Proves Cotxes

Provem el Nissan X-Trail dci 150 Tekna 4x2 : els vells rockers ...

El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment

| 01/12/2020 a les 14:43h
Arxivat a: Proves Cotxes, Nissan, X-Trail, SUV, Crossover, Proves Cotxes
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
Nissan ja està preparant el relleu de l'actual generació de l'Nissan X-Trail. Però fins que arribi aquest moment, l'Xtrail encara dona la cara i aguanta perfectament la comperació amb la dura competència del segment: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, Peugeot 5008, Seat Tarraco, Skoda Kodiaq, Toyota RAV4 o Volkswagen Tiguan Allspace. Sobretot perquè sobre els camins és molt més eficaç que la majoria d'ells.

Externament és continua essent un SUV força vistós, amb presència, i que entra pels ulls, el seu disseny molt semblant al dels altres models de Nissan. És un tot camí de mida mitjana-gran, no arriba als 4,7 metres de longitud, el que li confereix major usabilitat dins de la ciutat.

A l'interior els acabats estan a l'altura que s'espera del desemborsament extra que ha de fer-se. Sí que caldria millorar un detall de l'interior: la seva consola central munta massa plàstics durs; i això, amb una factura que supera els 34.000 euros en aquesta versió, hauria de cuidar-se alguna cosa més. Només que es modernitzés el sistema multimèdia em sembla que ja guanyaria molta imatge.
 

Nissan X-Trail dci 150 2WD Foto: Nissan


Però també és cert que l'equipament difícilment pot ser més complet, no falta de res, el Nissan X-Trail N-TEC 2020 gaudeix de nombrosos equipaments com els sis coixins de seguretat, ESP, Bluetooth, climatitzador bi-zona, control de velocitat, detector de pressió de pneumàtics, equip d'àudio amb port USB, fre de mà elèctric, llums diürnes LED, retrovisors calefactables plegables, sensors d'aparcament i butaques i volant multifunció de cuir.

També equipa, l'escut de protecció intel·ligent que combinat amb el sistema ProPilot, fa que una conducció semiautònoma es combini amb uns sistemes de seguretat anticol·lisió al més alt nivell. També comptaràs amb camera de 360º per a la teva conducció off road.

Una de les grans virtuts del X-TRail és el gran volum interior que ofereix. Cinc adults hi poden viatjar sense estretors i a més t'ofereix la possibilitat de muntar una tercera fila de seients. Una opció que en un moment donat, per a portar a algun nen, et pot treure d'una dificultat.
 

Nissan X-Trail dci 150 2WD Foto: Nissan


Amb totes les places plegades el maleter té fins a 2.000 litres de capacitat, perfecte per portar tots els teus estris quan vas a practicar el teu esport de natura preferit.

El propulsor 1.7 dCi entrega 150 Cv i 340 Nm de parell màxim i ja compleix amb la normativa Euro6d-Temp. Es mostra una mica sorollós i vibra en pèl massa en arrencar, fins que agafa una mica de temperatura llavors el su funcionament es refina. El motor empeny amb contundència des de les primeres voltes i accelera amb força facilitat tot i el pes del X-Trail.

La caixa de canvi XTronic de tipus variador continu atorga al X-Trail un rodar molt confortable, si bé, també és cert que és una mica mandrosa. A la que he pogut canviar d'unitat i conduir un XTrail equipat amb la caixa manual el cotxe ha semblat treure's de 400 quilos de sobre. Així que podeu escollir, qui busqui confort, l'XTrail és un SUV molt confortable, que triï la caixa automàtica. Si voleu treure el 100% del suc del motor, la caixa manual ha de ser la vostra elecció.

Bon viatger, circula amb solvència per autopistes i autovies. I per carretera també. Però no convida precisament a anar de pressa amb ell en zones revirades, ni pel funcionament del canvi, ni per l'ajust de suspensions. Perceps de seguida balancejos, que no arriben a comprometre mai l'estabilitat, però sí per a fer-te veure amb tota claredat que no està fet per a rodar en "mode esportiu".

D'altra banda, aquest ajust de les suspensions sí que li va molt bé si el treus a passejar per camins de terra. Ja et pots trobar sots i pedres que la comoditat a bord no es veurà excessivament compromesa.
 

Nissan X-Trail dci 150 2WD Foto: F.Boada


Tot i tractar-se aquesta d'una versió 4×2 no tindràs problemes per circular per camins, on els seus 210 mm d'altura lliure a terra (30 més que un Qashqai) ajuden molt. Si necessites un plus, sempre tens l'opció d'una versió 4×4.

Tot i que porta ja un grapat d'anys al mercat i que Nissan ja li està preparant el relleu el X-Trail continua retenint un públic fidel, i guanyant nous adeptes, que gaudeixen de la versatilitat d'ús que és capaç d'oferir. Capaç de rodar molts quilòmetres seguits gràcies al seu més que destacable confort de marxa, amb 7 passatgers i el seu equipatge a bord. O bé portar-nos a viure aventures més enllà de l'asfalt amb les seves bones capacitats Off-Road, més que notables per a un SUV.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant
La Royal Enfield Interceptor 650 és una moto fàcil i plena d'encant | RE
Josep Chaume
Les noves Twin de Royal Enfield reimaginen l'actitud despreocupada de l'estil de vida de les platges de Califòrnia als anys 70
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment