Novetats Cotxes

Presa de contacte amb el nou Mustang Mach-E

El nou SUV de Ford 100% eléctric arriba fins als 600 km d'autonomia, 332 Cv, és més barat que un Tesla, i és un cotxe de bandera

| 03/12/2020 a les 10:55h
Arxivat a: Novetats Motor, Mobilitat Sostenible, Premium, SUV, Mach-E, Mustang, Ford, Mobilitat Elèctrica, Novetats Motor
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E | Josep Mª Montaner
Malgrat el complicat que és en aquest moment organitzar qualsevol esdeveniment Ford Espanya ha volgut convidar a uns pocs i escollits mitjans a la presentació de la seva darrera patum, per sort hi hem pogut estar presents en un acte, obligatoriament tan exclusiu.

L'aposta de Ford per l'electrificació dels seus models comença a agafar embranzida i per demostrar el potencial de la seva plataforma, comencen la casa per la teulada i ens presenten el Mustang Mach-E i per si no fos prou agosarat fer servir la marca del més famós i desitjat dels Pony Cars el nou Mustang Mach-E es presenta en públic amb una carrosseria SUV. Malgrat això, des de Ford ens asseguren que aquest nou Mustang elèctric ha estat concebut amb els mateixos ideals de llibertat i prestacions i comportament marcadament esportiu que van inspirar al Mustang original i a totes les seves successives versions.

És ben cert que a primer cop d'ull el Mustang Mach-E es reconeix instantàniament com un Mustang de plé dret gràcies als seus elements distintius com el seu capó llarg i potent, el seu disseny posterior, els seus esmolats fars davanters i els seus distintius fars posteriors tribarra. Fins i tot li podem fer la concessió que la caiguda de sostre des del pilar B fins a la saga recorda als models FastBack. Aquesta línia descendent tan marcada s'aconsegueix amb una intel·ligent argúcia de disseny. Realment la caiguda no és tan marcada com sembla, ja que és un efecte que s'aconsegueix pintant el sostre de negre i amagant així la veritable línia de sostre més plana.
 

Ford Mustang Mach-E Foto: Josep Mª Montaner


El Mustang Mach-E oculta una altra sorpresa sota el seu capó: una unitat d'emmagatzematge frontal de maleter drenable. Amb 81 litres d'espai, el maleter davanter és prou gran per a guardar còmodament l'equivalent a una maleta de mà. I com és drenable, és un espai útil per a guardar roba esportiva mullada o enfangada, botes de muntanya o accessoris de platja.

Utilitzant la nova arquitectura totalment elèctrica de Ford que col·loca les bateries en la part inferior del xassís, els enginyers i dissenyadors de Ford han pogut crear un vehicle que no sols és fidel a la tradició Mustang, sinó que també maximitza l'espai del SUV per a cinc passatgers i el seu equipatge.

Per a aprofitar al màxim l'espai extra que proporciona l'electrificació, els dissenyadors de Ford han treballat intensament amb els usuaris per a entendre com preferirien utilitzar l'interior dels seus vehicles. Dissenyat amb proporcions de grandària SUV per a acomodar còmodament a cinc adults, el Mustang Mach-E deixa molt espai per als ocupants i l'equipatge. A més del maleter davanter, el maleter posterior compta amb 402 litres d'espai. Amb els seients posteriors abatuts, el Mustang Mach-E compta amb 1.420 litres d'espai.
 

Ford Mustang Mach-E Foto: Ford


Accedir al vehicle, i engegar-lo, és molt fàcil gràcies a la tecnologia 'Phone as a Key'4, que debuta en la gamma Ford amb el Mustang Mach-E. Usant Bluetooth, el vehicle pot detectar els telèfons intel·ligents dels usuaris quan s'acosten, desbloquejant el Mustang Mach-E i permetent als usuaris començar a conduir sense haver de treure els seus telèfons mòbils de les seves butxaques o fer servir una clau. També es pot introduir un codi de seguretat a un teclat amagat al pilar B per a desbloquejar el vehicle, i un codi separat en la pantalla tàctil central per a arrencar i conduir el vehicle, per si s'esgota la bateria del telèfon.

En el seu interior, hi trobem una fusió de disseny elegant i modern i funcionalitat intel·ligent. Els materials que ens queden més a mà i a la vista són tots de molt bona qualitat i l'ajust sembla excel.lent tot i tractar-se d'una unitat Pre-serie. El sistema de so B&O d'alta qualitat disponible inclou altaveus perfectament integrats en la part davantera, que suren per sobre de les reixetes de ventilació com una barra de so. Completen l'interior elements de disseny tradicionals del Mustang, com el tauler d'instruments de doble cúpula.

Fins i tot el sostre panoràmic de cristall fix disponible té un secret: un revestiment especial en el cristall amb protecció infraroja ajuda al fet que l'interior romangui més fresc a l'estiu i més calent a l'hivern. A més, una capa interna entre el vidre també ajuda a protegir contra els raigs ultraviolats.
 

Ford Mustang Mach-E Foto: Ford


Amb el Mustang Mach-E debuta el sistema de comunicacions i entreteniment SYNC 4 d'última generació, una interfície elegant i moderna que utilitza machine learning per a aprendre ràpidament les preferències dels conductors i millora amb el pas del temps, gràcies a les avançades actualitzacions via satèl·lit. La pantalla de 15,5 polzades de nova generació de SYNC i la senzilla interfície evita menús complicats, el que facilita l'accés a les funcions amb controls tàctils de lliscament i pessic als quals estan habituats tots els usuaris de telèfons intel·ligents.

Amb connectivitat basada en el núvol i reconeixement de veu conversacional, el sistema SYNC 4 d'última generació duplica la potència de càlcul de SYNC 3 per a ajudar al fet que sigui més ràpid i senzill utilitzar la navegació o la música i la connexió d'un telèfon intel·ligent al vehicle.
El sistema també presenta compatibilitat sense fil amb les aplicacions Apple CarPlay, Android Acte i AppLink per a telèfons intel·ligents i dispositius mòbils.

Aquesta quarta generació de SYNC comença a adaptar-se activament quan comences a fer-lo servir, aprenent ràpidament les teves preferències i fent suggeriments personalitzats. Pot suggerir anar al gimnàs si s'assabenta que els dilluns són dies d'entrenament o quin recorregut és el més adient per tornar a casa si ho fas cada dia després de la feina. El resultat és un assistent i una interfície connectats al núvol que són intuïtius i estan preparats per al futur gràcies a les ràpides actualitzacions via satèl·lit.
 

Ford Mustang Mach-E Foto: Josep Mª Montaner


A mesura que la pròxima generació de SYNC evoluciona per a servir millor als clients amb el temps, Ford també ha equipat al Mustang Mach-E amb la capacitat de millorar contínuament a través de l'enviament d'actualitzacions segures sense fils capaces de millorar el rendiment del vehicle.

Quan arribi a principis de 2021, el Mustang Mach-E estarà disponible amb opcions de bateries estàndard i d'autonomia estesa, sigui amb tracció posterior o tracció total accionada per motors d'imants permanents. Equipat amb una bateria d'autonomia estesa i tracció posterior, el Mustang Mach E té una autonomia de conducció purament elèctrica de fins a 610 km, d'acord amb el Procediment Harmonitzat Mundial de Proves de Vehicles Lleugers (WLTP, per les seves sigles en anglès)1. En les configuracions d'autonomia estesa amb tracció total, el Mustang Mach-E apunta a una potència de 351 CV i un parell de 580 Nm2.

Ford també oferirà una versió especial performance. El Mustang Mach-E GT té com a objectiu una acceleració de zero a 100 km/h en menys de 3,7 segons, així com una potència estimada de 487 CV i 860 Nm de parell.

Quan el vehicle arrenca, un nou sistema de tracció total Mach-E 4X aplica un parell independent als eixos davanter i darrere per a oferir una acceleració impressionant i un millor maneig del model de tracció posterior. Ford ha ajustat aquest sistema per a proporcionar una excel·lent tracció en carretera, provant rigorosament el vehicle en terrenys mullats i nevats per a ajudar a mantenir el control en superfícies lliscants.
 

Ford Mustang Mach-E Foto: Josep Mª Montaner


En la breu presa de contacte que hem pogut tenir amb el nou Mustang, hem pogut pujar de copilots en el model de 269 Cv caballs amb tracció a les 4 rodes. En el petit espai habilitat a l'esplanada de l'hotel W de Barcelona hem pogut certificar que l'acceleració del Mach-E és la que esperes d'un Mustang, tot i que ja sabem que els motors elèctrics entreguen tot el parell de cop i això ens ha sorprès relativament poc. 

