plaer de conduir ni les prestacions.

El "hot SUV" inclou una sèrie de funcions específiques de la línia N que ja han estat introduïdes amb anterioritat en altres models N. El KONA N és, a més, el primer vehicle d'altes prestacions de Hyundai equipat amb un Head-Up Display (HUD) d'altes prestacions. Quan s'activa en manera Sport o N, mostra informació com les revolucions, la velocitat o l'indicador de canvi.

El sistema N Grin Control ofereix als clients un alt nivell de personalització gràcies a les seves cinc maneres de conducció diferents: Eco, Normal, Sport, N i Custom. Aquests modes de conducció canvien el caràcter del Nou KONA N ajustant i optimitzant els paràmetres de funcionament del motor, el control electrònic d'estabilitat, el so de l'escapament i la direcció per a adaptar el comportament del vehicle a una gran varietat de condicions de conducció.
 

Hyundai Kona N Foto: Hyundai


En el mode Custom, el conductor pot seleccionar els ajustos d'altres modes (Normal, Sport i Sport+) per a adaptar-los a les seves preferències de conducció i a les condicions de la carretera. Els botons N situats en el volant del Nou KONA N permeten assignar amb flexibilitat qualsevol tipus de preajust segons les necessitats individuals de cada conductor.

Igual que altres models N de Hyundai, el Nou KONA N està equipat amb el sistema Launch Control, que ajuda al cotxe a arrencar a tota velocitat en sec des d'aturat com un pilot de carreres professional. Ho aconsegueix controlant el parell motor en l'arrencada.

A més de les seves anunciades capacitats en circuit, el Nou KONA N també vol demostrar que és un veritable tot camí. Una àmplia llista de característiques de conducció i maneig ofereixen autèntiques habilitats SUV. Equipat amb uns pneumàtics d'alt rendiment Pirelli P-Zero 235/40R19, especialment desenvolupats per a oferir el màxim agarri i muntats en unes llandes lleugeres forjades de 19 polzades, el "hot SUV" ofereix un excel·lent rendiment en una gran varietat de superfícies.

S'ha afegit un sistema de frens d'alt rendiment que proporciona estabilitat en condicions de conducció canviants per a augmentar la seguretat. Els frens de disc davanters i postriors de major grandària reben aire addicional a través de les ampliades preses d'aire situades a banda i banda del para cops davanter per a millorar la capacitat de refrigeració. L'aplicació de materials d'alta fricció en les pinces, una guia de braç inferior i un escut tèrmic maximitzen el rendiment dels frens gràcies a una millor refrigeració i una gran capacitat de resistència a la calor.

La seguretat passiva augmenta gràcies a la major rigidesa de la carrosseria del Nou KONA N. Els punts de soldadura addicionals, l'estructura millorada en forma d'anell i l'esquelet reforçat protegeixen els passatgers en cas de col·lisió. A més, la rigidesa de la carrosseria del Nou KONA N també minimitza el balanceig durant les maniobres.

El Nou KONA N està equipat amb una suspensió controlada electrònicament (ECS) per a gestionar la força d'amortiment, la qual cosa millora encara més el maneig i l'estabilitat. El conductor pot influir en la rigidesa de la suspensió amb només prémer un botó per a optimitzar la resposta del vehicle en diferents situacions de conducció, sigui en carretera sigui en circuit.

Prement el botó selector dels modes de conducció, el conductor pot seleccionar entre quatre modes de tracció diferents per a millorar la conducció : El mode Neu, mode Neu Profunda, mode Fangi mode Sorra. Aquests modes de tracció es poden activar entre 0 i 60 km/h.




Per part seva, el diferencial N Corner Carving del Nou KONA N, un diferencial de lliscament limitat controlat electrònicament (e-LSD), proporciona un excel·lent rendiment en les corbes. Aquesta funció permet que les rodes girin a diferents velocitats aplicant diferents quantitats de parell, depenent de la transferència de càrrega de la roda interior a l'exterior de l'eix davanter. Això redueix el lliscament de les rodes en condicions específiques i minimitza el subviratge en les corbes. El diferencial N Corner Carving també permet als conductors prendre les corbes a major velocitat, fent que el Nou KONA N sigui encara més divertit de conduir.

Igual que el model convencional, el Nou KONA N està disponible amb un ampli equipament de seguretat activa i confort Hyundai SmartSense per a una major tranquil·litat. Aquest és un aspecte important del pilar que sosté el concepte de cotxe esportiu per al dia a dia del KONA N, ja que fa que el model sigui més segur i còmode en les situacions diàries de conducció. Sistemes com l'alerta de seient posterior i l'advertiment de sortida segura contribueixen específicament a la protecció de tots els ocupants.

L'equipament tecnològic i de connectivitat del Nou KONA N té com a objectiu millorar totes les experiències de conducció. El Head-Up Display (HUD) d'alt rendiment projecta informació del vehicle en una pantalla transparent. Permet al conductor obtenir informació rellevant sobre la navegació, la seguretat i la conducció mentre manté els ulls fixos en la carretera. Es pot activar i desactivar amb un botó situat en el quadre de comandament.

El Nou KONA N disposa, a més, d'una instrumentació digital N de 10,25 polzades amb un disseny esportiu i una pantalla tàctil AVN de 10,25 polzades. Un sistema de dades de conducció d'alt rendiment supervisa i millora les habilitats de conducció en circuit. Aquesta funció guarda i mostra dades com la potència, el parell i el treball del turbo durant la conducció en circuit a través de la pantalla tàctil AVN. El sistema també inclou un cronòmetre de voltes i d'acceleració. Quan es condueix en manera Sport o N, els gràfics N també es mostren en el Head-Up Display.

Apple CarPlay, Android Auto i els serveis de cotxe connectat Bluelink® fan que l'experiència de conducció diària, fins i tot en un vehicle d'altes prestacions, sigui més còmoda. El Nou KONA N també està equipat amb funcions addicionals de reconeixement de veu. Els conductors poden activar-la i controlar funcions com la climatització, la calefacció de la luneta posterior i dels retrovisors exteriors, així com la calefacció del volant mitjançant una simple ordre de veu.

El Nou KONA N es beneficia de la completa garantia de cinc anys sense límit de quilometratge de Hyundai.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
El SEAT León estrena una mecànica híbrida endollable de 204 CV en les seves dues variants de carrosseria i pot gaudir de l' Etiqueta Zero de la DGT. Un bon argument que suma a les seves qualitats i habilitats de sempre.
Subaru Solterra EV. El nou Suv 100% elèctic de Subaru
Subaru Solterra EV. El nou Suv 100% elèctic de Subaru | SUBARU
El Solterra està basat en la plataforma global e-SUBARU dedicada a vehicles totalment elèctrics i desenvolupada conjuntament amb Toyota
El Mazda MX-30  és un interessant exercici de sentit comú
El Mazda MX-30 és un interessant exercici de sentit comú | F.Boada
Ferran Boada
El Mazda MX-30 és un d'aquests curiosos conceptes difícils d'encasellar: no encaixa realment en cap de les categories de cotxes de les quals estem acostumats a parlar.
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
El SEAT León estrena una mecànica híbrida endollable de 204 CV en les seves dues variants de carrosseria i pot gaudir de l' Etiqueta Zero de la DGT. Un bon argument que suma a les seves qualitats i habilitats de sempre.
El Mazda MX-30  és un interessant exercici de sentit comú
El Mazda MX-30 és un interessant exercici de sentit comú | F.Boada
Ferran Boada
El Mazda MX-30 és un d'aquests curiosos conceptes difícils d'encasellar: no encaixa realment en cap de les categories de cotxes de les quals estem acostumats a parlar.
Toyota Yaris Hybrid 120H Active Tech
Toyota Yaris Hybrid 120H Active Tech | F.Boada
Ferran Boada
El nou Yaris ja només pot ser híbrid i va millor que mai. Afegint un equipament de molt ampli, una imatge esportiva i una dinàmica de conducció millor que mai abans.