Novetats Cotxes

La tercera generació del Nissan Qashqai ja és molt a prop

La base del nou Qashqai és la nova plataforma CMF-C de l'Aliança, un aparador d'enginyeria, innovació i tecnologia avançada

Prova: Les 10 claus de l'èxit del Nissan Qashqai

| 13/11/2020 a les 12:38h
Arxivat a: Novetats Motor, Nissan, Qashqai, Crossover, Novetats Cotxes
Nissan Qashqai MkIII
Nissan Qashqai MkIII | Nissan
El Qashqai va ser un crossover absolutament pioner al 2007, quan es va introduir al mercat, no hi havia res semblant. La seva posició de conducció era una mica més elevada, la qual cosa oferia una millor vista de la carretera, encara que la seva presència general era la mateixa que la dels turismes competidors del segment C compacte.

Les seves opcions de motors de gasolina i dièsel tenien un baix consum i eren eficients, i s'afegia una versió amb tracció total per a aquells clients que necessitaven tracció addicional en condicions difícils.

En resum, oferia un equilibri excel·lent entre les dimensions compactes d'un turisme i la sensació de robustesa i vista elevada que ofereix un model amb tracció a les quatre rodes tradicional, però sense la penalització de la grandària, el pes o l'eficiència. Gràcies a aquesta combinació, va aconseguir oferir el millor de tots dos mons en derrocar les barreres per a comprar un SUV.

Per a aquesta tercera generació i totalment nova versió de Qashqai, Nissan ha conservat els principis rectors que han impulsat el concepte, el disseny i el desenvolupament de les dues generacions anteriors del Qashqai: disseny elegant, carrosseria millorada i motorització eficient, tot això combinat amb una gran qualitat i una experiència de conducció digna d'un segment superior. El nou Qashqai tornarà a pujar el llistó del segment crossover i els clients podran gaudir d'aquests millorats atributs.



Igual que els seus predecessors, el disseny del nou Qashqai ha estat a càrrec de l'equip de Nissan Design Europe, amb seu a Londres (Regne Unit), mentre que la seva enginyeria ha estat obra del Nissan Technical Center Europe, situat en Cranfield, Bedfordshire (Regne Unit). La producció del Qashqai es mantindrà a la fàbrica que Nissan té en Sunderland (Regne Unit).

El nou Qashqai és el primer nou model a Europa que utilitza la plataforma CMF-C de l'Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, que representa una arquitectura automobilística estructural i tecnològica d'avantguarda.

Un aspecte fonamental del concepte d'enginyeria era conservar les proporcions del Qashqai actual, que són una de les claus del seu èxit, el Qashqai es desplaça còmodament per vies urbanes i s'adapta còmodament a les places d'aparcament, a més d'oferir un espai interior excel·lent.
 

Nissan Qashqai MkIII Foto: Nissan


Pel que fa a la seva construcció, la carrosseria incorpora un material més lleuger, així com tècniques avançades d'estampat i soldadura per a augmentar la resistència i reduir el pes.  L'avantatge per als clients, gràcies a les tècniques avançades de fabricació, és que la carrosseria és 60 kg més lleugera i un 41% més rígida que el model anterior. Aquesta millora es tradueix en refinament, comoditat i resposta de conducció dignes d'un segment superior, a més d'una seguretat excepcional en cas d'accident, així com avantatges per a l'eficiència general del cotxe.

Innovació per a l'eficiència

El nou Qashqai forma part de l'estratègia d'electrificació de Nissan i oferirà als clients dues solucions de motorització: un motor de gasolina de 1,3 litres flexible i eficient amb tecnologia híbrida, o l'innovador motor e-POWER de Nissan, que brindarà l'agradable sensació de conducció d'un vehicle elèctric gràcies a la seva acceleració lineal i instantània, però sense preocupar-se per l'autonomia.

Amb l'adopció de l'estructura de carrosseria més rígida a la torsió, la cerca de l'eficiència més òptima per al nou Qashqai ha estat la peça central de tot el procés de desenvolupament. I aquesta cerca de l'eficiència s'estén a l'ús del motor de gasolina de 1,3 litres que estarà disponible amb dues potències diferents, encara que totes dues versions combinen bona resposta amb baix consum i emissions. [Les dades i especificacions tècniques completes d'aquesta motorització es publicaran quan falti menys per a la seva introducció en el mercat.

El motor de gasolina de 1,3 litres s'ha millorat àmpliament per a incloure el sistema Mild Híbrid de 12 V, que incorpora una bateria de liti separada instal·lada sota el sòl i un generador accionat per corretja per a recollir l'energia de frenada. Aquesta tecnologia permet que els sistemes del motor funcionin amb l'energia recuperada, augmentant així la durada de la funció Start/Stop que redueix les emissions totals de CO₂ del motor. A més, permet el fre motor i també ofereix suport de parell durant l'acceleració.
 

Nissan Qashqai MkIII Foto: Nissan



Arriba l'e-POWER

El sistema e-POWER és una innovació única de Nissan ja que és el motor elèctric el que exclusivament impulsa les rodes. El sistema e-POWER està format per una bateria d'alt rendiment, el motor de gasolina, el generador elèctric, l'inversor i un motor elèctric.

En els sistemes híbrids convencionals, les rodes s'impulsen mitjançant un motor elèctric i un motor de combustió interna segons les circumstàncies. No obstant això, en el sistema e-POWER, el motor de gasolina no està connectat a les rodes; simplement carrega la bateria. 

La diferència clau en comparació amb els models híbrids convencionals és que el motor elèctric és de la mateixa grandària que el d'un cotxe elèctric , aportant així la resposta d'acceleració instantània que resulta tan popular entre els clients dels cotxes 100% elèctrics. El generador impulsat pel motor manté la càrrega de la bateria, però també pot transmetre electricitat directament al motor per a aconseguir potència addicional. Per part seva, el motor de combustió funciona sempre en el rang òptim de revolucions per minut per a maximitzar l'eficiència del combustible i minimitzar així el soroll i oferir una sensació natural i connectada durant les sol·licituds d'acceleració màxima.

Per als clients, e-POWER brinda aquesta sensació única d'acceleració instantània i lineal dels vehicles elèctrics, oferint-los una experiència de conducció divertida, però sense la preocupació de l'autonomia. És la transició perfecta a la conducció de VE, especialment per a aquells conductors que recorren molts quilòmetres, als qui els encantarà la combinació de comoditat i refinament, així com l'eficiència ecològica del cotxe.

.
ProPILOT, L'ASSISTENT DE CONDUCCIÓ MILLORAT

El nou Qashqai estarà equipat amb la pròxima generació de la tecnologia d'ajuda a la conducció ProPILOT, que ofereix un major suport al conductor en una gamma més àmplia de situacions. Aquesta nova generació es denomina ProPILOT amb Navi-link dissenyat per a reduir la fatiga i l'estrès de la conducció, amb un funcionament molt intuïtiu.

El sistema ProPILOT amb Navi-link és capaç d'accelerar i frenar el vehicle al circular per un sol carril en autopista. El sistema pot accelerar el vehicle per a circular a una velocitat establerta i frenar fins a detenir-lo en condicions de trànsit intens. El sistema pot reprendre automàticament la marxa si el vehicle ha estat aturat durant menys de tres segons i el trànsit davant del vehicle s'allunya.

El sistema de direcció i la caàmera actualitzen constantment la posició del vehicle, ajudant a centrar el vehicle en el seu carril i mantenint una velocitat predeterminada, però amb la capacitat d'adaptar-se i mantenir una distància segura respecte al vehicle precedent.
 

Nissan Qashqai MkIII Foto: Nissan


En el nou Nissan Qashqai, el sistema actualitzat ProPILOT amb Navi-link ara és capaç d'adaptar la velocitat del cotxe en funció de circumstàncies externes addicionals: quan el cotxe entra en una zona de límit de velocitat més baixa en l'autopista, el sistema és capaç de llegir els senyals de trànsit i en combinació amb les dades del navegador, podrà alentir el Qashqai fins a la velocitat adequada, la qual cosa significa que el conductor no necessita ajustar manualment la velocitat del control de creuer. El sistema també extreu dades del sistema de navegació per a ajustar la velocitat a les següents corbes o carrils de sortida que tenen un radi més tancat.

A més, el sistema ProPILOT amb Navi-link pot comunicarse amb els radars de control d'angle mort del Qashqai per a ajudar al conductor mitjançant una correcció de la direcció i evitar que es produeixi una maniobra de canvi de carril si hi ha un vehicle en la zona d'angle mort.

Altres millores inclouen un avís de «protecció lateral» per a situacions urbanes, que alerta al conductor del risc de contacte amb un objecte en el lateral del vehicle, normalment en girar en l'aparcament d'un supermercat.

El nou Qashqai també podrà intervenir per a evitar col·lisions en sortir marxa enrere d'un aparcament gràcies a una actualització del sistema d'alerta de detecció d'objectes en moviment, activant els frens per a detenir el cotxe si detecta un obstacle en moviment prop d'aquest.

ProPILOT amb Navi-link estarà disponible a partir del nivell mitjà N-Connecta perquè la majoria dels conductors del Qashqai gaudeixin d'aquesta única i avançada tecnologia, que representa la promesa de la marca Nissan de «Innovació i Emoció per a Tots».

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació del cotxe més venut arriba amb millor disseny, comfort i sense motoritzacions dièsel