El que sí que ens ha sorprès i molt gratament, és el seu comportament dinàmic. La capacitat de tracció gràcies a la gestió electrònica del parell variable en cada eix és molt eficaç i malgrat accelerar com una bèstia sobre un ferm una mica lliscant no ha lliscat cap roda. L'estabilitat també és exemplar en un improvisat eslàlom el cotxe ni es mou, va sempre pla com un kart. Això és així gràcies al seu centre de gravetat tan baix i al fet que tots els elements mecànics i també les bateries se situen entre els seus eixos. 

El Mustang Mach-E estarà disponible tant en autonomia estàndard (bateria d'ió-liti de 75,7 kWh) com amb autonomia estesa (bateria de 98,7 kWh) que té una autonomia de conducció WLTP de fins a 610 km amb la seva configuració de propulsió posterior.

Aquestes avançades bateries compten amb 288 cel·les d'ió-liti per a l'especificació d'autonomia estàndard i 376 cel·les d'ió-liti per a l'especificació d'autonomia estesa. Dissenyada per a ajudar a maximitzar l'espai interior i contribuir a optimitzar la dinàmica de conducció amb un centre de gravetat baix, la bateria està situada en el sòl entre els dos eixos del vehicle, i ha estat provada a temperatures extremes de fins a -40 graus centígrads. Les bateries estan assegurades dins d'un estoig impermeable envoltat d'una protecció d'absorció d'impactes. 

La bateria utilitza un avançat sistema d'escalfament i refredament de líquids actius per a regular les temperatures i optimitzar el rendiment en condicions climàtiques extremes i millorar els temps de càrrega.

Els usuaris de vehicles elèctrics fan el 80 per cent de recàrregues a casa. Ford ofereix la solució Ford Connected Wallbox, que proporciona fins a cinc vegades la potència de càrrega d'un endoll domèstic típic, la qual cosa significa que els usuaris poden afegir una autonomia mitjana estimada de 51 km per hora de càrrega, prenent com a referència el model d'autonomia estesa i tracció posterior. El cable de càrrega domèstic de Ford, inclòs amb el vehicle, pot afegir una autonomia mitjana estimada de 35 km per hora de càrrega en un endoll domèstic tipus "Schuko".

El sistema de navegació connectat també identificarà els punts de càrrega públics actualitzats durant els trajectes i aconsellarà als propietaris els punts de càrrega més adequats.

Ford també fa que la càrrega a casa o en desplaçaments sigui més fàcil, ja que proporciona múltiples solucions de càrrega a casa i ofereix als clients accés a la Xarxa de Càrrega FordPass. En associació amb NewMotion i utilitzant la connectivitat proporcionada pel mòdem de bord FordPass Connect, l'aplicació FordPass donarà als usuaris accés a la xarxa més gran -i que creix més de pressa- d'Europa amb més de 125.000 estacions de càrrega pública en 21 països. 

Els usuaris podran utilitzar punts de recàrrega de molts mercats, iniciant i pagant els serveis de recàrrega des d'una sola compta. També s'inclou un cable de recàrrega pública Ford amb el vehicle.
Ford és membre fundador i accionista del consorci IONITY, l'objectiu del qual és tenir 400 estacions de càrrega d'alta potència en localitzacions europees clau per a finals de 2020. 

Això permet una reducció significativa dels temps de càrrega dels vehicles elèctrics en comparació amb els sistemes existents que resulta ideal per a viatges de llarga distància. Amb una potència de càrrega màxima de 150 kW, el Mustang Mach-E amb bateria estesa i tracció posterior pot afegir una autonomia de fins a 119 km amb 10 minuts de càrrega en una estació de càrrega ràpida. Es calcula que el Mustang Mach- E d'autonomia estàndard càrrega entre el 10 i el 80 per cent en aproximadament 38 minuts mentre es carrega en una estació de càrrega ràpida.

Preus de el nou Ford Mustang Mach-E

De moment, la gamma de SUV elèctric queda confeccionada de la següent manera:

FORD MUSTANG MACH-E RWD BATERIA ESTÀNDARD 450 km 254 CV 48.473 euros

FORD MUSTANG MACH-E RWD BATERIA RANG ESTES 600 Km 281 CV 56.277 euros

FORD MUSTANG MACH-E AWD BATERIA ESTÀNDARD 420 Km 254 CV 55.773 euros

FORD MUSTANG MACH-E AWD BATERIA RANG ESTES 540 km 332 CV 64.903 euros

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment