Proves Motos

Provem la Ducati SuperSport 950S : la nova esportiva de Ducati per al dia a dia

Una moto per al món real que combina la practicitat amb quelcom més que un toc esportiu, a més d'un aspecte increïble

| 24/04/2021 a les 18:04h
Arxivat a: Proves Motos, Proves Motos, Motos esportives, SuperSport 950S, Ducati
Ducati SuperSport 950S
Ducati SuperSport 950S | F.Boada
El 2017, Ducati va prsentar la SuperSport 950. Una moto, que utilitzant el mateix motor bicilíndric en L de 937cc, que pot trobar-se en altres models de la gamma, oferia una alternativa assenyada i més suau a aquells amants incondicionals de l'estil Ducati, enamorats de la Panigale, però que racionalment buscaven una moto una mica més terrenal. Una atractiva moto esportiva que no destrossés el nostre balanç bancari, però que continués sent una moto identificable a primer cop d'ull com una Ducati de raça.

Una moto amb la qual poder deixar-te els protectors de genoll pel circuit, però alhora una esportiva domable en carretera, suficient còmode per a sumar quilòmetres sense parar en ruta, com vam fer nosaltres el 2017 en la MotoVolta Catalunya completant 917 quilòmetres d'una tacada, i també capaç de portar-te cada dia a la feina, i tot això, mentre et fa sentir especial cada vegada que obres la porta del garatge.
 

Ducati SuperSport 950S Foto: F.Boada


Per a aquest 2021 els de Borgo Panigale han mantingut la base d'una recepta més que  provada. A més de fer que la SuperSport compleixi amb la norma Euro-5 sense perdre cap de les prestacions del motor, els mags del disseny italià han afegit encara més estil gràcies als nous carenats , amb aquestes evidents brànquies de tauró dissenyades pel Ducati Style Center que donen a la moto més esportivitat, dinamisme, fluïdesa en les formes i una semblança forta i decisiva a la Panigale V4, juntament amb el far full-LED equipat amb DRL.

La SuperSport 950 està impulsada pel bicilíndric Ducati Testastretta a 11 ° de 937 cc i equipada amb controls electrònics basats en la informació de la plataforma inercial de 6 eixos de Bosch, capaç de detectar instantàniament el balanceig i els angles d'inclinació de la moto en l'espai.
 

Ducati SuperSport 950S Foto: F.Boada


La potència màxima és de 110 CV a 9.000 girs, amb un parell màxim de 93 Newtons metre a 6.500 voltes, també hi haurà una versió de 35 kW disponible per als titulars del carnet A2). A fi d'adaptar-la l'Euro 5 Ducati ha revisat la fuita i l'alimentació, la qual cosa no ha estat el treball més difícil del món perquè el motor és compartit amb la Hypermotard 950 i la Multistrada 950, models que ja compleixen la norma Euro-5.

El bicilíndric en L de la SuperSport 950 ha estat dissenyat per a atreure els pilots més joves o menys experimentats que poden sentir-se intimidats per la brutalitat de la Panigale, el motor és molt utilitzable en baixos produint el 80% del seu parell motor a només 3500 revolucions, i resulta molt fàcil dosar la seva embranzida des d'aquí, essent molt progressiu, entre les 4.500 i les 8.000 voltes , ajustant sempre la càrrega del motor amb el seu eficaç canvi quick-Shifter, una màquina perfecta per a una conducció ràpida i fluida en carretera i amb la qual sents que la teva envies sobre la moto en tot moment, ja que no et desborda.
 

Ducati SuperSport 950S Foto: F.Boada


El motor té aquella embranzida justa per a divertir-te de valent sense sofrir més del necessari i d'aquest lliurament de potència tan particular que et convida a "ducatejar", el xassís és brillant i a més disposes d'un confort de marxa que et permet gaudir de tot això milles i milles sense esgotar-te.

Com és habitual en Ducati, les ajudes al conductor són excel·lents i suposen un gran pas endavant respecte al model anterior, a més de ser perfectes per als conductors nous i inexperts. L'ABS i el Control de tracció en les corbes són com conduir amb un expert pilot de passatger, guiant-te i mantenint-te segur i evitant que facis una cosa indeguda.

La nova IMU de 6 eixos està vinculada a les ajudes al pilot "EVO", a l'ABS de corbes de Bosch, al Ducati Traction Control (DTC), al Ducati Wheelie Control (DWC) i fins i tot al Ducati Quickshift up/down (DQS). Els paràmetres d'aquestes ajudes al pilot estan vinculats a les tres maneres de conducció, Sport, Touring i Urban.
 

Ducati SuperSport 950S Foto: F.Boada


A part de la preconfiguració de les ajudes al conductor, cada mode de conducció té un caràcter específic establert pel ride by wire. La manera Sport lliura tota la potència i una configuració esportiva, Touring tota la potència i un accelerador "de carretera", i l'Urban limita la potència a 75 cavalls i una configuració segura/suau. Òbviament, pots jugar amb les maneres i personalitzar la teva pròpia configuració.

La SuperSport 950 també es basa en l'última evolució del bastidor enreixat de Ducati, que utilitza el motor com a element de càrrega, combinat amb un elegant basculant d'alumini d'un sol costat. Per a aquesta prova Ducati ha posat a la nostra disposició una SuperSport 950 en versió S, amb un preu de 15.790 euros, enfront dels 13.990 euros del model estàndard.

La diferència clau entre la versió estàndard i la S és la suspensió, que ara s'engalana amb unitats Öhlins totalment ajustables en la S amb forquetes de major diàmetre de 48 mil·límetres en lloc de forquetes Marzocchi totalment ajustables de 43 mm i amb un momo-amortidor també Öhlins, en lloc del Sachs de la versió estàndard, també totalment ajustable en la suspensió posterior.
 

Ducati SuperSport 950S Foto: F.Boada


Els frens radials Brembo es mantenen com els del model anterior, la qual cosa no és dolent, ja que són de primera qualitat i més que suficients per a la carretera i la pista. Equipa Un Doble disc 320 de mil·límetres amb pinça radial 4 pistons Brembo M4-32, davant i un monodisc de 245 mm mossegat per una pinça de pistó simple. Recordeu que disposem de l'assistència d'un ABS amb funció de corbes.

La 950 SuperSport és una esportiva amb la qual no patiràs amb la posició de conducció. El seient que aquesta a 810 mm del terra ha augmentat el confort del seu disseny i de la seva duresa. Els semi manillars estan col·locats per sobre de les tiges i els estreps van bastant baixos i no estan massa enrere.

Una posició amb un compromís més clar cap a la carretera que cap al circuit. Sorprèn amb el compacte que és la moto que l'ergonomia és relativament espaiosa fins i tot per al meu metre vuitanta. Per cert, un detall que no renuncia al seu vessant SportTouring, és que la cúpula es regula manualment en dues posicions i és 50 mm més alta que l'anterior, amb el que, malgrat no ser molt ampla per a no trencar l'estètica, protegeix més que en la versió anterior.
 

Ducati SuperSport 950S Foto: F.Boada


Amb 210 quilos amb el seu dipòsit de 16 litres, no és una moto especialment pesada, amb el que la mourem amb relativa facilitat en les maniobres en aturat, només limitats pel seu radi de gir.

La nova pantalla TFT a color de 4,3 polzades mostra la informació de manera clara i ordenada, l'atractiu visual una vegada a bord és alt. La forma en la qual la carrosseria es llisca per sota dels rellotges, l'accionament precís dels botons, els menus relativament fàcils de navegar... tot contribueix a crear un lloc de conducció sofisticat.

La dualitat d'ús que et permet la SuperSport 950 també es reflecteix en els accessoris que la marca ofereix per a ella. Si ets dels que entrera a pista, hi ha un sistema d'escapament de competició complet opcional que afegeix un 2% més de potència i un 9% més de parell motor i redueix el pes en 4,6 kg. En canvi si tens clar que la gaudiràs fent ruta, Ducati t'ofereix també unes maletes rígides integrades, també hi ha pantalles opcionals i punys calefactats, que poden adquirir-se com a paquet touring.

La SuperSport 950 ha augmentat el seu atractiu, ara és una moto impressionant amb una imatge fortament emparentada amb la Panigale, amb un disseny funcional que inclou noves llueixes LED DRL i una carrosseria intel·ligent que allunya la calor del motor del pilot. Una moto molt versàtil amb la que gaudir de valent en ruta, a la pista o mentre vas a la feina. Una moto carregada d'ajudes a la conducció però que no per ni una mica de l'essencia d'autenticitat que hom espera sempre d'una Ducati.

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
El SEAT León estrena una mecànica híbrida endollable de 204 CV en les seves dues variants de carrosseria i pot gaudir de l' Etiqueta Zero de la DGT. Un bon argument que suma a les seves qualitats i habilitats de sempre.
Subaru Solterra EV. El nou Suv 100% elèctic de Subaru
Subaru Solterra EV. El nou Suv 100% elèctic de Subaru | SUBARU
El Solterra està basat en la plataforma global e-SUBARU dedicada a vehicles totalment elèctrics i desenvolupada conjuntament amb Toyota
El Mazda MX-30  és un interessant exercici de sentit comú
El Mazda MX-30 és un interessant exercici de sentit comú | F.Boada
Ferran Boada
El Mazda MX-30 és un d'aquests curiosos conceptes difícils d'encasellar: no encaixa realment en cap de les categories de cotxes de les quals estem acostumats a parlar.
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
El SEAT León estrena una mecànica híbrida endollable de 204 CV en les seves dues variants de carrosseria i pot gaudir de l' Etiqueta Zero de la DGT. Un bon argument que suma a les seves qualitats i habilitats de sempre.
El Mazda MX-30  és un interessant exercici de sentit comú
El Mazda MX-30 és un interessant exercici de sentit comú | F.Boada
Ferran Boada
El Mazda MX-30 és un d'aquests curiosos conceptes difícils d'encasellar: no encaixa realment en cap de les categories de cotxes de les quals estem acostumats a parlar.
Toyota Yaris Hybrid 120H Active Tech
Toyota Yaris Hybrid 120H Active Tech | F.Boada
Ferran Boada
El nou Yaris ja només pot ser híbrid i va millor que mai. Afegint un equipament de molt ampli, una imatge esportiva i una dinàmica de conducció millor que mai abans.