Proves cotxes

Provem el Mazda 2: remant a contracorrent

| 30/12/2020 a les 09:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, mazda 2, mazda
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
La guerra dins el segment B normalment està servida entre diferents bàndols europeus. Ibiza, 208, Fiesta, Clio, Polo, Corsa, Fabia són alguns dels models més desitjats pels compradors, que normalment busquen bon preu, un disseny modern i baix consum de combustible. Però i els rivals asiàtics? Des de Corea ens arriben dos models de Kia i Hyundai amb preus molt interessants, i des del Japó el Toyota Yaris, l'Honda Jazz i el Nissan Micra afegeixen molts ingredients per l'heterogeneïtat d'aquest segment.

Els compradors que busquen un valor afegit als cotxes petits també tenen les seves alternatives, sent l'Audi A1 i el MINI Hatchback les ofensives més clares a l'oferta europea.

En aquest context conviu el Mazda 2 des de fa uns anys. La marca rema a contracorrent i tot i tenir aliances amb Toyota, sembla que desenvolupa els productes de manera força independent. Amb l'envestida dels rivals, durant aquest 2020, el fabricant japonès ha hagut d'actualitzar-lo per amortitzar la seva creació, ja que compta amb plataforma i motors propis, a diferència dels rivals.
 

Mazda 2 Foto: Ferran Rosàs


Amb la renovació del 2020 es produeixen canvis estètics respecte al model de 2015, però sense grans revolucions. La nova versió munta una graella més gran i predominant, fars més allargats i una neteja d'entrades d'aire al para-xocs per fer-lo més uniforme i arrodonit. La vista lateral és pràcticament idèntica i força japonesa, similar al Toyota Yaris, per exemple. A la part posterior es presenta més robust amb el para-xocs pintat íntegrament.
 

Mazda 2 Foto: Ferran Rosàs


A l'interior es percep una bona sensació de qualitat i el disseny és de l'estil Mazda: sempre diferenciat de la competència, amb força material de cuir i un volant esportiu i agradable. Tot i no dur quadre d'agulles digital i no tenir un sistema d'infoentreteniment punter (la pantalla és petita i no és tàctil mentre condueixes), el Mazda 2 et fa sentir bé al volant i en certa manera es percep més confort que a la majoria dels cotxes del segment B.
 

Mazda 2 Foto: Ferran Rosàs


A les places posteriors l'espai és correcte per desplaçaments urbans. Si el vostre objectiu es utilitzar un mini utilitari per fer desplaçaments llargs, hi ha alternatives que han prioritzat l'espai interior abans que un disseny compacte.
 

Mazda 2 Foto: Ferran Rosàs


El maleter té un espai de 250 litres. Per posar-lo en perspectiva, el MINI de 5 portes en té 278, el Toyota Yaris 286, el Nissan Micra 300 i l'Audi A1 335. Per tant, és un dels més compactes i urbans del segment.
 

Mazda 2 Foto: Ferran Rosàs


Pel que fa a la motorització tan sols hi ha una opció disponible. Un bloc de 4 cilindres de 1500 centímetres cúbics alimentats amb benzina i atmosfèric. Entrega 90 CV i 148 Nm. La versió manual ve lligada a un sistema d'hibridació lleugera o mild hybrid. Permet dur l'etiqueta ECO de la DGT, però no percebem una gran intervenció del sistema en la conducció. Des de Mazda informen que permet allargar el temps d'activació del start/stop, assistir-nos en l'arrancada i fer més fluïts els canvis de marxa. El cotxe no compta amb una bateria extra, sinó que fa ús d'un condensador de 22,5 V.
 

Mazda 2 Foto: Ferran Rosàs


En marxa el cotxe es comporta esperadament com un atmosfèric. Cada dia és menys habitual conduir un vehicle sense turbo, en aquest la suavitat és exquisida i l'entrega de potència molt dolça. Són cotxes que s'han de pujar força de voltes i en aquest cas, en comptar amb 6 marxes, normalment en farem servir només 5. El consum homologat és de 5,3 litres als 100 quilòmetres, tot i que Mazda ha instal·lat una nova suspensió per reduir els moviments de la carrosseria i un sistema anomenat G-Vectoring Control Plus (un sistema que activa els frens a les rodes exteriors en el moment en què el volant torna a la posició central).
 

Mazda 2 Foto: Ferran Rosàs


El preu de venda comença als 16.000 euros i pot pujar fins als 19.000 segons l'acabat. És una bona opció per diferenciar-se de la resta dels veïns i tenir un petit utilitari amb aires japonesos, i de les poques opcions si no volem caure en la dictadura dels 3 cilindres.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.