Proves Cotxes

Provem l'Audi A6 allroad 45 tdi: El senyor dels anells

Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.

| 05/12/2020 a les 16:13h
Arxivat a: Proves Cotxes, 4x4, premium, familiar, quattro, allroad, Audi A6, Proves Cotxes
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Busques un cotxe amb bona habitabilitat per a viatjar confortablement amb la família, que pugui arrossegar un remolc amb cavalls a través d'un camp fangós o que et porti al teu lloc favorit per a fer senderisme, o pujar a esquiar sense patir per la pluja o la neu? Necessites un cotxe prèmium que quedi bé al pàrquing de l'empresa? Un gran SUV prèmium et serviria ... Però què passa si, com a mi, no t'agraden massa aquests enormes i maldestres monstres? Potser l'Audi A6 allroad és per a tu, com ho seria per a mi, la millor opció.

L'A6 allroad es basa en l'A6 Avant i, com el seu nom l'indica, està dissenyat per a conquistar aquests camins escabrosos que estan fora dels límits d'un cotxe normal gràcies a una major distància a terra i una tracció Quattro per a una major tracció en superfícies amb poca adherència.

El nou A6 allrroad quattro ha evolucionat estèticament, encara que manté la seva línia clàssica i continuista. Es diferencia dels A6 Avant Quattro pels seus additaments campers, com ara les proteccions inferiors, les barres del sostre específiques, els marcs de les finestretes, la protecció inferior posterior o els passos de roda en contrast.
 

Audi A6 Allroad quattro 45 tdi Foto: F.Boada


També són exclusius del model els embellidors laterals amb el logo allroad, l'acabat del difusor posterior i la banda horitzontal que uneix els grups òptics posteriors, els quals tenen una signatura lumínica realment atractiva. En la vista frontal, la inclinada lluna aïllant i calefactable opcional dóna pas a un musculós tapa de motor en forma de 'V' de marcades línies que desemboca en una gran graella Singleframe pròpia de la marca. En ella podem distingir els radars d'alguns sistemes d'assistència, una de les càmeres del sistema de visió 360º, part dels sensors d'aparcament davanters.

A banda i banda no falten els excel·lents i recomanables fanals *Matrix LED amb indicadors dinàmics opcionals, que presenten una particular signatura lumínica tridimensional.

Audi és famós per la qualitat dels seus interiors i l'A6 allroad reforça aquesta reputació. Miris on miris, toquis on toquis només hi trobes qualitat. Els d'Ingolstadt han avançat per la dreta i sense avisar als seus principals rivals alemanys. No és tan sols pel seu disseny tecnològic, sinó que a més es nota la cura que s'ha posat en la tria de tots els materials, el gust pels detalls i com s'han rematat els ajustos.
 

Audi A6 Allroad quattro 45 tdi Foto: F.Boada


El davantal és espectacular amb profusió de pantalles tàctils que governen la majoria de funcions, no hi ha molts botons tradicionals. En la consola central, trobem una pantalla de 10,1 polzades que s'integra fins a convertir-se en gairebé invisible a la vista en la superfície d'acabat negre brillant, denominada black panell. El problema comú en moltes d'altres pantalles són els reflexos quan el sol incideix sobre elles, dificultant-nos la visió i també que al ser tàctil sobre a aquest tipus de vidre s'hi noten molt les ditades.

Aquesta pantalla controla totes les funcions del sistema d'info-entreteniment. Multimedia, navegació, ajustos del vehicle, etc. Per a introduir les adreces de navegació en l'Audi A6 allroad pots o bé teclejar-la o bé escriure-la sobre la pantalla, la qual cosa resulta bastant pràctic. A més, les indicacions de la navegació i l'assistent durant la mateixa són els més complets i avançats.
 

Audi A6 Allroad quattro 45 tdi Foto: F.Boada


S'accedeix als ajustos del climatitzador a través d'una segona pantalla tàctil de 8,6 polzades, que està situada en la part inferior de la consola central. Amb el menú principal del climatitzador sempre a la vista, en lloc d'estar enterrat entre altres nombrosos menús, és més intuïtiu i còmode en l'ús que molts altres sistemes "digitals".

A més just davant nostre disposem del Cockpit Virtual d'Audi. Aquest substitueix els instruments analògics convencionals per una pantalla que pot mostrar una gran quantitat d'informació, incloent-hi mapes a pantalla completa. I si et sembla que encara no en tens prou podem comptar com a quarta pantalla el Head-Up display (opcional) que et projecta sobre el parabrisa, just davant dels ulls, la informació més rellevant per a la conducció.

Però no acaba aquí el desplegament tecnològic d'aquest A6 que inclou tot el que puguis imaginar i més, com ara una impressionant dotació d'elements de seguretat activa i passiva.

Ni el conductor ni el passatger davanter tindran cap raó per a queixar-se de la quantitat d'espai ni el confort del qual deposen i els ocupants de les places posteriors tampoc. Una de les qualitats per les quals destaca aquest Audi A6 allroad és per la seva gran habitabilitat. Per fora mesura 4,95 metres de llarg, 1,90 metres d'ample i 1,53 metres d'alt incloent les barres. A més compta amb una distància entre eixos de 2,92 metres el que aconsegueix que tinguem un espai molt considerable. En les places davanteres sentim com si estiguéssim al sofà de casa, millor de fet, ja que els seients són calefactables, ventilats i tenen funció massatge.
 

Audi A6 Allroad quattro 45 tdi Foto: F.Boada


Les places posteriors també són dignes de tot elogi. Sobretot si parlem de les laterals, on l'espai per als nostres genolls i cap és més que notable. Si ens toca viatjar en la plaça central, pot ser que passem alguna dificultat, ja que és bastant més estreta que les altres dues. A més trobem un túnel de transmissió molt ample i que dificultarà l'accés. La part positiva és que tindrem un controlador independent del climatitzador i sortides d'aire fins i tot en els pilars.

El maleter de l'A6 allroad té una útil forma quadrada que facilita la càrrega. Amb 565 litres de capacitat pot empassar-se vuit maletes, de tipus cabina, deixant espai encara per a un parell de bosses toves. La porta gran posterior i la coberta de l'equipatge s'obren elèctricament i un sensor opcional proporciona un fàcil accés quan tens les mans ocupades; simplement mou el peu sota el para-xocs posterior i la porta gran posterior s'obre.
 

Audi A6 Allroad quattro 45 tdi Foto: F.Boada


Diuen que el dièsel té els dies comptats. Personalment em costa creure-ho, sobretot si aquest tipus de motors tenen alguna cosa a veure amb el que porta el nostre Audi. La variant 45 TDI de l'allroad que hem provat se situa just en el centre de la gamma pel que fa a la potència. Utilitza el conegut bloc 3.0 V6 i eroga 231 CV, suficients per a moure amb solvència un cotxe que, en ordre de marxa, supera per poc les dues tones de pes.

Accelera de 0 a 100 km/h en 6,3 segons, recupera de 70 a 110 km/h en 4,3 segons i la velocitat màxima està limitada a 250 km/h i tot això malgrat que la transmissió automàtica Ttiptronic de vuit relacions és una mica mandrosa tot i que el refinament del seu funcionament és inqüestionable.

Tots els nous motors Audi de 6 cilindres incorporen actualment un sistema Mild-Hybrid, una tecnologia de microhibridació que contribueix a uns excel·lents registres de consum i de passada a obtenir una preuada etiqueta ECO de la DGT.

El sistema elèctric principal és de 48 volts i es nodreix per mitjà d'una bateria d'ions de liti situada en el maleter -es manté també la tradicional de 12 V- que emmagatzema energia en les frenades i desacceleracions, al mateix temps, un alternador connectat al cigonyal assisteix al motor tèrmic, encara que mai funcionarà com a elèctric pur per si mateix.

Amb aquesta solució el funcionament de gran part dels elements del vehicle, inclòs el sistema Start/Stop, es deslliga del motor dièsel directament, reduint el consum general. De fet, els 7,1 litres de mitjana durant la prova són realment significatius, sobretot pensant en les 2 tones de pes del cotxe, les prestacions que té i a disposar d'un sistema de tracció integral permanent.
 

Audi A6 Allroad quattro 45 tdi Foto: F.Boada


De tots aquests grans cotxes familiars amb aspiracions tot terreny, l'A6 allroad Quattro és un dels millors per a gaudir de la conducció. No és que puguis anar de tram amb ell, però se'l sent sempre molt ben plantat sobre la carretera i segur en terres exigents. Tots els A6 Allroad tenen suspensió pneumàtica adaptable de sèrie que juntament amb els diversos modes de conducció que alteren la rigidesa i l'altura de la seva suspensió i la resposta del motor i del canvi et permeten disposar, pràcticament, d'un cotxe diferent per a cada situació.

En els viatges llargs per vies ràpides ajusta'l en mode Auto o Comfort. Quan la carretera es reviri o tinguis ganes d'una conducció més dinàmica es moment de posar el mode sport i quan deixis enrere l'asfalt selecciona el mode allroad o fins i tot l'OffRoad si el terreny és trenca més.

La distància a terra en posició estàndard és de 139 mil·límetres, anunciant ja les seves bones qualitats OffRoad. La suspensió pneumàtica adaptativa amb control d'amortiment ha estat ajustada específicament per a aquest model i la distància a terra es regula depenent de la velocitat de marxa i del mode de conducció seleccionat en l'Audi drive select.

Així en els modes Auto i Comfort, l'A6 allroad quattro es manté a 139 mm del terra, que pot ser ajustada dependent de la velocitat. Així, a velocitats d'autopista a partir de 120 km/h, l'altura es redueix en 15 mm afavorint l'aerodinàmica. Si se selecciona el mode AllRoad l'alçada de la carrosseria s'incrementa en 30 mm. En el mode OffRoad , seleccionable sempre que la velocitat no superi els 35 km/h, afegim uns altres 15 mm més d'altura, però l'altura descendeix automàticament en superar-se aquesta velocitat. Tampoc hi falten el control de descens i l'assistència d'angle d'inclinació.

La suspensió pneumàtica també ajuda quan el maleter està molt carregat, proporcionant un sistema d'autoelevació que evita que la part posterior del cotxe caigui sobre les rodes.
 

Audi A6 Allroad quattro 45 tdi Foto: F.Boada


Si busques un cotxe familiar de luxe amb un gran maleter, certes capacitats OffRoad i una dinàmica de conducció molt millor que la d'un SUV, l'Audi A6 allroad quattro és una bona elecció. És un cotxe familiar còmode, ràpid, silenciós i farcit d'alta tecnologia. No obstant això, si pots prescindir un aspecte aventurer o de la capacitat de sortir de l'asfalt. L'A6 Avant quattro normal amb la motorització dièsel de 286 Cv pel mateix preu.

Ara bé si ho vols tot, si vols quatre cotxes en un (un cotxe de luxe, un familiar, un Crossover i un amb capacitats OffRoad) doncs poques opcions més tens al mercat que un A6 allroad quattro. El preu a pagar per no a renunciar a res? Doncs, a partir de 72.000 Euros, o 104.000, si vols una unitat amb el motor i els equipaments de la unitat que hem pogut provar. i si, efectivament ... per anar fins a Mordor hi anairia amb un A6 allroad quattro

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.