Proves Motos

Provem la Triumph Trident 660: una naked ràpida, versàtil i elegant

Poques marques poden lluir d'una moto d'accés a la gamma com aquesta Trident 660

| 12/12/2020 a les 17:17h
Arxivat a: Proves Motos, Proves Motos, Naked, Trident 660, Triumph
Triumph Trident 660 2021
Triumph Trident 660 2021
El triple d'avantatges, amb aquest eslògan Triumph ens convocava a l'illa de Tenerife per conèixer la gran novetat de la marca per a 2021. La Trident 660 arriba al segment naked de mitja cilindrada com una proposta emocionant i completament nova, dissenyada per a oferir tres avantatges clau: el rendiment del seu exclusiu motor tricilíndric, una gran càrrega tecnològica i un preu molt atractiu.

La més recent incorporació de la gamma roadster es presenta amb unes línies de disseny
pures i minimalistes i a més ens prometen una versatilitat d'ús que fa que aquesta Trident 660 se senti tant còmode entre el trànsit de la ciutat com enllaçant revolts a la teva carretera preferida en les escapades de cap de setmana, sense arribar a ser tant radical com la Street Triple. A Triumph li faltava una moto d'aquest tipus en el seu catàleg.

La nova moto d'accés a la marca recupera un nom icònic, que ens recorda a les grans carreres de l'illa de Mann i les seves cinc victòries en la dècada dels 70 amb aquest icònic cognom.

Ara arriba la tercera generació de la saga, dirigida a rivalitzar amb la gamma mitjana de les marques japoneses en un dels nínxols de mercat més competits, i també de major èxit de vendes. Li posarà les coses difícils, principalment a tres rivals: a l'Honda CB650R, a la Kawasaki Z650 i a la Yamaha MT-07.
 

Triumph Trident 660 2021


Per plantar-hi cara Triumph farà valer l'experiència dels motors de tres cilindres de mitja cilindrada que han aconseguit en anys de desenvolupament d'un model tan valorat com és la Street Triple i que tant bon rendiment ha donat muntat a les motos de Moto2.

Només pujar a la Trident 660 les sensacions son molt bones, arribem molt bé a terra, el seient està a 805 mil·límetres, i sembla força còmode, la posició al manillar també i en posar en marxa el tricilíndric, com no podria ser d'una altra manera, ens regala amb aquella banda sonora tan típica d'aquests motors de la marca de Hinckley.

La base d'aquest motor és la mateixa que la de la Street Triple, tot i que a la nova Trident s'hi han modificat més de 67 peces (cigonyal, pistons, cilindres, escapament, electrònica, radiador, etc.) per adaptar-les al caràcter d'aquest nou model.

Igual que succeeix en la Street Triple S, la Trident disposa d'accelerador electrònic, dos modes de conducció (Rain + Road), ABS (Rain + Road), control de tracció (desconnectable), embragatge assistit anti rebot, ordinador de bord, il·luminació full-LED i intermitents autocancelables.
 

Triumph Trident 660 2021 Foto: Triumph


Xassís perimetral tubular d'acer, robust basculant d'acer, suspensió Showa (forquilla invertida SFF de 41 mm no regulable i monoamortiguador posterior regulable en precàrrega), frens Nissin (amb pinces davanteres de doble pistó), dipòsit de gasolina de 14 litres, pneumàtics Michelin Road 5 i 189 kg plena són unes altres de les seves característiques.

Comencem la ruta de prova una mica espantats, no coneixem gens les carreteres, tot i que sabem que són espectaculars i de road leaders portem a pilots del Brittish acostumats a córrer a l'illa de Mann. En fí, esperem que hi posin seny!

Els canvis que ha rebut aquest motor de tres cilindres fan que els seus 81 cavalls a part de ser molt enèrgics tinguin un caràcter una mica més utilitzable en baixos, això és gràcies al fet que el parell màxim, 64 Nm, el lliura molt a baix, a només 3600 voltes ja està entregant el 90 per cent. Això fa que puguis anar rodant tranquil·lament en sisena a 80-90 km/h amb una insinuació del gas la moto surti com un míssil cap endavant fent una sensació de tenir molta més potència dels 82 cavalls que anuncien les especificacions tècniques.

A diferència de la Street Triple en canvi, no cal que vagis a buscar la línia vermella per trobar-hi uns quants cavalls més, la Trident no té la pegada de la Street, però us asseguro que no fareu curt de potència, com a mínim el 90% de nosaltres.
 

Triumph Trident 660 2021


La Trident 660 és molt àgil i molt divertida, entra molt fàcil les corbes. La manejabilitat de la moto permet que te la facis teva amb tota naturalitat, és tot tan fàcil que sembla que vagis sobre una 500. Els canvis de direcció són instantanis i en els revolts més ràpids l'estabilitat és fantàstica, ens dóna molta confiança i seguretat. Deu minuts després de pilotar-la sembla que portis tota la vida amb ella. Els 189 kg que pesa la Trident, en ordre de marxa, i el correcte repartiment de les masses sobre els dos eixos ajuden, i molt, a aconseguir aquestes sensacions.

Gaudim també d'una frenada excel·lent amb dos discos de 300 mil·límetres davant i també comptem una suspensió, que per al segment és més aviat dura, però que ens atorga un gran aplom i estabilitat en tota classe de corbes.

Amb el pas dels quilòmetres confirmem que la posició de conducció és supercòmode amb una posició de cames molt relaxada i el manillar bastant alt, cosa que ens permet rodar amb el cos relaxat però alhora amb bona disposició per atacar trams revirats.

Pel que fa a l'equipament la nova Trident 660 també puntua molt alt. Tota la il·luminació és LED i la seva instrumentació TFT en color, de presentació impecable, ve preparada per a adaptar totes les solucions de connectivitat que la marca ja presenta en els seus models més Premium, com a navegador, control de la GoPRo i les utilitats del telèfon mòbil mitjançant Bluetooth.
 

Triumph Trident 660 2021 Foto: Triumph


Respecte als seus acabats, sobresurt l'atenció en detalls com els protectors del radiador a joc amb el color de la carrosseria fins al suport del manillar en alumini esculpit, sense oblidar-nos dels protectors de la forquilla en el color de la carrosseria, el manillar d'alumini i els miralls en forma de llàgrima. Els emblemes de Triumph es poden trobar tant en el far davanter com en el darrere, a més de mostrar-se elegantment en la interfície del panell d'instruments i en la tapa mecanitzada del dipòsit de gasolina. A més, en el lateral del dipòsit llueix la insígnia "Trident" en alumini amb detalls mecanitzats amb diamant.

Les motos NeoRetro continuen de moda i els de Hincley han recuperat un cognom icònic per a la seva última creació, la Trident 660 està plena d'encant i traspua estil "Brittsh" com és obligació a la casa. Han agafat una miqueta de Triumph Street Triple, un polsim de Street Twin i un molt de saber fer per a crear aquesta Trident. El resultat final és una moto amb una estètica molt personal, i encara pots fer-la més única a través dels 45 accessoris que ofereix Triumph per a personalitzar-la i millorar-la, quelcom del que no pot presumir cap moto de la seva categoria.

És l'única mecànica de tres cilindres present en el seu rang de posicionament i preu. Amb un motor que et dóna molt més del que t'esperes, tant pel que fa a les prestacions com de suavitat de funcionament i so.

Una moto àgil, eficaç i molt ben equipada, sense cap mena de dubte la nova Triumph Trident 660 es una moto especial que t'ofereix tot el caràcter d'una Triumph a l'abast de qualsevol gràcies al seu preu de 7.995 €.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment