Novetats Cotxes

Nou SQ2. El més petit dels SUV esportius d'Audi renova la seva imatge

El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia

| 16/11/2020 a les 19:26h
Arxivat a: Novetats Motor, Premium, SUV, SQ2, Q2, Audi, Novetats Cotxes
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
Des del seu debut fa dos anys, el SQ2 s'ha forjat el seu propi nom com un vehicle amb caràcter. Es tracta d'un SUV compacte esportiu per a conductors que valoren el disseny, la versatilitat per a l'ús quotidià i el dinamisme. Les xifres parlen per si soles: de 0 a 100 km/h en 4,9 segons, amb una velocitat màxima de 250 km/h.

Amb un disseny encara més expressiu, que combina línies anguloses i arrodonides, l'Audi SQ2, que té una longitud de 4,21 metres, irradia caràcter. La graella Singleframe octogonal és ara més baixa i compta amb uns llistons que interpreten el motiu poligonal present en tot el cotxe. Entre la graella i el capó hi ha unes estretes esquerdes, mentre que uns embellidors pintats en color plata selenita voregen les grans entrades d'aire.

Els fars LED són de sèrie. Com a alternativa, l'Audi SQ2 pot equipar els fars Matrix LED. Un mòdul compartit allotja set Leds individuals, la qual cosa permet controlar el feix de llum de carretera de manera intel·ligent per a il·luminar amb la major lluminositat possible sense enlluernar a la resta de vehicles. Altres deu díodes emissors de llum, instal·lats darrere dels components òptics de manera romboidal, generen la llum de circulació diürna; mentre que set Leds independents es destinen als intermitents dinàmics. 
 

Audi SQ2 Foto: Audi

Audi SQ2 Foto: Audi


De sèrie, els grups òptics posteriors també són de LED; quan s'instal·len els fars Matrix LED, aquests inclouen també els intermitents dinàmics. En aquest cas, tant els fars davanters com els pilots posteriors presenten una seqüència de llum dinàmica en obrir o tancar el cotxe.

El para cops posterior, amb motius pentagonals, varia el patró de disseny del faldó davanter. La inserció en el difusor emmarca cadascuna de les dues sortides de fuita. La capacitat del maleter pot variar entre 355 i 1.000 litres, en funció de la posició del respatller dels seients posteriors.

Com en tots els models S d'Audi, l'interior del SQ2 es caracteritza per l'acabat en tons foscos i les superfícies de molt alta qualitat. El sostre és de color negre i els panells de les portes són d'un nou material molt agradable al tacte. Els pedals i el reposapeus són d'acer inoxidable i les motllures dels llindars de les portes compten amb il·luminació i incorporen el logotip S. La pantalla mostra una animació específica S quan es posa en marxa el motor.
 

Audi SQ2 Foto: Audi


El mou un motor 2.0 TFSI  que té una cilindrada de 1.984 cm³, i és un motor esportiu molt polivalent, que s'utilitza en molts models de la marca dels quatre cèrcols. En l'Audi SQ2 rendeix una potència de 300 CV i un parell màxim de 400 Nm, que es manté constant entre 2.000 i 5.300 rpm. El quatre cilindres turbo alimentat ofereix una resposta a l'accelerador immediata i el seu so es fa més rotund a mesura que puja de revolucions, gràcies en gran manera a les papallones instal·lades en el sistema de fuita.

Per a millorar el lliurament de potència i l'eficiència, el 2.0 TFSI compta amb un gran nombre de sofisticades tecnologies. L'Audi valvelift system (AVS) modifica el recorregut de les vàlvules d'admissió en dos nivells segons sigui necessari, optimitzant d'aquesta manera el cicle de càrrega, especialment en el rang de funcionament a baixes revolucions. La millora del flux de gasos de fuita que mou el turbocompressor permet una resposta àgil i una contundent capacitat d'embranzida.

L'avançat sistema de gestió tèrmica controla el flux del refrigerant, i el col·lector de fuita integrada en la culata contribueix al fet que el motor aconsegueixi la seva temperatura ràpidament, la qual cosa permet activar en una fase primerenca els sistemes de tractament dels gasos de fuita. L'Audi SQ2 compleix amb els límits establerts per la normativa d'emissions Euro 6 AP.
 

Audi SQ2 Foto: Audi


La caixa del canvi S tronic de set velocitats és de sèrie en el SQ2. Té relacions curtes i esportives en les primeres marxes, mentre que la setena velocitat compta amb un desenvolupament llarg per a reduir el consum de combustible. El conductor pot triar que la rapidíssima transmissió de doble embragatge canviï de marxa en les maneres D o S, o fer-ho de manera manual. Si se selecciona la manera efficiency en el sistema de conducció dinàmica Audi drive select, el motor es desacobla de la transmissió quan el cotxe avança per inèrcia.

La tracció quattro proporciona al nou Audi SQ2 un plus d'estabilitat i dinamisme. El seu embragatge multidisc d'accionament electrohidràulic distribueix amb suavitat el parell entre els dos eixos. En cas que es produeixi una pèrdua de tracció en l'eix davanter, l'embragatge s'encarrega de redirigir el parell cap a les rodes posteriors en tot just uns mil·lisegons. El SQ2 està equipat amb l'última generació de l'embragatge multidisc, que presenta moltes millores que contribueixen a augmentar l'eficiència.

El tren de rodatge esportiu S de l'Audi SQ2 redueix l'altura de la carrosseria en 20 mil·límetres. La direcció progressiva, que forma part de l'equipament de sèrie, ofereix una relació més directa a mesura que augmenta l'angle de gir del volant. Això fa que el SQ2 resulti encara més àgil en maniobrar, tant en el trànsit urbà com al circular per carreteres amb corbes tancades.

L'equipament de sèrie del SUV compacte esportiu també inclou el sistema de conducció dinàmica Audi drive select, que permet triar entre els programes "auto", "confort", "dynamic", "efficiency" i "individual". Intervé sobre la direcció, el canvi S tronic, el motor i altres sistemes. El conductor pot ajustar el Control Electrònic d'Estabilització (ESC) a la manera off-road prement un botó.
 

Audi SQ2 Foto: Audi


L'Audi SQ2 equipa de sèrie llandes de 18 polzades amb pneumàtics 235/45. La gamma de llandes d'Audi i d'Audi Sport GmbH també inclou la possibilitat de triar diferents dissenys de 19 polzades amb pneumàtics 235/40 (de sèrie amb el paquet exterior SQ2). Els frens compten amb discos de 340 mil·límetres de diàmetre en l'eix davanter, i de 310 mil·límetres en el darrere; les pinces llueixen el logotip S, i poden anar pintades en color vermell.

L'equipament de la versió més esportiva de l'Audi Q2 està agrupat en paquets. Existeixen quatre possibilitats per a la tapisseria i els colors de l'interior. Els clients poden triar entre una combinació de tela i cuir (de sèrie), cuir Nappa fina -amb un patró de rombes com a opció- i una tapisseria que combina cuir i Dinàmica, un nou material de microfibra realitzat a partir de teixit i ampolles PET reciclades, amb aspecte i tacte d'isard, que substitueix a l'Alcantara. Els seients estan adornats per bandes i costures en contrast, disponibles en grisa roca, negre i vermell magma. La inserció decorativa retroil·luminada és una opció única en el segment.

L'Audi SQ2 inclou de sèrie el MMI Navegació plus, l'audi pàrquing system davanter i darrere, la cambra de marxa enrere, el control de velocitat (tempomat), el dispositiu d'alarma antirobatori, el climatitzador automàtic, el volant esportiu multifunció i els seients esportius. Els elements opcionals més destacats s'integren en els paquets de climatització, confort, funció, interior, infotainment, dinamisme i sistemes d'assistència. En el referit a controls i infotainment destaquen l'Audi virtual cockpit amb una manera de visualització esportiu.

L'assistent de creuer adaptatiu, que pot ajudar al conductor en moltes situacions amb l'acceleració, la frenada i el manteniment en el carril, se suma ara als sistemes opcionals. Per a mantenir el guiat lateral, el conductor només ha de tocar suaument el volant capacitiu que forma part d'aquest assistent, la qual cosa és una indicació per al sistema que continua parant esment. 

En combinació amb el reconeixement de senyals de trànsit basat en una càmera de vídeo, l'assistent de creuer adaptatiu s'encarrega de la desacceleració del vehicle en determinades situacions, com per exemple davant un senyal de límit de velocitat o en arribar a una població. Tan aviat com finalitza la limitació temporal o la zona de velocitat restringida, el SQ2 accelera de nou automàticament per a recuperar la velocitat de creuer. L'assistent a l'aparcament, que realitza la maniobra de manera automàtica, és un altre dels sistemes opcionals.

La fase de pre-venda del nou Audi SQ2 començarà pròximament a Espanya, amb un preu per al SUV esportiu que parteix des de 52.600 euros; els primers lliuraments estan programats a principis de 2021.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Un dels vehicles de la prova, un Autobianchi A112 Abarth, passant davant el Cine París de Solsona
Un dels vehicles de la prova, un Autobianchi A112 Abarth, passant davant el Cine París de Solsona | Ramon Estany
Una vintena de vehicles participants a la prova van passar per la capital del Solsonès
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida