Proves Cotxes

Provem el Suzuki Swift Sport : balla com una papallona i pica com una abella

Un petit utiltari que resulta ser un esportiu brillant

Provem el Suzuki Ignis 2020: Mild Hybrid de sèrie

| 30/01/2021 a les 16:14h
Arxivat a: Proves Cotxes, Hibrid, Swift Sport, Suzuki, Proves Cotxes
 Suzuki Swift Sport Hybrid un utilitari amb picant
Suzuki Swift Sport Hybrid un utilitari amb picant | F.Boada
Quan érem joves, els que ara voltem el mig segle de vida. somiàvem en conduir petits esportius, lleugers, ràpids, molt divertits i relativament accessibles. És ben cert que la inflació s'ha notat molt des d'ara fa trenta anys, però especialment accedir a aquests petits esportius s'ha tornat molt més difícil.

La seva factura ha pujat molt, és cert que són cotxes que van farcits de tecnologia, molt més ben construïts i equipats, i que els 100 cavalls d'un Corsa GSI, per citar-ne un, són xifres ara pròpies d'utilitaris.
 

Suzuki Swift Sport Híbrid Foto: F.Boada


Abans hi havia un munt de petits cotxes i divertits on poder triar i remenar ara totes les alternatives equivalents tenen un preu de cinc xifres que com a mínim comencen amb un dos i que realment es puguin comparar amb el caràcter realment esportiu d'aquells R5 Turbo, Uno Turbo, Peugeot 205 Gti o Rally, Corsa GSi, Fiesta Xr-2 Trobem el, un Fiesta ST de 200 Cv a 27.948 Euros i ben poca cosa més poca cosa ens queda, potser el nou Hyundai i20 quan arribi, i ja veurem a quin preu i a banda d'això coses ben exclusives com els Abarth i els MINI a preus astronòmics.

Ara, però em trobo al volant d'un Suzuki Swift Sport Mild-Hybrid del que podia esperar-ne qualsevol cosa menys recuperar velles sensacions.
 

Suzuki Swift Sport Híbrid Foto: F.Boada



Estèticament, el Swift Sport es diferencia per una graella d'aspecte esportiu, fanals tipus LED, llandes d'aliatge bitó de 17 polzades, una molta atractiva doble sortida d'escapament i un espòiler de sostre, per citar-ne alguns detalls.

A més, hi ha un nou color de carrosseria, denominat Taronja Flame, a més de dues noves combinacions en dos tons, en blava i negre, o vermell i negre. La nostra unitat de color groc canari, ens encanta.

El cognom Sport no és una banalitat i al seu volant m'ho he passat molt bé, tan bé com feia temps que no m'ho passava amb "només" 129 Cv. El Swift Sport és molt més ràpid i efectiu del que imagines.

A Suzuki saben que un xassís ben fet i lleuger pot fer meravelles en termes d'efectivitat. Malgrat incorporar tot el necessari per a la microhibridació, el pes Swift Sport s'ha quedat en 1.020 quilos.
 

Suzuki Swift Sport Híbrid Foto: F.Boada

Suzuki Swift Sport Híbrid Foto: F.Boada


Comencem doncs parlant del petit motor Boosterjet de 1,4 litres amb turbocompressor que es beneficia d'una assistència híbrida suau per a ajudar a l'eficiència, augmentar les prestacions i de passada guanyar-se una etiqueta ECO de la DGT.

Com comentavem amb només 129 CV (una potència que no desentonaria en un utilitari corrent), hi ha qui no li atorgarà el dret a presumir d'esportiu. Però, amb 200 kg menys que un Ford Festa ST, no és d'estranyar que el Swift Sport acceleri amb força empenta i es marqui de 0 a 100 Km/h en només 9,1 segons i no s'aturi fins arribar als 210 km/h de velocitat punta.

Amb un parell màxim 235 NM disponible a partir de les 2.000 rpm i molta embranzida a partir de les 1.500 rpm, no hi ha necessitat d'anar canviant de velocitat per a passar d'una corba a una altra, però els conductors més entusiastes, estaran encantats de descobrir que, malgrat estar turbo alimentat, al petit 1.4 també li agrada girar ràpid, la seva agulla de revolucions arriba a les 6.000 rpm amb molta velocitat.
 

Suzuki Swift Sport Híbrid Foto: F.Boada


La caixa del canvi manual de sis velocitats de sèrie té un paper important en el plaer de portar de pressa el Swift Sport per la seva precisió igual que la seva direcció, que potser filtra un pèl massa, però és terriblement precisa.

També una frenada sorprenentment potent, tant que per moments, si et passes, sembla fins i tot descol·locar el cotxe, et donen molta confiança quan t'enfrontes a una carretera exigent.

Tot això és vital, ja que aquest cotxe és capaç d'aconseguir un ritme realment insòlit per carreteres revirades. Clar que en la versió anterior, sense hibridació, podia amb 16 cabells més i 50 quilos menys, però per tal com va sembla que podria empassar-se 200 cv sense cap mena de problema.

Un dels avantatges de ser tan lleuger és que amb prou feines sub vira, fins i tot entrant fort en corba, i la saga es limita a seguir al tren davanter amb precisió mil·limètrica.

Com us comentava, qui m'havia de dir en iniciar la prova que el Swift Sport Mild-hibrid em recordaria sensacions tan pures d'aquells AX Gti o Peugeot 205 i els seus coetanis.

Quan la conducció esportiva no és la teva prioritat, el Swift Sport és sorprenentment confortable; és notable l'equilibri entre eficàcia i confort que li han sabut donar al bastidor del petit Suzuki.
 

Suzuki Swift Sport Híbrid Foto: F.Boada


Durant la prova, combinant ciutat amb vies interurbanes, però sobretot, perquè ens ho hem passat molt bé, per carreteres secundàries i ports de muntanya, hem aconseguit un consum mitjà, segons l'ordinador, de 6,8 litres cada 100 quilòmetres, encara que és cert que, en una conducció tranquil·la, sense abusar de les seves prestacions, es poden aconseguir fàcilment els 5,6 litres que homologa.

Però el nou Swift també compleix molt bé com a utilitari pel dia a dia. És un veritable cinc portes de cinc places, amb una destacable habitabilitat per a quatre adults.

D'entrada potser ús sobtarà que el conductor va assegut molt amunt, gairebé com en un petit SUV, però és que el lloc de conducció dels cotxes de ral·li és així perquè ha de ser dominant per necessitat.A més amb els seus només 3,89 metres de llarg et mouràs perfectament dins de la ciutat.

La qualitat de l'interior mai ha estat un dels punts forts de Suzuki, però encara que el quadre de comandament del Swift Sport està fet de plàstics durs i poc atractius, l'efecte general s'aixeca una mica gràcies a les peces decoratives vermelles de caràcter esportiu, l'elegant volant folrat de cuir i els pedals de metall.
 

Suzuki Swift Sport Híbrid Foto: F.Boada


Una pantalla en color situada entre el conmpta revolucions i el velocímetre de vores vermelles també hauria de mantenir contenta a la generació de la PlayStation; mostra una gran quantitat d'informació pròpia d'un videojoc, com la velocitat mitjana, l'acceleració lateral, els esforços del turbocompressor i la quantitat de força G generada en accelerar i frenar.

Els seients són molt confortables i mantenen els moviments del cos controlats quan arribi el mambo.

En termes d'infoentretenimient, el Swift Sport té una pantalla tàctil de 7,0 polzades que s'integra en el quadre de comandament bastant bé, però els seus gràfics semblen un xic antiquats, i la interfícies és un pèl lenta en la resposta.

Afortunadament disposem de compatibilitat amb, Android Auto i Apple CarPlay de manera que pots utilitzar les aplicacions del teu telèfon i evitar el programari del sistema.

Entre l'equipament de sèrie destaquen, a més del ja citat, l'arrencada per botó, el control de creuer adaptatiu, el climatitzador, la càmera de visió posterior, els fars automàtics amb sensor de llum, els sensors d'aparcament posteriors o els seients calefactables, per exemple.
 

Suzuki Swift Sport Híbrid Foto: F.Boada


Pel que fa a ajudes a la conducció, disposa de control predictiu de frenada, alertes de canvi de carril i d'alerta per cansament del conductor, assistent de canvi de carril, reconeixement de senyals de trànsit, assistent de llums llargues, detecció d'angle mort o detector de trànsit posterior, entre altres.

Una dotació electrònica i d'equipament que està força per sobre dels seus competidors directes. A no ser que comencis a indagar en el llistat d'equipaments opcionals que en la majoria de casos pagaràs a preu d'or.

Cal apuntar que el preu del Swift Sport 2020 és de 22.820 euros, encara que la marca té vigent una promoció de 2.000 euros, de manera que parlem d'una tarifa d'accés de 20.8200 euros. A més, si financem, podem retallar altres 940 euros el desemborsament final i quedar-nos just per sota dels 20.000 Euros.

En definitiva, es tracta d'un petit utilitari molt polivalent, ideal tant per a gaudir-lo com a cotxe de diari , ja que és còmode i consumeix el just. Però a més podrem gaudir d'una essència esportiva molt a tenir en compte i que encara que no ens ofereixi prestacions radicals, sí que ens regalarà sensacions de conducció esportiva en estat pur quan et vingui de gust gaudir del seu comportament en una bona carretera.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
CUPRA Formentor exclusivitat i caràcter a parts iguals
CUPRA Formentor exclusivitat i caràcter a parts iguals | Ferran Rosàs
Ferran Boada
Amb una personalitat única, aquest primer CUPRA "original", apunta a rivals prèmium i és capaç de mantenir-hi el cos a cos
L'HR-V de pròxima generació incorporarà de sèrie l'avançat conjunt propulsor híbrid i: HEV d'Honda
L'HR-V de pròxima generació incorporarà de sèrie l'avançat conjunt propulsor híbrid i: HEV d'Honda
El nou SUV compacte és l'últim pas d'Honda en el seu compromís d'electrificar tots els seusmodels per a Europa el 2022
Nissan optimitza la tecnologia i el disseny millorat del LEAF amb aquesta nova versió especial
Nissan optimitza la tecnologia i el disseny millorat del LEAF amb aquesta nova versió especial | Nissan
El LEAF10 commemora una dècada d'èxits per a la mobilitat elèctrica i s'inspira en el Nissan Ariya, el coupe crossover 100% elèctric
CUPRA Formentor exclusivitat i caràcter a parts iguals
CUPRA Formentor exclusivitat i caràcter a parts iguals | Ferran Rosàs
Ferran Boada
Amb una personalitat única, aquest primer CUPRA "original", apunta a rivals prèmium i és capaç de mantenir-hi el cos a cos
 Suzuki Swift Sport Hybrid un utilitari amb picant
Suzuki Swift Sport Hybrid un utilitari amb picant | F.Boada
Ferran Boada
Un petit utiltari que resulta ser un esportiu brillant
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.