Novetats Cotxes

Nou BMW iX: 500Cv i 600 Km d'autonomia per al futur gran SUV elèctric

A un any del seu llançament al mercat, a la fi de 2021, BMW revela la primera mirada al pròxim BMW iX, que actualment es troba en fase de desenvolupament.

| 12/11/2020 a les 13:25h
Arxivat a: Novetats Motor, Mobilitat Elèctrica, Mobilitat Sostenible, BMW iX, BMW, Novetats Cotxes
Un disseny avantguardista per a una nova experiència de conducció
Un disseny avantguardista per a una nova experiència de conducció | BMW
El BMW iX és el primer model basat en un nou futur concepte modular i escalable desenvolupat per BMW Group i centrat en una nova interpretació del disseny, la sostenibilitat, el plaer de conduir, la versatilitat i el luxe.

Concebut des del principi per a una mobilitat purament elèctrica, l'iX permetrà a BMW redefinir el concepte de Sports Activity Vehicle (SAV). Amb un disseny completament nou i minimalista, el BMW iX és el primer representant d'una generació pionera de cotxes preparats per a redefinir l'experiència de conducció, la sensació d'espai interior i la relació entre el vehicle i els seus passatgers.

El BMW iX s'aprofita de les últimes innovacions en electrificació, conducció autònoma i connectivitat per a oferir una nova experiència de mobilitat. A aquest efecte, el seu disseny s'ha desenvolupat des de dins cap a fora. El BMW iX ha estat creat per a proporcionar qualitat de vida i benestar al conductor i els seus passatgers. El disseny clar i minimalista de la seva exterior mostra una nova forma de mobilitat orientada directament a les necessitats dels ocupants del vehicle. El seu interior ofereix als que estan a bord opcions innovadores per a aprofitar el temps durant el viatge i gaudir de la tranquil·litat, la seguretat i una nova forma de luxe en el procés.
 

BMW iX Foto: BMW


La cinquena generació de la tecnologia BMW eDrive, que comprèn els dos motors elèctrics, l'electrònica de potència, la tecnologia de càrrega i la bateria d'alta tensió garanteix una eficiència excepcional. La unitat de potència  ha estat fabricada de manera sostenible i, segons els càlculs més recents, desenvoluparà una potència màxima superior als 500 CV; que permetran impulsar el BMW iX de 0 a 100 km/h en menys de 5,0 segons.

Al mateix temps, l'objectiu major del vehicle és registrar una xifra de consum d'energia elèctrica combinada excepcionalment baixa per al seu segment, inferior a 21 kWh cada 100 quilòmetres sota el cicle de proves WLTP. Una bateria d'alt voltatge d'última generació, amb una capacitat de més de 100 kWh, hauria de permetre-li registrar una autonomia de més de 600 quilòmetres en cicle WLTP. (totes les xifres relacionades amb les prestacions, el consum d'energia i l'autonomia són prediccions basades en la fase actual de desenvolupament del cotxe).
 

Càrrega ràpida amb corrent continu: més de 120 quilòmetres d'autonomia en deu minuts. Foto: BMW


La nova tecnologia de càrrega del BMW iX permet una càrrega ràpida de corrent continu de fins a 200 kW. D'aquesta manera, la bateria pot ser carregada del 10 al 80 per cent de la seva capacitat total en menys de 40 minuts. A més, en només deu minuts es pot introduir suficient energia en la bateria per a augmentar l'autonomia del cotxe en més de 120 quilòmetres. Per a carregar la bateria d'alta tensió de 0 a 100% mitjançant un Wallbox amb 11 kW d'energia es precisen menys d'onze hores.

Les bateries del BMW iX estan dissenyades com a part d'un cicle de recursos a llarg termini i permeten un índex de reciclatge excepcionalment alt. L'energia utilitzada per a produir les cel·les de la bateria i la bateria d'alta tensió provenen exclusivament de fonts renovables.
 

Un nou conjunt de tecnologies afermen els nous avanços cap a la conducció autònoma Foto: BMW


El nou conjunt de tecnologies que debuten en el BMW iX proporcionen la base per a un progrés significatiu en les àrees de conducció autònoma i serveis digitals. Per exemple, el nivell de computació s'ha desenvolupat perquè pugui processar un volum de dades 20 vegades major que en els models anteriors. Com a resultat, es pot processar al voltant del doble de dades recollides pels sensors del vehicle del que era possible fins ara.

El BMW iX lidera el camí cap a una futura generació de cotxes amb els quals la companyia pensa redefinir la sostenibilitat, el plaer de conduir i el significat premium. Aquest caràcter pioner s'expressa clarament en el disseny del cotxe. Proporciona la base per a una nova experiència de conducció en la qual la comoditat i el gaudi constitueixen els aspectes dominants.

L'exterior del BMW iX representa una distintiva reinterpretació de les poderoses proporcions d'un BMW SAV. El BMW iX és comparable amb el BMW X5 en longitud i amplària i té gairebé la mateixa altura que el BMW X6 a causa de la seva fluida línia de sostre. La grandària de les seves rodes, mentrestant, recorden clarament al BMW X7.

L'ús minimalista de les línies de caràcter i les superfícies modelades evoquen una aura de màxima seguretat. Les línies nítides, l'estructura clara i els contorns gairebé rectangulars al voltant dels passos de roda contribueixen a un imponent disseny de la carrosseria. El llenguatge de disseny dirigeix la mirada cap als detalls precisament construïts per a accentuar la sofisticació del seu caràcter, la identitat de la marca i l'aerodinàmica optimitzada del BMW iX.
 

La graella de doble ronyó actua com a panell intel·ligent. Foto: BMW


La prominent graella de doble ronyó en disposició vertical presideix el centre del frontal. Atès que el sistema de propulsió elèctric del BMW iX només requereix una petita quantitat d'aire per a la seva refrigeració, la graella de doble ronyó es troba encegada. La seva funció ara és digital, convertint-se en un panell intel·ligent. La tecnologia de la càmera, les funcions de radar i altres sensors s'integren en la graella després d'una superfície transparent.

Els aspectes més destacats del disseny exterior del BMW iX també inclouen els fars més estrets mai vists en un BMW produït en sèrie, els tiradors de les portes enrasats (que s'accionen amb prémer un botó), les finestres laterals sense marc, la porta gran posterior -que no té juntes de separació i s'estén per tota la part posterior- i els també extremadament estrets pilots posteriors.

Una gran habitabilitat, una combinació de materials d'alta qualitat, seients de nou desenvolupament amb reposacaps integrats i un sostre panoràmic de cristall excepcionalment gran converteixen els cinc seients de l'habitacle del BMW iX en un luxós ambient. L'arquitectura completament nova de l'habitacle del BMW iX ofereix una funcionalitat clara i senzilla que gira entorn de les necessitats i preferències del conductor i els seus acompanyants.

En el disseny del lloc de conducció sobresurt l'absència de túnel central, la qual cosa permet oferir major sensació d'amplitud, amb un espai superior per a les cames tant en la part davantera com en la posterior, suficient espai per a guardar objectes i una consola central confeccionada a mà que s'assembla a un moble d'alta qualitat. El llenguatge de disseny minimalista i les seves superfícies clarament estructurades ressalten encara més la sensació d'amplitud en el seu interior.
 

BMW iX Foto: BMW


Les pantalles i controls s'han reduït a l'essencial, reforçant encara més la impressió d'un habitacle buidat que ofereix un lloc d'esplai. La tecnologia del BMW iX s'utilitza de manera intel·ligent i només es fa visible quan es necessita. Això permet que el seu ús sigui intuïtiu en lloc de semblar massa complex. El disseny interior transmet una sensació de seguretat i familiaritat i genera un nou tipus de vincle entre els ocupants i el vehicle.

El discret disseny tecnològic de l'interior pot apreciar-se en una sèrie de característiques, inclosos altaveus integrats fora de la vista, sortides de ventilació integrades, superfícies calefactades i el discret encasti del BMW Head-Up Display després de la instrumentació, per la qual cosa és gairebé invisible. El volant de forma hexagonal, un comandament giratori per a la selecció de la marxa i la pantalla corba de BMW -que forma part de la pròxima generació del Sistema Operatiu BMW- traslladen a un futurista plaer de conduir.
 

BMW iX Foto: BMW


Aprofitant al màxim els avantatges del sistema de propulsió totalment elèctric i aplicant innovacions ja provades en el passat en el frontal del cotxe, els baixos, les rodes i la part posterior, el BMW iX presenta una aerodinàmica optimitzada que té un efecte positiu tant en les prestacions com en l'autonomia del SAV completament elèctric. El BMW iX compta amb una aerodinàmica excepcional per a la seva classe, amb un coeficient aerodinàmic de només 0,25.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida