Proves Cotxes

Provem el BMW M235i xDrive Gran Coupé : una barreja de conceptes amanida amb 306 cavalls

Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.

| 21/11/2020 a les 19:19h
Arxivat a: Proves Cotxes, BMW, BMW Sèrie 2, Sèrie 2 Gran Coupé, M235i xDrive, Proves Cotxes
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Berlina o coupé? Esportiu o familiar? Ho vols tot alhora? Hi ha un model que acaba de sortir al mercat que permet, encara que sembli difícil, no renunciar a res. L'excitant BMW M235i xDrive Gran Coupé, una llampant i esportiva berlina coupé de quatre portes, un petit "M", que formalment forma part de la variada gamma Sèrie 2, una sèrie en la qual hi trobem carrosseries coupé, cabrio, i fins i tot, un monovolum.

Ara bé, que formin part de la mateixa família no significa que comparteixin arrels. El Sèrie 2 Gran Coupé deriva directament del Sèrie 1, i per tant porta motors col·locats en posició transversal i la tracció és davantera. Ara bé, un BMW M, encara que sigui de la 'subgama'M Performance, seria inconcebible amb tracció davantera. Per això, els de Munic han dotat a aquesta versió esportiva del seu sistema de tracció total xDrive per a vehicles de motor transversal, que és exactament el mateix que el del M135i.

El BMW M235i xDrive presenta els seus propis senyals d'identitat. El frontal manté els trets principals del Sèrie 1, però hi destaca el disseny de malla de la graella davantera en lloc dels característics ronyons de BMW.

A mesura que la vista es trasllada cap endarrere es van apreciant les clares diferències: les quatre portes sense marc i una línia del sostre lleugerament inclinada que cau suaument sobre la saga proporcionen una imatge molt esportiva.
 

BMW M235i xDrive Gran Coupé Foto: F.Boada


Crida l'atenció que la saga resulta bastant alta, tot i que les fines òptiques led amb un disseny que evoca als pilots del BMW Sèrie 8 Gran Coupé l'estilitzen. Hi destaquen força també els tubs d'escapament bessons i l'aleró posterior BMW M en el color de la carrosseria.

A l'habitacle ens trobem amb un ambient conegut. Respecte a la generació sortint aquest Sèrie 2 Gran Coupé suposa un pas endavant qualitativament amb acabats generals millors, bons assemblatges i materials tous o entapissats pràcticament en totes les superfícies. Uns acabats de molta qualitat que en aquest cas queden reforçats amb els elements de sèrie del pack M que ofereix aquesta terminació M235i.

El lloc de conducció té el clàssic estil de BMW. Ens acomodem a dues comodíssimes butaques esportives i com de costum tot queda a mà i orientat cap al conductor. El quadre de comandaments és un mòdul 100% digital com el dels seus germans grans, però amb la grandària lleugerament reduïda a 10,25 polzades, d'altra banda és idèntic quant a gràfiques i funcionament. També és molt similar el sistema d'infoentretenimient amb la pantalla a la part alta del davantal.
 

BMW M235i xDrive Gran Coupé Foto: F.Boada


En l'apartat tecnològic també cal destacar que a més de compatibilitat amb Apple CarPlay, el Sèrie 2 Gran Coupé també és compatible ara amb Android Auto i també comptem amb el reconeixement de veu intel·ligent BMW Intelligent Personal Assistant.

Per a aquest model hi ha disponible una amplíssima gamma de sistemes electrònics d'ajuda a la conducció. De sèrie té avís de col·lisió amb funció de frenat i reconeixement de vianants i ciclistes, alerta per canvi involuntari de carril (funciona entre 70 i 210 km/h), programador de velocitat actiu amb funció de frenat.

En opció, aquest dispositiu d'assistència a la conducció es pot millorar amb una funció que atura el cotxe i el torna a arrencar de manera automàtica. També pot haver-hi detecció de vehicles en l'angle mort i «assistent de marxa enrere», que guarda els moviments de la direcció per a qualsevol recorregut que el cotxe hagi realitzat cap endavant fins a 36 km/h, de tal forma que pot reproduir aquest trajecte marxa enrere fins a un màxim de 50 m i fins a 9 km/h.
 

BMW M235i xDrive Gran Coupé Foto: F.Boada


Pel que fa a l'habitabilitat, doncs, és similar a la de un Sèrie 1. El Sèrie 2 Gran Coupé és més llarg que el Sèrie 1,21 centímetres, però la distància entre eixos és la mateixa.

Més enllà de reduir lleugerament l'espai per al cap o de tenir un accés a les places posteriors més senzill i confortable gràcies a la obertura més gran de les portes. En compartir la mateixa distància entre eixos (2,67 m), disposem del mateix espai per als genolls, encara que si el comparem amb l'actual Sèrie 2 Coupé, òbviament el guany és infinitament major.

Però fins que arribi la renovació d'aquesta gamma, hem de veure aquest Sèrie 2 Gran Coupé com la versió més pràctica, alhora que exclusiva, del Sèrie 1. Concepte que entendrem en veure el seu maleter, els 430 litres que xifra suposen 50 litres més que un Sèrie 1 i 50 menys que un Sèrie 3 berlina. En cas de requerir més espai, sempre podrem abatre els seients posteriors (40:20.40).

El motor que mou. i de quina manera, aquest M235i Xdrive es quatre cilindres i 2.0 litres TwinPower Turbo que eroga 306 CV i 450 Nm de parell motor. La resposta és contundent i l'elasticitat del motor ens permet jugar de marxa entre corbes sense canviar de velocitat. El so del motor afageix un extra de picant al M235i.
 

BMW M235i xDrive Gran Coupé Foto: F.Boada


L'exquisida dinàmica de marxa del M235i xDrive no és pas casualitat, sinó fruit d'un elaborat xassís y un petit arsenal tecnològic. De lloar és, com sempre, el funcionament tant de la direcció com de la transmissió automàtica de vuit relacions. Directa la primera i rapidíssima la segona, auguren un bon grapat de sensacions quan la carretera deixa de ser recta.

El BMW Sèrie 2 Gran Coupé equipa la tecnologia ARB, la funció de la qual és fer que l'intercanvi d'informació entre el control de tracció i la unitat electrònica de gestió del motor sigui fins a tres vegades més ràpid i que, per tant, disminueixi el temps de resposta del vehicle davant situacions en les quals hi hagi pèrdues de tracció.

Això a la pràctica es tradueix en una millora notable de la tracció en arrencar, abordar corbes o accelerar en carreteres en qualsevol condició de grip; i permet controlar el lliscament de les rodes d'una forma molt més precisa i ràpida que abans.
 

BMW M235i xDrive Gran Coupé Foto: F.Boada


També equipa el control vectorial de parell, que frena les rodes que són a l'interior del revolt i mitiguen la sensació de subviratge fent el pas per corba més àgil.

De sèrie també trobem muntat un diferencial autoblocant de tipus Torsen per a l'eix davanter (està integrat en la caixa del canvi de vuit relacions), una direcció més ràpida i uns frens més potents (M Sport). A més el cotxe va sustentat sobre una suspensió més ferma amb amortidors de duresa fixa (M Sport) i molles específiques que deixen la carrosseria 10 mm més prop del terra a més de les barres estabilitzadores específiques.

Se li podrà criticar que no emociona com d'altres BMW marcats amb una M, que té menys caràcter, però no es pot pas dir que no permet extreure-li tot el suc al motor. En qualsevol cas em va semblar un conjunt interessant amb un bon compromís entre dinamisme i comoditat tant en tacte com en sensacions.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida