Proves cotxes

Provem el Ford Focus Active X 1.0 EcoBoost MHEV 155 CV

Una alternativa als SUV, més barat i suficient per la majoria d'usuaris. Ara amb etiqueta ECO.

| 21/03/2021 a les 12:57h
Arxivat a: Proves Cotxes, ford, focus, Active, Focus
Ford Focus Active X
Ford Focus Active X | Ferran Rosàs
El cotxe que analitzarem avui és un dels reis del segment C, però en aquest cas vestit de l'acabat més proper a l'aventura. És el Ford Focus, en la seva quarta generació i amb la versió Active X. És un dels cotxes més atractius pels compradors en aquest segment i encara aguanta l'envestida dels nous models alemanys, francesos i japonesos que presenten els seus rivals.
 

Ford Focus Active X Foto: Ferran Rosàs


Per la seva estètica: el Focus ha rebut un redisseny total i s'ha posat al capdavant pel que fa a disseny. No té res a veure amb l'anterior model, que tenia un aspecte molt previsible i genèric. Les línies que travessen la carrosseria pel lateral, els pilots davanters i posteriors, les llandes i els acabats dels para-xocs el converteixen en un dels compactes més atractius del mercat. Depenent de l'acabat, el cotxe pot canviar radicalment. El meu preferit és el ST Line, tot i que l'elegància que confereix l'acabat Vignale, serà l'argument de compra dels que el busquin més seriós. L'Active va enfocat als compradors que vulguin entrar en algun camí que embruti els baixos del cotxe, sense entrar a jugar a la lliga SUV, on es perd aerodinàmica, dinamisme, estètica i diners (ja que solen venir acompanyats d'un increment important de preu). Tot i no ser un SUV, la suspensió és més elevada que als altres acabats del Focus.
 

Ford Focus Active X Foto: Ferran Rosàs


Un cop dins s'aprecia molt la feina feta des de Ford per portar al Focus a un nou nivell. La neteja de botons és considerable. Els anteriors models de Ford eren caracteritzats per un desordre increïble de botons que mai eren on se suposava que havien de ser. Ara, amb la nova pantalla que presideix l'interior del cotxe, l'única cosa que queda fora del control tàctil és el climatitzador, que és on toca i és fàcil de fer servir. Ford encara aposta per aquest sistema, tot i que altres marques ja han presentat una neteja total de botons i han deixat la feina a una pantalla tàctil gegant i als comandaments per veu.
 

Ford Focus Active X Foto: Ferran Rosàs


Tot i ser un cotxe tradicional en alçada (cal aclarir-ho per culpa de la moda SUV), els seients i comandaments estan disposats de tal manera que no es fa difícil entrar i sortir del cotxe. Les portes de darrere són molt grans i còmodes pels ocupants o per carregar cadiretes o altres elements. L'espai interior tant en cames, com al cap és de primera categoria, capaç de fer-nos adonar que no necessitem un SUV si la nostra excusa és l'espai.
 

Ford Focus Active X Foto: Ferran Rosàs


La queixa que tinc en vers a la vida pràctica és la forma de les portes posteriors. Per culpa de l'estètica, la porta fa una forma estranya a la part del vidre i pot ser incòmode en aparcaments estrets. És més, la marca ofereix uns protectors de porta plàstics que es despleguen en obrir-les (per no colpejar altres cotxes o columnes) i sobresurt més la part del vidre que la part on és el protector.

Si passem a la part posterior del cotxe, l'espai al maleter és de 375 litres. 5 més que a l'Opel Astra, però 5 menys que al Volkswagen Golf o al SEAT Leon. Podem emmagatzemar petits elements als dos forats laterals de l'espai de càrrega i disposem d'alguns ganxos per penjar bosses o altres. Per introduir grans maletes o material pesat, hem de superar l'esglaó que hi ha entre la boca de càrrega i el fons.
 

Ford Focus Active X Foto: Ferran Rosàs


El motor equipat per aquesta unitat és el vell conegut 1.0 EcoBoost. Molt còmode en vehicles automàtics però amb un conjunt una mica brusc amb el canvi de 6 velocitats i un so no gaire plaent, que fa estrany escoltar-lo unit a un cotxe amb disseny dinàmic i de segment C.

En aquest cas, i per obtenir el distintiu ambiental ECO, l'EcoBoost afegeix un sistema de microhibridació que permet regenerar energia i emprar-la en moments concrets afegint potència. És el cas de trepitjar l'accelerador a fons o mantenir el vehicle a velocitat constant. El sistema start/stop també fa que el motor de combustió s'aturi molt de pressa quan frenem el cotxe, ja que el climatitzador i el sistema multimèdia poden funcionar amb l'energia regenerada en les frenades.

El consum és adequat tenint en compte els cavalls i el pes del cotxe, però podíem esperar més reducció del consum en veure l'etiqueta ECO. Ens hem mogut entre els 6,5 i els 7,5 litres cada 100 quilòmetres. El consum homologat en cicle WLTP és de 5,2 litres als 100 quilòmetres, xifra impossible d'aconseguir si fem un ús realista del cotxe amb un cicle mixt.
 

Ford Focus Active X Foto: Ferran Rosàs


Pel que fa a la conducció, el Ford Focus sempre ha estat un dels capdavanters. Aquest model segueix en la línia i permet gaudir al volant. Inclou elements nous que només havíem vist en marques prèmium, com és el cas del head-up display. És un petit panell de plàstic transparent que es desplega darrere el volant i com si es tractés d'un holograma ens mostra la velocitat i l'estat del sistema de direcció o acceleració autònoma (i és que el Ford Focus gairebé es condueix a si mateix). Quan decidim girar nosaltres mateixos, trobem que la direcció és precisa i tenim la suficient informació del que està passant a les rodes (també la podem endurir amb el mode de conducció esportiu). La suspensió aguanta molt bé l'abús que podem donar al cotxe amb la direcció a alta velocitat i ens fa sentir que conduïm un auto molt lleuger, però a la vegada es mostra tova i còmode als obstacles urbans o rústics que podem trobar. Cal entendre que em refereixo a un cotxe utilitari per a tots els públics, sense entrar en la versió ST o la futura RS.

Fins ara el resum és positiu, i com he dit al principi, molt atractiu per una possible compra. Però l'element clau en la competitivitat és el preu. El Ford Focus Active X 1.0 ECOBOOST MHEV 155CV amb canvi manual de 6 marxes, és al mercat a partir de 21.982 € al configurador de Ford. Un preu atractiu i molt combatiu en vers l'allau de SUV que col·lapsen el mercat.

Aquestes són les raons per les quals l'he trobat una de les opcions de compra més interessants que hi ha actualment pel que fa a compactes del segment C. Preu, comoditat, espai i disseny. El Ford Focus Active no ha inventat res de nou, però apropa equipament i equipament que vèiem en marques prèmium als compradors generalistes, que a més busquen el look espectacular que la marca d'origen americà li ha sabut donar.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nou Skoda Octavia
Nou Skoda Octavia | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació de la famosa berlina txeca es desmarca del seu passat.
CUPRA León Hybrid 204 Cv
CUPRA León Hybrid 204 Cv | CUPRA
Se suma a la versió e-HYBRID de 245 CV, totes dues amb etiqueta mediambiental ZERO emissions i disponibles tant en carrosseria de 5 portes, com en el familiar Sportstourer
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
Un explosiu motor de 510 cavalls muntat sobre la base d'un X4M per convertir aquest Suv en un dels més ràpids de la seva espècie
Nou Skoda Octavia
Nou Skoda Octavia | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació de la famosa berlina txeca es desmarca del seu passat.
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
Un explosiu motor de 510 cavalls muntat sobre la base d'un X4M per convertir aquest Suv en un dels més ràpids de la seva espècie
Ford Focus Active X
Ford Focus Active X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Una alternativa als SUV, més barat i suficient per la majoria d'usuaris. Ara amb etiqueta ECO.